Kdo nikdy neslyšel známé rčení, že tlak vzbuzuje protitlak a nezná zákon akce a reakce. Jen se Sergio Marchionne zmínil o otázce omezených rozpočtů a vyslovil názor, že rozpočtový limit nebude fungovat, už to byl protinázor šéfa týmu Toro Rosso.
Nový majitel F1 konglomerát Liberty Media údajně spřádá plány, jak dosáhnout rozpočtového stropu, což může být s ohledem na největší týmy F1 komplikovaná záležitost. V tom duchu se také vyjádřil prezident Ferrari Sergio Marchionne.
Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, v reakci na jeho vyjádření prohlásil, že ze strany špičkových týmů jde o pokrytectví, když tvrdí, že je nemožné jejich náklady kontrolovat. Jeho vyjádření uvedlo rakouské periodikum Tiroler Tageszeitung.
"Dejme každému týmu, například, 150 milionů eur a FIA se postará o kontrolu výdajů. Velké týmu budou plakat, že je to špatné, že není žádná možnost, jak něco takového ohlídat, ale je to nesmysl. Co se týče Toro Rosso, vím o nákladech do posledního šroubku. Mnozí tvrdí, že nelze dohlížet na vývoj, je to nesmysl. Když někdo nebude chtít zveřejnit své výdaje, může se postupovat snadným způsobem: FIA by za nezvěřejněnou položku automaticky vykázala dvojnásobnou částku. A pak uvidíte, jak rychle budou všechny potřebné faktury v rukou FIA," domnívá se Tost.
Tost se nicméně domnívá, že se blíží čas, kdy i automobilky přijdou na to, že rozpočty pro F1 jsou příliš vysoké. "Náklady musejí jít dolů. Není možné, aby tým utratil ročně 450 milionů eur. A na druhé straně se u silničních vozů hádáme o každý cent. Ani samotné manufaktury nemohou akceptovat takové sumy donekonečna. Není to možné. Formule 1 už spolykala příliš mnoho peněz," dodává Tost.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.