Kdo nikdy neslyšel známé rčení, že tlak vzbuzuje protitlak a nezná zákon akce a reakce. Jen se Sergio Marchionne zmínil o otázce omezených rozpočtů a vyslovil názor, že rozpočtový limit nebude fungovat, už to byl protinázor šéfa týmu Toro Rosso.
Nový majitel F1 konglomerát Liberty Media údajně spřádá plány, jak dosáhnout rozpočtového stropu, což může být s ohledem na největší týmy F1 komplikovaná záležitost. V tom duchu se také vyjádřil prezident Ferrari Sergio Marchionne.
Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, v reakci na jeho vyjádření prohlásil, že ze strany špičkových týmů jde o pokrytectví, když tvrdí, že je nemožné jejich náklady kontrolovat. Jeho vyjádření uvedlo rakouské periodikum Tiroler Tageszeitung.
"Dejme každému týmu, například, 150 milionů eur a FIA se postará o kontrolu výdajů. Velké týmu budou plakat, že je to špatné, že není žádná možnost, jak něco takového ohlídat, ale je to nesmysl. Co se týče Toro Rosso, vím o nákladech do posledního šroubku. Mnozí tvrdí, že nelze dohlížet na vývoj, je to nesmysl. Když někdo nebude chtít zveřejnit své výdaje, může se postupovat snadným způsobem: FIA by za nezvěřejněnou položku automaticky vykázala dvojnásobnou částku. A pak uvidíte, jak rychle budou všechny potřebné faktury v rukou FIA," domnívá se Tost.
Tost se nicméně domnívá, že se blíží čas, kdy i automobilky přijdou na to, že rozpočty pro F1 jsou příliš vysoké. "Náklady musejí jít dolů. Není možné, aby tým utratil ročně 450 milionů eur. A na druhé straně se u silničních vozů hádáme o každý cent. Ani samotné manufaktury nemohou akceptovat takové sumy donekonečna. Není to možné. Formule 1 už spolykala příliš mnoho peněz," dodává Tost.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.