Pokud si projdete historii týmu McLaren, najdete v ní období, kdy se týmu nedařilo a na listině vítězů chybí. Ale ještě nikdy to nebylo tak špatné, jako v současnosti. Tým z Wokingu čeká na svůj 183. triumf už plné čtyři roky.
Když se zadíváme do statistik, tak pro McLaren byly - karetním termínem řečeno - plonkové roky 1970 a 1971, 1978-1980, 1994-1996 a 2006. Nyní už absolvoval tým čtvrtou sezónu bez vítězství a bezkonkurenčně nejvíc Grand Prix v řadě, kdy se pilot této stáje nepostavil na nejvyšší stupínek.
McLaren se rozloučil s motory Mercedes v sezóně 2014 a sáhl po japonské Hondě, s níž už spojil své síly v letech 1988-1992 - v tomto období byla spolupráce korunována čtyřmi mistrovskými tituly a 44 vítěznými Grand Prix. Honda se podruhé rozloučila s F1 v roce 2008, kdy na začátku sezóny poháněla i vůz Super Aguri, poté už jenom vlastní monopost.
Oproti loňskému roku, kdy byla Honda nejen nevýkonná, ale i nespolehlivá a oba piloti si stěžovali pamětihodnými výroky (Alonso v Japonsku srovnával motor s agregáty GP2), udělal japonský výrobce krok kupředu a tým se posunul na šesté místo v Poháru konstruktérů. Šéf týmu Eric Boullier se ale domnívá, že s jinou pohonnou jednotkou mohl být určitě výš.
"Kdybychom měli k dispozici nejlepší motor letošního roku, vyhrávali bychom s naším MP4-31 závody. Analýza GPS nám to naznačuje. S Hondou je všude prostor ke zlepšení. Odtud vede cesta k vývoji šasi, vše je propojeno. Nemůžeme u auta udělat příliš malý odpor, pokud nemáme dostatek výkonu, protože tím ztrácíme čas. Je třeba dostat všechno do rovnováhy. S Hondou spolupracujeme jako jeden tým, abychom dosáhli našich cílů," vysvětluje Boullier.
Podle něj je ještě potřeba mít určitou trpělivost, srovnává situaci s tou u Renaultu a poukazuje na odstranění vývojových žetonů. "Rozdíl se pomalu smazává. Ale abychom se dostali tam, kde je Mercedes, nelze udělat jenom Ctrl+C a Ctrl+V. Netrvá to tři nebo šest měsíců, ale několik let. Renault si tím prošel a pořád nejsou na samé špici," srovnává Boullier.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.