Pokud si projdete historii týmu McLaren, najdete v ní období, kdy se týmu nedařilo a na listině vítězů chybí. Ale ještě nikdy to nebylo tak špatné, jako v současnosti. Tým z Wokingu čeká na svůj 183. triumf už plné čtyři roky.
Když se zadíváme do statistik, tak pro McLaren byly - karetním termínem řečeno - plonkové roky 1970 a 1971, 1978-1980, 1994-1996 a 2006. Nyní už absolvoval tým čtvrtou sezónu bez vítězství a bezkonkurenčně nejvíc Grand Prix v řadě, kdy se pilot této stáje nepostavil na nejvyšší stupínek.
McLaren se rozloučil s motory Mercedes v sezóně 2014 a sáhl po japonské Hondě, s níž už spojil své síly v letech 1988-1992 - v tomto období byla spolupráce korunována čtyřmi mistrovskými tituly a 44 vítěznými Grand Prix. Honda se podruhé rozloučila s F1 v roce 2008, kdy na začátku sezóny poháněla i vůz Super Aguri, poté už jenom vlastní monopost.
Oproti loňskému roku, kdy byla Honda nejen nevýkonná, ale i nespolehlivá a oba piloti si stěžovali pamětihodnými výroky (Alonso v Japonsku srovnával motor s agregáty GP2), udělal japonský výrobce krok kupředu a tým se posunul na šesté místo v Poháru konstruktérů. Šéf týmu Eric Boullier se ale domnívá, že s jinou pohonnou jednotkou mohl být určitě výš.
"Kdybychom měli k dispozici nejlepší motor letošního roku, vyhrávali bychom s naším MP4-31 závody. Analýza GPS nám to naznačuje. S Hondou je všude prostor ke zlepšení. Odtud vede cesta k vývoji šasi, vše je propojeno. Nemůžeme u auta udělat příliš malý odpor, pokud nemáme dostatek výkonu, protože tím ztrácíme čas. Je třeba dostat všechno do rovnováhy. S Hondou spolupracujeme jako jeden tým, abychom dosáhli našich cílů," vysvětluje Boullier.
Podle něj je ještě potřeba mít určitou trpělivost, srovnává situaci s tou u Renaultu a poukazuje na odstranění vývojových žetonů. "Rozdíl se pomalu smazává. Ale abychom se dostali tam, kde je Mercedes, nelze udělat jenom Ctrl+C a Ctrl+V. Netrvá to tři nebo šest měsíců, ale několik let. Renault si tím prošel a pořád nejsou na samé špici," srovnává Boullier.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.