Když se u Mercedesu uprázdnilo místo po překvapivě skončivším Rosbergovi, přetřásaly se samozřejmě různé možnosti. A jak řekl nevýkonný ředitel týmu Niki Lauda, snad každý pilot ze startovního pole sondoval možnosti připojení k třícípé hvězdě.
Niki Lauda má občas velké oči, což ale neznamená, že v budoucnu by někteří méně spokojení jedinci zvažovat své působení. Ostatně vždy, když se náhle uvolní místo v lepším týmu, okamžitě se o něj strhne téměř bitka. Jeden případ za všechny - když v březnu 1977 zahynul při leteckém neštěstí Carlos Pace, ihned se Brabhamu nabídlo sedm pilotů a ten, který posléze vyhrál, neváhal vyplatit týmu, u nějž působil, patřičné odstupné. Byl z toho tehdy málem soud, nakonec Hans-Joachim Stuck vytáhl z kapsy 15 000 marek a mohl díky tomu prožít svou nejúspěšnější sezónu v F1.
Letos těch adeptů bylo také dost a padlo i jméno Daniela Ricciarda. Vše je jen otázkou peněz a určitě by nebyl problém nějakým způsobem australského pilota vyplatit. Ale jeho "zatraceně dobré" místo u Mercedesu zatím tolik nelákalo, aby se vzdal svého postu u Red Bullu, kde stráví další sezóny.
"Mám ještě kontrakt na dva roky s Red Bullem. A tam také budu. Existuje spousta lidí, které láká skočit po sedadle Mercedesu a vůbec se jim nedivím. Jen doufám, že ho dostane ten, který ho bude umět ocenit. Je zatraceně dobré. Ale mě uvidíte příští rok v Albert parku opět v Red Bullu," prohlásil Ricciardo.
Sedmadvacetiletý Australan rovněž prohlásil, že je se sezónou 2016 velmi spokojen, navzdory tomu, že vozy Red Bull nebyly schopné trvale držet krok s Mercedesy. Ricciardo učinil následující krok i s vědomím, že byl mohl přijít o životní šanci, o to víc věří týmu, že se mu podaří se opět vrátit na absolutní vrchol.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.