Už třetí rok je sedminásobný mistr světa Michael Schumacher upoután na lůžko a jeho zdravotní stav nevzbuzuje žádné přehnané naděje. Policie teď řeší další případ senzacechtivých reportérů, kteří údajně mají k dispozici současné fotografie pilota.
Podle zpráv policie došlo k prodeji snímků ze Schumacherova domu ve Šývcarsku a nejmenovaná média za ně měla zaplatit až 1 milion liber. Zároveň se však ozývají hlasy, zda nejde jenom o mediální humbuk, protože na základě dřívějších zkušeností je jisté, že by po zveřejnění takových snímků zveřejňovatel riskoval masivní soudní spory na ochranu osobnosti.
Jisté je pouze to, že státní zástupce v Offenburgu zahájil vyšetřování tohoto incidentu, i když podle prvních zpráv není známo, kdo fotografie pořídil a především jak je dostal z přísně střeženého Schumacherova domu, kam byl po téměř ročním pobytu v září 2014 převezen a je pod dohledem soukromých lékařů a zdravotních sester. Rodina expilota žádné vyjádření pro tisk neuvedla. Ze strany Schumacherovy manažerky Sabine Kehm došlo o víkendu k ujištění, že Michaelův stav zůstává nadále soukromou záležitostí.
Michael Schumacher, který utrpěl své fatální zranění 29. prosince 2013, už se jednou stal středem spekulativního jednání - v červnu 2014 došlo k odcizení jeho propouštěcí zprávy, čítající kolem 12 stran, při jeho převozu z nemocnice v Grenoblu na kliniku Lausanne (pod falešnou identitou Jérémy Martin). Ačkoliv měl podle ředitelky ústavu v Grenoble Jacqueline Huberové možnost se ke zprávě dostat jen velice omezený počet lidí, v závěru června byly nabízeny za 50 000 eur různým mediálním agenturám v Německu, Francii a Rakousku. Po necelých dvou měsících byl pachatel dopaden v Zürichu (mělo jít o člena záchranné letecké služby Rego) a druhý den po zadržení se oběsil v cele předběžného zadržení. Obvinění však zásadně popíral.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.