Kolem Maxe Verstappena je pořád dostatečně živo. Počínaje jeho vstupem do F1, kdy se široce rozebíralo, zda při svém mládí vůbec bude schopen ji zvládnout až po jeho dravý závodní styl, který nebyl všem docela po chuti.
Je vcelku pochopitelné, že se za svého svěřence postaví i šéf týmu, jehož barvy hájí. Stížnosti některých pilotů, nejčastěji ze strany Sebastiana Vettela nebo Kimi Räikkönena nechápe. Naopak je přesvědčen, že jeho devatenáctiletý pilot odvádí vynikající práci.
"Opravdu jejich remcání nechápu. Max je prostě vynikající. Má výborný závodní projev, někdy jezdí tvrdě, ale když přijde nový vítr a naruší setrvalý stav, tak většinou vždy přijde kritika. Ale on se pořád posouvá vzhůru. Zachovává si odstup a používá své hlavy především k závodění," oslavuje Verstappenův výkon Christian Horner.
Šéf týmu, kam Verstappen v rámci výměny mezi Red Bullem a Toro Rosso zamířil, je přesvědčen, že Holanďan při svých soubojích se soupeři nedělá nic špatného, navzdory skutečnosti, že kvůli jeho manévrům bylo nutné provést určitá upřesnění v pravidlech - na která pak paradoxně doplatili jeho rivalové. Podle Hornera je Max jednoznačným oživením dění na tratích.
"Myslím, že cokoli destabilizuje zavedenou hierarchii je vždy přijímáno s despektem. Když se ohlédnu za letošním rokem, opravdu si nemyslím, že by udělal něco vysloveně unfair. Prostě jezdí tvrdě, a to je právě vzrušující. Vždy, když je v autě, tak do toho dává vše. A opravdu miluje závodění. Je jím skutečně posledlý, mohli jsme to poznat například v Brazílii: Zatímco mnozí jeho soupeři chtěli zastavit, on neustále žádal, aby mohl závodit," dodává Horner.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.