Kolem Maxe Verstappena je pořád dostatečně živo. Počínaje jeho vstupem do F1, kdy se široce rozebíralo, zda při svém mládí vůbec bude schopen ji zvládnout až po jeho dravý závodní styl, který nebyl všem docela po chuti.
Je vcelku pochopitelné, že se za svého svěřence postaví i šéf týmu, jehož barvy hájí. Stížnosti některých pilotů, nejčastěji ze strany Sebastiana Vettela nebo Kimi Räikkönena nechápe. Naopak je přesvědčen, že jeho devatenáctiletý pilot odvádí vynikající práci.
"Opravdu jejich remcání nechápu. Max je prostě vynikající. Má výborný závodní projev, někdy jezdí tvrdě, ale když přijde nový vítr a naruší setrvalý stav, tak většinou vždy přijde kritika. Ale on se pořád posouvá vzhůru. Zachovává si odstup a používá své hlavy především k závodění," oslavuje Verstappenův výkon Christian Horner.
Šéf týmu, kam Verstappen v rámci výměny mezi Red Bullem a Toro Rosso zamířil, je přesvědčen, že Holanďan při svých soubojích se soupeři nedělá nic špatného, navzdory skutečnosti, že kvůli jeho manévrům bylo nutné provést určitá upřesnění v pravidlech - na která pak paradoxně doplatili jeho rivalové. Podle Hornera je Max jednoznačným oživením dění na tratích.
"Myslím, že cokoli destabilizuje zavedenou hierarchii je vždy přijímáno s despektem. Když se ohlédnu za letošním rokem, opravdu si nemyslím, že by udělal něco vysloveně unfair. Prostě jezdí tvrdě, a to je právě vzrušující. Vždy, když je v autě, tak do toho dává vše. A opravdu miluje závodění. Je jím skutečně posledlý, mohli jsme to poznat například v Brazílii: Zatímco mnozí jeho soupeři chtěli zastavit, on neustále žádal, aby mohl závodit," dodává Horner.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.