Formule 1 je pořád dost silný artikl, aby dokázal přitáhnout lidi, zvláště v oblastech, kde se dříve neprezentovala. Není to tak dávno, co Bernie Ecclestone dával jako příklad závod v ulicích Singapuru. Jak hodnotí první zkušenost s F1 další debutující destinace?
Singapur a některé další oblasti jsou Formule 1 možná přesyceny nebo prostě jenon "nesype" tolik, koli si pořadatelé představují. To Arif Rahimov, promotér okruhu v Baku, kde se letos jela Grand Prix pod hlavičkou Evropy, doslova plane nadšením. Ačkoliv to tak ze záběru kamer mnohdy nevypadalo, závod v ulicích ázerbajdžánské metropole byl obrovským úspěchem a podle Rahimova přispěl k navýšení turistického ruchu o desítky procent. I z tohoto důvodu bude v této zakavkazké republice pořádán závod F1 už jako Grand Prix Ázerbajdžánu, protože od tohoto kroku si pořadatelé slibují obrovskou propagaci své země.
"Tím, že byl závod situován do nejmalebnější části města byli spokojeni nejen piloti, ale i veřejnost. Byla to skutečně velká výzva, protože umistít okruh do městských ulic je velkou logistickou operací. Lidé v Ázerbajdžánu jsou fanoušky motoristického sportu, ale tohle byla zcela nová věc. Když jsem pak viděl v hledišti tolik lidí a slyšel všechny komplimenty, byl jsem opravdu hrdý. Co se týče motorsportu, snažíme se fanoušky v naší zemi stále vzdělávat, prostřednictvím sociálních médií, na univerzitách, televizními programy a podobně," vysvětluje Rahimov.
S premiérovým závodem tedy vládne spokojenost, i když je samozřejmě pořád co zlepšovat. Rahimov je však přesvědčen, že organizace pro příští rok, kdy už se závod pojede jako I. Grand Prix Ázerbajdžánu, nedozná nijak zásadních změn.
"Pouze zapracujeme na strategii prodeje vstupenek. Dojde k revizi ohledně výše cen pro jednotlivé vstupenky, budeme prodávat lístky na tři, dva nebo také jenom jeden den - lhostejno, zda to budou tréninky či závod samotný," pokračuje Rahimov.
Nepopiratelný vliv na turistický ruch považuje promotér závodu za jednu z největších výhod, které Formule 1 Ázerbajdžánu přináší. V horizontu dlouhodobé smlouvy si tak od pořádání Grand Prix hodně slibuje.
"V oblasti turistického ruchu jsme zaznamenali opravdu velký příliv návštěvníků, oproti roku 2015 se zvýšil prakticky o 20 %. Ale zájem o naši zemi narostl celoročně. Smlouva byla uzavřena na deset let. Máme v ní i klauzuli o okamžitém ukončení, ale závod budeme pořádat až do roku 2025. Zatím jsme ještě nemluvili s novými majiteli Liberty Media, pouze s Bernie Ecclestonem," dodává Rahimov.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.