Formule 1 je pořád dost silný artikl, aby dokázal přitáhnout lidi, zvláště v oblastech, kde se dříve neprezentovala. Není to tak dávno, co Bernie Ecclestone dával jako příklad závod v ulicích Singapuru. Jak hodnotí první zkušenost s F1 další debutující destinace?
Singapur a některé další oblasti jsou Formule 1 možná přesyceny nebo prostě jenon "nesype" tolik, koli si pořadatelé představují. To Arif Rahimov, promotér okruhu v Baku, kde se letos jela Grand Prix pod hlavičkou Evropy, doslova plane nadšením. Ačkoliv to tak ze záběru kamer mnohdy nevypadalo, závod v ulicích ázerbajdžánské metropole byl obrovským úspěchem a podle Rahimova přispěl k navýšení turistického ruchu o desítky procent. I z tohoto důvodu bude v této zakavkazké republice pořádán závod F1 už jako Grand Prix Ázerbajdžánu, protože od tohoto kroku si pořadatelé slibují obrovskou propagaci své země.
"Tím, že byl závod situován do nejmalebnější části města byli spokojeni nejen piloti, ale i veřejnost. Byla to skutečně velká výzva, protože umistít okruh do městských ulic je velkou logistickou operací. Lidé v Ázerbajdžánu jsou fanoušky motoristického sportu, ale tohle byla zcela nová věc. Když jsem pak viděl v hledišti tolik lidí a slyšel všechny komplimenty, byl jsem opravdu hrdý. Co se týče motorsportu, snažíme se fanoušky v naší zemi stále vzdělávat, prostřednictvím sociálních médií, na univerzitách, televizními programy a podobně," vysvětluje Rahimov.
S premiérovým závodem tedy vládne spokojenost, i když je samozřejmě pořád co zlepšovat. Rahimov je však přesvědčen, že organizace pro příští rok, kdy už se závod pojede jako I. Grand Prix Ázerbajdžánu, nedozná nijak zásadních změn.
"Pouze zapracujeme na strategii prodeje vstupenek. Dojde k revizi ohledně výše cen pro jednotlivé vstupenky, budeme prodávat lístky na tři, dva nebo také jenom jeden den - lhostejno, zda to budou tréninky či závod samotný," pokračuje Rahimov.
Nepopiratelný vliv na turistický ruch považuje promotér závodu za jednu z největších výhod, které Formule 1 Ázerbajdžánu přináší. V horizontu dlouhodobé smlouvy si tak od pořádání Grand Prix hodně slibuje.
"V oblasti turistického ruchu jsme zaznamenali opravdu velký příliv návštěvníků, oproti roku 2015 se zvýšil prakticky o 20 %. Ale zájem o naši zemi narostl celoročně. Smlouva byla uzavřena na deset let. Máme v ní i klauzuli o okamžitém ukončení, ale závod budeme pořádat až do roku 2025. Zatím jsme ještě nemluvili s novými majiteli Liberty Media, pouze s Bernie Ecclestonem," dodává Rahimov.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.