Když se dílo daří, všude panují úsměvy. Běda však, pokud se začnete propadat startovním polem. Typickým příkladem změny nálad v F1 může být vztah Renaultu a Red Bullu. Dokud se sklízely mistrovské tituly, vše bylo krásné a průzračné.
Sebastian Vettel se stal v letech 2010 - 2013 čtyřikrát šampionem a ve stejném období triumfoval i tým v Poháru konstruktérů. Změna koncepce motoru v sezóně 2014 však znamenala ústup ze slávy a následující sezóna dokonce vedla ke krajně napjatým vztahům. Máme ještě v dobré paměti spekulace, jak bude spolupráce pokračovat, pokud tedy o ni vůbec bude zájem. Nakonec vedle návratu Renaultu do startovního pole došlo k nové formě kooperace, do níž opět spadá i Toro Rosso, a nyní se vše zdá být zase na oné zářivé cestě.
"Jedním z našich nejvýraznějších úspěchů v roce 2016 byl zlepšený výkon a spolehlivost naší pohonné jednotky plus potvrzení dlouhodobé smlouvy s týmy Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso, což je asi nejlepší ilustrace zmíněného pokroku," prohlásil šéf týmu Renault Sport Cyril Abiteboul.
"Letošní sezóna byla rokem obnovení vztahů, posílení vlivu Enstone a Viry-Châtillon, dále pak vytvářet synergii v rámci skupiny Renault Sport Racing a rozšířit alianci Renault-Nissan. Náš návrat do F1 byl součástí širší strategie značky Renault Sport a jeho cílem bylo upozornit fanoušky na celém světě na evoluci profilu Renaultu na klíčových světových trzích. Poděkování pochopitelně patří i Infiniti, dalšího z partnerů ve skupině Renault-Nissan. Využili své odborné znalosti v oblasti hybridní technologie a postarali se o značný přínost pro novou generaci ERS používaných v pohonných jednotkách. Nelze pominout ani výrobce paliva a maziv, kteří se kvalitou svých výrobků postarali o vysokou úroveň našich motorů," zakončil pochvalné vyjádření Abiteboul.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.