Když se dílo daří, všude panují úsměvy. Běda však, pokud se začnete propadat startovním polem. Typickým příkladem změny nálad v F1 může být vztah Renaultu a Red Bullu. Dokud se sklízely mistrovské tituly, vše bylo krásné a průzračné.
Sebastian Vettel se stal v letech 2010 - 2013 čtyřikrát šampionem a ve stejném období triumfoval i tým v Poháru konstruktérů. Změna koncepce motoru v sezóně 2014 však znamenala ústup ze slávy a následující sezóna dokonce vedla ke krajně napjatým vztahům. Máme ještě v dobré paměti spekulace, jak bude spolupráce pokračovat, pokud tedy o ni vůbec bude zájem. Nakonec vedle návratu Renaultu do startovního pole došlo k nové formě kooperace, do níž opět spadá i Toro Rosso, a nyní se vše zdá být zase na oné zářivé cestě.
"Jedním z našich nejvýraznějších úspěchů v roce 2016 byl zlepšený výkon a spolehlivost naší pohonné jednotky plus potvrzení dlouhodobé smlouvy s týmy Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso, což je asi nejlepší ilustrace zmíněného pokroku," prohlásil šéf týmu Renault Sport Cyril Abiteboul.
"Letošní sezóna byla rokem obnovení vztahů, posílení vlivu Enstone a Viry-Châtillon, dále pak vytvářet synergii v rámci skupiny Renault Sport Racing a rozšířit alianci Renault-Nissan. Náš návrat do F1 byl součástí širší strategie značky Renault Sport a jeho cílem bylo upozornit fanoušky na celém světě na evoluci profilu Renaultu na klíčových světových trzích. Poděkování pochopitelně patří i Infiniti, dalšího z partnerů ve skupině Renault-Nissan. Využili své odborné znalosti v oblasti hybridní technologie a postarali se o značný přínost pro novou generaci ERS používaných v pohonných jednotkách. Nelze pominout ani výrobce paliva a maziv, kteří se kvalitou svých výrobků postarali o vysokou úroveň našich motorů," zakončil pochvalné vyjádření Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.