Když se dílo daří, všude panují úsměvy. Běda však, pokud se začnete propadat startovním polem. Typickým příkladem změny nálad v F1 může být vztah Renaultu a Red Bullu. Dokud se sklízely mistrovské tituly, vše bylo krásné a průzračné.
Sebastian Vettel se stal v letech 2010 - 2013 čtyřikrát šampionem a ve stejném období triumfoval i tým v Poháru konstruktérů. Změna koncepce motoru v sezóně 2014 však znamenala ústup ze slávy a následující sezóna dokonce vedla ke krajně napjatým vztahům. Máme ještě v dobré paměti spekulace, jak bude spolupráce pokračovat, pokud tedy o ni vůbec bude zájem. Nakonec vedle návratu Renaultu do startovního pole došlo k nové formě kooperace, do níž opět spadá i Toro Rosso, a nyní se vše zdá být zase na oné zářivé cestě.
"Jedním z našich nejvýraznějších úspěchů v roce 2016 byl zlepšený výkon a spolehlivost naší pohonné jednotky plus potvrzení dlouhodobé smlouvy s týmy Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso, což je asi nejlepší ilustrace zmíněného pokroku," prohlásil šéf týmu Renault Sport Cyril Abiteboul.
"Letošní sezóna byla rokem obnovení vztahů, posílení vlivu Enstone a Viry-Châtillon, dále pak vytvářet synergii v rámci skupiny Renault Sport Racing a rozšířit alianci Renault-Nissan. Náš návrat do F1 byl součástí širší strategie značky Renault Sport a jeho cílem bylo upozornit fanoušky na celém světě na evoluci profilu Renaultu na klíčových světových trzích. Poděkování pochopitelně patří i Infiniti, dalšího z partnerů ve skupině Renault-Nissan. Využili své odborné znalosti v oblasti hybridní technologie a postarali se o značný přínost pro novou generaci ERS používaných v pohonných jednotkách. Nelze pominout ani výrobce paliva a maziv, kteří se kvalitou svých výrobků postarali o vysokou úroveň našich motorů," zakončil pochvalné vyjádření Abiteboul.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.