Když se dílo daří, všude panují úsměvy. Běda však, pokud se začnete propadat startovním polem. Typickým příkladem změny nálad v F1 může být vztah Renaultu a Red Bullu. Dokud se sklízely mistrovské tituly, vše bylo krásné a průzračné.
Sebastian Vettel se stal v letech 2010 - 2013 čtyřikrát šampionem a ve stejném období triumfoval i tým v Poháru konstruktérů. Změna koncepce motoru v sezóně 2014 však znamenala ústup ze slávy a následující sezóna dokonce vedla ke krajně napjatým vztahům. Máme ještě v dobré paměti spekulace, jak bude spolupráce pokračovat, pokud tedy o ni vůbec bude zájem. Nakonec vedle návratu Renaultu do startovního pole došlo k nové formě kooperace, do níž opět spadá i Toro Rosso, a nyní se vše zdá být zase na oné zářivé cestě.
"Jedním z našich nejvýraznějších úspěchů v roce 2016 byl zlepšený výkon a spolehlivost naší pohonné jednotky plus potvrzení dlouhodobé smlouvy s týmy Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso, což je asi nejlepší ilustrace zmíněného pokroku," prohlásil šéf týmu Renault Sport Cyril Abiteboul.
"Letošní sezóna byla rokem obnovení vztahů, posílení vlivu Enstone a Viry-Châtillon, dále pak vytvářet synergii v rámci skupiny Renault Sport Racing a rozšířit alianci Renault-Nissan. Náš návrat do F1 byl součástí širší strategie značky Renault Sport a jeho cílem bylo upozornit fanoušky na celém světě na evoluci profilu Renaultu na klíčových světových trzích. Poděkování pochopitelně patří i Infiniti, dalšího z partnerů ve skupině Renault-Nissan. Využili své odborné znalosti v oblasti hybridní technologie a postarali se o značný přínost pro novou generaci ERS používaných v pohonných jednotkách. Nelze pominout ani výrobce paliva a maziv, kteří se kvalitou svých výrobků postarali o vysokou úroveň našich motorů," zakončil pochvalné vyjádření Abiteboul.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.