Fernando Alonso už si jednou McLaren vyzkoušel a nechybělo mnoho, aby si zapsal do svého deníků úspěchů titul i na tomto voze. Jenže místo toho došlo na několik nepříjemných okolností, takže roční angažmá v sezóně 2007 zůstalo ojedinělé.
Jenže španělský pilot zdolal dvě třetiny svého druhého působení v týmu s dlouholetou tradicí a vyslovil zčásti své úmysly, zčásti i přání, čeho by chtěl ještě v McLarenu dosáhnout. A to navzdory mnoha svůdných okolnostem, které se v poslední době objevily.
Nečekaný odchod Nico Rosberga totiž spustil lavinu dohadů, kdo by mohl usednout do ostře sledovaného kokpitu týmu Mercedes. Jak už jsme několikrát uvedli, v týmu Stříbrných šípů se váhá, zda si vychovat pilota tak říkajíc od píky nebo přivést zkušenost, věhlas a hodnotu. Proto padlo i jméno Fernanda Alonsa, který by se za těchto okolností po devíti letech opět sešel s Hamiltonem v jednom týmu.
Ačkoliv někteří bývalí piloti nevyloučili možnost, že by Alonso k Mercedesu opravdu odešel, rázně se k věci postavil Flavio Briatore. A jak se zdá, definitivní tečku za dohady učinil sám Fernando v McLaren Technology Centre ve Wokingu, kde v úterý učinil rázné prohlášení: "Věřím v projekt McLaren-Honda, podílím se na něm a chci se stát mistrem světa na tomto voze. To je můj jediný cíl!"
Jak známo, Alonso má podepsaný tříletý kontrakt s McLarenem, který uzavřel s Ronem Dennisem před sezónou 2015. Podle vyjádření dnes už někdejšího šéfa McLarenu tato smlouva neobsahuje žádné doložky týkající se jejího předčasného vypovězení.
Mercedes v tomto směru také učinil další kroky, které potvrzují, že příchod Alonsa se konat nebude - na špici svého zájmu uvádí Valtteri Bottase a Pascala Wehrleina. Jak už jsme uvedli, v případě finského pilota je třeba dořešit smluvní vztahy s Williamsem, což by se mělo zvládnout nejpozději do tohoto víkendu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.