Fernando Alonso už si jednou McLaren vyzkoušel a nechybělo mnoho, aby si zapsal do svého deníků úspěchů titul i na tomto voze. Jenže místo toho došlo na několik nepříjemných okolností, takže roční angažmá v sezóně 2007 zůstalo ojedinělé.
Jenže španělský pilot zdolal dvě třetiny svého druhého působení v týmu s dlouholetou tradicí a vyslovil zčásti své úmysly, zčásti i přání, čeho by chtěl ještě v McLarenu dosáhnout. A to navzdory mnoha svůdných okolnostem, které se v poslední době objevily.
Nečekaný odchod Nico Rosberga totiž spustil lavinu dohadů, kdo by mohl usednout do ostře sledovaného kokpitu týmu Mercedes. Jak už jsme několikrát uvedli, v týmu Stříbrných šípů se váhá, zda si vychovat pilota tak říkajíc od píky nebo přivést zkušenost, věhlas a hodnotu. Proto padlo i jméno Fernanda Alonsa, který by se za těchto okolností po devíti letech opět sešel s Hamiltonem v jednom týmu.
Ačkoliv někteří bývalí piloti nevyloučili možnost, že by Alonso k Mercedesu opravdu odešel, rázně se k věci postavil Flavio Briatore. A jak se zdá, definitivní tečku za dohady učinil sám Fernando v McLaren Technology Centre ve Wokingu, kde v úterý učinil rázné prohlášení: "Věřím v projekt McLaren-Honda, podílím se na něm a chci se stát mistrem světa na tomto voze. To je můj jediný cíl!"
Jak známo, Alonso má podepsaný tříletý kontrakt s McLarenem, který uzavřel s Ronem Dennisem před sezónou 2015. Podle vyjádření dnes už někdejšího šéfa McLarenu tato smlouva neobsahuje žádné doložky týkající se jejího předčasného vypovězení.
Mercedes v tomto směru také učinil další kroky, které potvrzují, že příchod Alonsa se konat nebude - na špici svého zájmu uvádí Valtteri Bottase a Pascala Wehrleina. Jak už jsme uvedli, v případě finského pilota je třeba dořešit smluvní vztahy s Williamsem, což by se mělo zvládnout nejpozději do tohoto víkendu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.