Fernando Alonso už si jednou McLaren vyzkoušel a nechybělo mnoho, aby si zapsal do svého deníků úspěchů titul i na tomto voze. Jenže místo toho došlo na několik nepříjemných okolností, takže roční angažmá v sezóně 2007 zůstalo ojedinělé.
Jenže španělský pilot zdolal dvě třetiny svého druhého působení v týmu s dlouholetou tradicí a vyslovil zčásti své úmysly, zčásti i přání, čeho by chtěl ještě v McLarenu dosáhnout. A to navzdory mnoha svůdných okolnostem, které se v poslední době objevily.
Nečekaný odchod Nico Rosberga totiž spustil lavinu dohadů, kdo by mohl usednout do ostře sledovaného kokpitu týmu Mercedes. Jak už jsme několikrát uvedli, v týmu Stříbrných šípů se váhá, zda si vychovat pilota tak říkajíc od píky nebo přivést zkušenost, věhlas a hodnotu. Proto padlo i jméno Fernanda Alonsa, který by se za těchto okolností po devíti letech opět sešel s Hamiltonem v jednom týmu.
Ačkoliv někteří bývalí piloti nevyloučili možnost, že by Alonso k Mercedesu opravdu odešel, rázně se k věci postavil Flavio Briatore. A jak se zdá, definitivní tečku za dohady učinil sám Fernando v McLaren Technology Centre ve Wokingu, kde v úterý učinil rázné prohlášení: "Věřím v projekt McLaren-Honda, podílím se na něm a chci se stát mistrem světa na tomto voze. To je můj jediný cíl!"
Jak známo, Alonso má podepsaný tříletý kontrakt s McLarenem, který uzavřel s Ronem Dennisem před sezónou 2015. Podle vyjádření dnes už někdejšího šéfa McLarenu tato smlouva neobsahuje žádné doložky týkající se jejího předčasného vypovězení.
Mercedes v tomto směru také učinil další kroky, které potvrzují, že příchod Alonsa se konat nebude - na špici svého zájmu uvádí Valtteri Bottase a Pascala Wehrleina. Jak už jsme uvedli, v případě finského pilota je třeba dořešit smluvní vztahy s Williamsem, což by se mělo zvládnout nejpozději do tohoto víkendu.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.