Pokud se podíváme na Formuli 1 od roku 2010, budeme hovořit o střídavé dominanci. Jenže při bližším pohledu zjistíme, že v ní určitý rozdíl je. Protože nadvláda Red Bullu a Mercedesu není totéž.
Stačí na to projít si tabulky: za posledních sedm sezón se jelo 136 Grand Prix. Mercedes jich vyhrál 55, Red Bull 46, McLaren 18, Ferrari 14, Lotus 2 a Williams jednu. Jenže když se podíváme podrobněji na poslední tři sezóny, tak zjistíme, že Mercedes z 59 Grand Prix vyhrál jedenapadesát závodů, Red Bull pět a Ferrari tři. A jestliže ještě v sezóně 2012 bylo šest vítězných značek v jedné sezóně, v posledních třech letech se na nejvyšším stupínku střídají pouze dvě - Mercedes a buď Red Bull nebo Ferrari.
Je proto celkem pochopitelné, že snad kromě spokojeného Mercedesu (i když věřím, že k úplnému štěstí by potřebovali vyhrát všechny závody v sezóně) startovní pole touží po větší vyrovnanosti, dramatičnosti a soubojích mezi větším počtem značek. Takového názoru je třeba Christian Horner.
"Stačí si prohlédnout reakce na Grand Prix Brazílie, o níž lidé mluvili ještě o týden později. Demonstruje to možnosti, které je F1 schopna poskytnout - právě takové reakce jsem slyšel ze všech stran. Je jenom potřeba, aby takových víkendů bylo daleko víc," podotýká šéf Red Bullu.
Horner se rozněž vrací k éře v letech 2010-2013, kdy pro jeho tým vyhrál čtyřikrát po sobě mistrovský titul. Situace ale byla poněkud odlišná v letech 2010 a 2012, kdy Red Bull bojoval o korunu automobilového krále se zástupcem jiné značky.
"Byla to mnohem větší konkurence a zajímavý boj s Alonsem. Nikoho totiž netěší sériová vítězství. Náš čtyřletý cyklus vedl k tomu, že nám ho lidé vyčítali. Byl tu ale ročník 2012, kdy prvních sedm závodů vyhrálo sedm různých pilotů. Dvakrát jsme bojovali o titul do poslední Grand Prix, naše bitvy jsme sváděli s Ferrari, McLarenem nebo Mercedesem. Konkurence byla daleko větší. A to je právě to, co F1 zoufale chybí. Potřebujeme tři týmy a šest pilotů, kteří budou schopni vyhrávat," žádá Horner.
Na rozdíl od některých šéfů - a Toto Wolff je mezi nimi - je Horner přesvědčen, že změny předpisů pro sezónu 2017 budou znamenat posun v rozložení sil, proto přepracování pravidel vítá.
"Doufám, že změna pravidel Formulí 1 trochu otřese. Mám dojem, že Toto Wolff by nejraději podobu vozů na dalších pár let zmrazil. Nové předpisy pro nás rozhodně budou znamenat velkou příležitost. Máme silný tým, výbornou dvojici pilotů, zkrátka všechny ingredience k tomu, abychom v příštím roce hráli jednu z hlavních rolí. Chceme doufat, že stáhneme náskok Mercedesua budeme se mu moci vyrovnat. Ale změna pravidel bude vykoupena většími odstupy mezi jednotlivými piloty. Zvětší se rozdíly, protože vozy budou s ohledem na fyzické výkony náročnější. Ti, kteří budou více riskovat, se dočkají odměny. Jsem přesvědčen, že půjde o vzrušující podívanou, protože se od vozů dočkáme vyšší rychlosti v zatáčkách," předpokládá už mnohokrát řečené Horner.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.