Pokud se podíváme na Formuli 1 od roku 2010, budeme hovořit o střídavé dominanci. Jenže při bližším pohledu zjistíme, že v ní určitý rozdíl je. Protože nadvláda Red Bullu a Mercedesu není totéž.
Stačí na to projít si tabulky: za posledních sedm sezón se jelo 136 Grand Prix. Mercedes jich vyhrál 55, Red Bull 46, McLaren 18, Ferrari 14, Lotus 2 a Williams jednu. Jenže když se podíváme podrobněji na poslední tři sezóny, tak zjistíme, že Mercedes z 59 Grand Prix vyhrál jedenapadesát závodů, Red Bull pět a Ferrari tři. A jestliže ještě v sezóně 2012 bylo šest vítězných značek v jedné sezóně, v posledních třech letech se na nejvyšším stupínku střídají pouze dvě - Mercedes a buď Red Bull nebo Ferrari.
Je proto celkem pochopitelné, že snad kromě spokojeného Mercedesu (i když věřím, že k úplnému štěstí by potřebovali vyhrát všechny závody v sezóně) startovní pole touží po větší vyrovnanosti, dramatičnosti a soubojích mezi větším počtem značek. Takového názoru je třeba Christian Horner.
"Stačí si prohlédnout reakce na Grand Prix Brazílie, o níž lidé mluvili ještě o týden později. Demonstruje to možnosti, které je F1 schopna poskytnout - právě takové reakce jsem slyšel ze všech stran. Je jenom potřeba, aby takových víkendů bylo daleko víc," podotýká šéf Red Bullu.
Horner se rozněž vrací k éře v letech 2010-2013, kdy pro jeho tým vyhrál čtyřikrát po sobě mistrovský titul. Situace ale byla poněkud odlišná v letech 2010 a 2012, kdy Red Bull bojoval o korunu automobilového krále se zástupcem jiné značky.
"Byla to mnohem větší konkurence a zajímavý boj s Alonsem. Nikoho totiž netěší sériová vítězství. Náš čtyřletý cyklus vedl k tomu, že nám ho lidé vyčítali. Byl tu ale ročník 2012, kdy prvních sedm závodů vyhrálo sedm různých pilotů. Dvakrát jsme bojovali o titul do poslední Grand Prix, naše bitvy jsme sváděli s Ferrari, McLarenem nebo Mercedesem. Konkurence byla daleko větší. A to je právě to, co F1 zoufale chybí. Potřebujeme tři týmy a šest pilotů, kteří budou schopni vyhrávat," žádá Horner.
Na rozdíl od některých šéfů - a Toto Wolff je mezi nimi - je Horner přesvědčen, že změny předpisů pro sezónu 2017 budou znamenat posun v rozložení sil, proto přepracování pravidel vítá.
"Doufám, že změna pravidel Formulí 1 trochu otřese. Mám dojem, že Toto Wolff by nejraději podobu vozů na dalších pár let zmrazil. Nové předpisy pro nás rozhodně budou znamenat velkou příležitost. Máme silný tým, výbornou dvojici pilotů, zkrátka všechny ingredience k tomu, abychom v příštím roce hráli jednu z hlavních rolí. Chceme doufat, že stáhneme náskok Mercedesua budeme se mu moci vyrovnat. Ale změna pravidel bude vykoupena většími odstupy mezi jednotlivými piloty. Zvětší se rozdíly, protože vozy budou s ohledem na fyzické výkony náročnější. Ti, kteří budou více riskovat, se dočkají odměny. Jsem přesvědčen, že půjde o vzrušující podívanou, protože se od vozů dočkáme vyšší rychlosti v zatáčkách," předpokládá už mnohokrát řečené Horner.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.