Debut ve Formuli 1 má už úspěšně za sebou a loni dokonce desátým místem v Bahrajnu načal bodový účet McLarenu v sezóně. Teď si Stoffel Vandoorne nemůže vynachválit skutečnost, že se bude učit od dvojnásobného mistra světa.
Díky rozhodnutí Jensona Buttona se čtyřiadvacetiletý Belgičan postoupí do F1 z pozice testovacího pilota. Rodák z Kotrijku je novou výzvou nadšen stejně jako skutečností, že se bude moci poměřovat s bývalým mistrem světa, což může jeho pověsti jenom prospět.
"Vzhledem k tomu, že je Fernando Alonso všemi ceněn hodně vysoko, je dobré mít ho po svém boku, vždyť se stále jedná o jednoho z nejrychlejších pilotů F1. Kdykoli je na trati, odvádí výborné výkony. Je to dobré být v týmu s někým takovým, bude to zajímavé měřítko. Také když se mi bude dařit, může to mít zásadní vliv na mou kariéru," líčí své dojmy Vandoorne.
"Když jsem jednou ve Formuli 1, tak chci bez ohledu na okolnosti odvádět tu nejlepší práci a od dalšího roku neočekávám nic jiného. Chci se na ni maximálně zaměřit, snažit se o co nejlepší přístup, tvrdě pracovat pro tým a chtít se posunout co nejvíc dopředu. To je ta nejdůležitější věc. Jaké budou výsledky, to je v tuto chvíli těžké odhadnout, ale určitě odvedeme maximum, které budeme schopni ze sebe vydat," odpověděl Vandoorne na otázku, nakolik jeho výkon může ovlivnit případný návrat Buttona v roce 2018.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.