Debut ve Formuli 1 má už úspěšně za sebou a loni dokonce desátým místem v Bahrajnu načal bodový účet McLarenu v sezóně. Teď si Stoffel Vandoorne nemůže vynachválit skutečnost, že se bude učit od dvojnásobného mistra světa.
Díky rozhodnutí Jensona Buttona se čtyřiadvacetiletý Belgičan postoupí do F1 z pozice testovacího pilota. Rodák z Kotrijku je novou výzvou nadšen stejně jako skutečností, že se bude moci poměřovat s bývalým mistrem světa, což může jeho pověsti jenom prospět.
"Vzhledem k tomu, že je Fernando Alonso všemi ceněn hodně vysoko, je dobré mít ho po svém boku, vždyť se stále jedná o jednoho z nejrychlejších pilotů F1. Kdykoli je na trati, odvádí výborné výkony. Je to dobré být v týmu s někým takovým, bude to zajímavé měřítko. Také když se mi bude dařit, může to mít zásadní vliv na mou kariéru," líčí své dojmy Vandoorne.
"Když jsem jednou ve Formuli 1, tak chci bez ohledu na okolnosti odvádět tu nejlepší práci a od dalšího roku neočekávám nic jiného. Chci se na ni maximálně zaměřit, snažit se o co nejlepší přístup, tvrdě pracovat pro tým a chtít se posunout co nejvíc dopředu. To je ta nejdůležitější věc. Jaké budou výsledky, to je v tuto chvíli těžké odhadnout, ale určitě odvedeme maximum, které budeme schopni ze sebe vydat," odpověděl Vandoorne na otázku, nakolik jeho výkon může ovlivnit případný návrat Buttona v roce 2018.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.