Ve světě se proslavila aféra Watergate, v F1 zase Spygate. Zdá se, že jí začne brzy úspěšně konkurovat AbúZabíGate. Od posledního závodu utekly už téměř dva týdny a vystoupení Mercedesu se pořád řeší. A není nouze o překvapení.
Vypočítat tu všechny příspěvky by znamenalo vypsat hodně dlouhý seznam. Každopádně ten poslední zněl, že rozhodně nejde o uzavřenou záležitost, která ještě bude ze strany Mercedesu šetřena. Pokud se tak nestalo, tak pouze proto, že tým měl momentálně jiné starosti.
Teď ale vystoupil na veřejnost šéf týmu Toto Wolff s přiznáním, že tým nejednal správně, když se pokoušel vnutit Lewisi Hamiltonovi příkazy při rozhodujícím závodě sezóny 2016 v Abú Zabí. Požadavky na zrychlení v obavě, aby Vettel na Ferrari dvojici Mercedesů nedostihl, tedy neměly vůbec zaznít.
Ačkoliv dříve padly názory, že bude nutné přehodnotit ze strany týmu přístup k závodnímu protokolu v příští sezóně a dokonce se nevylučovalo, že všechno bude mít nějaký dopad z Hamiltonova hlediska, najednou je všechno jinak a je to Toto Wolff, kdo si sype popel na hlavu a připouští, že boxová zídka Mercedesu vůbec neměla do souboje svými radiovstupem zasahovat.
"V zápalu boje někdy uděláte rozhodnutí, které není dobré. Stejně jako v jiných závodech jsme očekávali, že získáme stejný počet bodů a vyhrajeme - ani jsme se příliš nesoustředili na to, že v tomhle závodě je pro oba piloty v sázce mnohem víc. Měli jsme rozhodně komunikovat jinak a pod dojmem zpětného pohledu nechat oba piloty závodit tak, jak oni sami uznají za vhodné, vysvětlil změnu názoru Wolff pro Sky Sport.
Někoho může neustále rotování kolem daného tématu už unavovat, jiní zase doporučí Wolffovi, aby přestal zahlcovat média protichůdnými výroky a konečně řekl něco definitivního. Ale už se také vyskytl názor, že tím chce Wolff & spol. jenom oddálit jiná, ožehavá témata. Jako například rozhodnutí, kdo zasedne po Hamiltonově boku do druhého Stříbrného šípu.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.