Ve světě se proslavila aféra Watergate, v F1 zase Spygate. Zdá se, že jí začne brzy úspěšně konkurovat AbúZabíGate. Od posledního závodu utekly už téměř dva týdny a vystoupení Mercedesu se pořád řeší. A není nouze o překvapení.
Vypočítat tu všechny příspěvky by znamenalo vypsat hodně dlouhý seznam. Každopádně ten poslední zněl, že rozhodně nejde o uzavřenou záležitost, která ještě bude ze strany Mercedesu šetřena. Pokud se tak nestalo, tak pouze proto, že tým měl momentálně jiné starosti.
Teď ale vystoupil na veřejnost šéf týmu Toto Wolff s přiznáním, že tým nejednal správně, když se pokoušel vnutit Lewisi Hamiltonovi příkazy při rozhodujícím závodě sezóny 2016 v Abú Zabí. Požadavky na zrychlení v obavě, aby Vettel na Ferrari dvojici Mercedesů nedostihl, tedy neměly vůbec zaznít.
Ačkoliv dříve padly názory, že bude nutné přehodnotit ze strany týmu přístup k závodnímu protokolu v příští sezóně a dokonce se nevylučovalo, že všechno bude mít nějaký dopad z Hamiltonova hlediska, najednou je všechno jinak a je to Toto Wolff, kdo si sype popel na hlavu a připouští, že boxová zídka Mercedesu vůbec neměla do souboje svými radiovstupem zasahovat.
"V zápalu boje někdy uděláte rozhodnutí, které není dobré. Stejně jako v jiných závodech jsme očekávali, že získáme stejný počet bodů a vyhrajeme - ani jsme se příliš nesoustředili na to, že v tomhle závodě je pro oba piloty v sázce mnohem víc. Měli jsme rozhodně komunikovat jinak a pod dojmem zpětného pohledu nechat oba piloty závodit tak, jak oni sami uznají za vhodné, vysvětlil změnu názoru Wolff pro Sky Sport.
Někoho může neustále rotování kolem daného tématu už unavovat, jiní zase doporučí Wolffovi, aby přestal zahlcovat média protichůdnými výroky a konečně řekl něco definitivního. Ale už se také vyskytl názor, že tím chce Wolff & spol. jenom oddálit jiná, ožehavá témata. Jako například rozhodnutí, kdo zasedne po Hamiltonově boku do druhého Stříbrného šípu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.