Ve světě se proslavila aféra Watergate, v F1 zase Spygate. Zdá se, že jí začne brzy úspěšně konkurovat AbúZabíGate. Od posledního závodu utekly už téměř dva týdny a vystoupení Mercedesu se pořád řeší. A není nouze o překvapení.
Vypočítat tu všechny příspěvky by znamenalo vypsat hodně dlouhý seznam. Každopádně ten poslední zněl, že rozhodně nejde o uzavřenou záležitost, která ještě bude ze strany Mercedesu šetřena. Pokud se tak nestalo, tak pouze proto, že tým měl momentálně jiné starosti.
Teď ale vystoupil na veřejnost šéf týmu Toto Wolff s přiznáním, že tým nejednal správně, když se pokoušel vnutit Lewisi Hamiltonovi příkazy při rozhodujícím závodě sezóny 2016 v Abú Zabí. Požadavky na zrychlení v obavě, aby Vettel na Ferrari dvojici Mercedesů nedostihl, tedy neměly vůbec zaznít.
Ačkoliv dříve padly názory, že bude nutné přehodnotit ze strany týmu přístup k závodnímu protokolu v příští sezóně a dokonce se nevylučovalo, že všechno bude mít nějaký dopad z Hamiltonova hlediska, najednou je všechno jinak a je to Toto Wolff, kdo si sype popel na hlavu a připouští, že boxová zídka Mercedesu vůbec neměla do souboje svými radiovstupem zasahovat.
"V zápalu boje někdy uděláte rozhodnutí, které není dobré. Stejně jako v jiných závodech jsme očekávali, že získáme stejný počet bodů a vyhrajeme - ani jsme se příliš nesoustředili na to, že v tomhle závodě je pro oba piloty v sázce mnohem víc. Měli jsme rozhodně komunikovat jinak a pod dojmem zpětného pohledu nechat oba piloty závodit tak, jak oni sami uznají za vhodné, vysvětlil změnu názoru Wolff pro Sky Sport.
Někoho může neustále rotování kolem daného tématu už unavovat, jiní zase doporučí Wolffovi, aby přestal zahlcovat média protichůdnými výroky a konečně řekl něco definitivního. Ale už se také vyskytl názor, že tím chce Wolff & spol. jenom oddálit jiná, ožehavá témata. Jako například rozhodnutí, kdo zasedne po Hamiltonově boku do druhého Stříbrného šípu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.