Taktika Lewise Hamiltona a jeho enormní snaha udělat vše pro zisk titulu se probírá i po skončeném šampionátu a vedle odchodu Nico Rosberga. Mercedes se pořád nehodlá této kauzy vzdát a stále se k ní vrací.
Ačkoliv už bylo učiněno prohlášení, že Lewis Hamilton neponese za své jednání v Abú Zabí žádné důsledky a Niki Lauda jako nevýkonný ředitel prohlásil, že už by se za celým případem měla udělat tlustá čára, ostatně exmistr světa prohlásil: "Nemáme žádný problém s tím, jak Lewis v Abú Zabí jel", situace nakonec asi tak průzračná a jednoduchá nebude.
Šéf Mercedesu Toto Wolff totiž vyslovil názor, že rozhodně není připravem celý případ ukončit a dále se k němu nevracet. Pouze se pro německou tiskovou agenturu DPA vyjádřil, že tým musel nejdřív strávit šok z odchodu Nico Rosberga.
"Rozhodně se jedná o záležitost, kterou musíme interně ještě rozebrat. Ale po událostech, které následovaly po posledním závodě nemá tento případ prioritu. Jedna věc je ale jistá: Příští rok chceme zdůraznit naše hodnoty, naši závodní filozofii, a v tomto směru se máme s ohledem na Abú Zabí ještě hodně učit. V příštích několika dnech musíme dát hlavy dohromady a stanovit dobrý výchozí bod pro jednání pilotů a především vyjasnit jejich postavení," prohlásil Wolff.
Na sankce pro Hamiltona to tedy nevypadá, ale zůstává otázkou, jestli budou piloti Mercedesu podepsat nějaký dodatek ke smlouvě, případně se podrobit dodržování určitých pravidel. Na události v Abú Zabí ostatně neexistuje jednotný názor, mnoho fanoušků i odborníků Hamiltonovo jednání schvaluje s tím, že neudělal nic proti kodexu pilota a nejednal na trati proti pravidlům.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.