Halo system by se měl stát nedílnou součástí vozů F1 od roku 2018, tedy pokud půjde vše podle plánu. Tábor jeho odpůrců a podporovatelů je početný, ale ve většině případů jde o fanoušky. Vyjádřit by se měli především ti, kterých se to týká.
Ruský pilot Daniil Kvjat, který bude i v příští sezóně hájit barvy týmu Toro Rosso, přichází s iniciativu, aby se k zavedení Halo konceptu vyjádřili sami piloti a poskytli tak řídícímu orgánu FIA jasnou odpověď, zda má či nemá v F1 co pohledávat. Ochrana kokpitu měla být původně zavedena už pro příští sezónů, ale z důvodů opoždění vývoje a nutnosti dalších testů se záležitost odkládá minimálně do roku 2018.
Protože na samotný Halo koncept, který dostal při rozhodování přednost před řešením Red Bullu zvaném aeroscreen, existují smíšené názory, Kvjat vyzval, aby se piloti vyjádřili jasně a stručně - prostým ano nebo ne.
"Diskutujme o tomto řešení. Někteří piloti jsou pro, jiní proti a existuje určitě i skupina neutrálů. Máme 22 pilotů, dvaadvacet rozdílných osobností, což je základ pro diskusi, ale myslím, že by nás měli nechat zvolit si eventualitu nebo něco podobného, znát jednoduché stanovisko pilotů, bez nějakého hlubokého rozboru," míní Kvjat.
Rodák u Ufy zároveň odmítá názor, že by debata o Halo konceptu mohla u někoho vést ke změně názorů. "Není to příliš konzistentní. Někdy to vypadá, jako by většina byla pro toto řešení, zdá se, že se k němu kloní i piloti neutrální, ale já osobně jsem se nikdy neřídil trendy, není to můj oblíbený styl. Myslím, že konečné rozhodnutí udělá FIA, ale pokud tento orgán zajímají názory pilotů, neměl by je žádat do rozbor, ale jednoduché vyjádření - ano nebo ne," dodává Kvjat.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.