Halo system by se měl stát nedílnou součástí vozů F1 od roku 2018, tedy pokud půjde vše podle plánu. Tábor jeho odpůrců a podporovatelů je početný, ale ve většině případů jde o fanoušky. Vyjádřit by se měli především ti, kterých se to týká.
Ruský pilot Daniil Kvjat, který bude i v příští sezóně hájit barvy týmu Toro Rosso, přichází s iniciativu, aby se k zavedení Halo konceptu vyjádřili sami piloti a poskytli tak řídícímu orgánu FIA jasnou odpověď, zda má či nemá v F1 co pohledávat. Ochrana kokpitu měla být původně zavedena už pro příští sezónů, ale z důvodů opoždění vývoje a nutnosti dalších testů se záležitost odkládá minimálně do roku 2018.
Protože na samotný Halo koncept, který dostal při rozhodování přednost před řešením Red Bullu zvaném aeroscreen, existují smíšené názory, Kvjat vyzval, aby se piloti vyjádřili jasně a stručně - prostým ano nebo ne.
"Diskutujme o tomto řešení. Někteří piloti jsou pro, jiní proti a existuje určitě i skupina neutrálů. Máme 22 pilotů, dvaadvacet rozdílných osobností, což je základ pro diskusi, ale myslím, že by nás měli nechat zvolit si eventualitu nebo něco podobného, znát jednoduché stanovisko pilotů, bez nějakého hlubokého rozboru," míní Kvjat.
Rodák u Ufy zároveň odmítá názor, že by debata o Halo konceptu mohla u někoho vést ke změně názorů. "Není to příliš konzistentní. Někdy to vypadá, jako by většina byla pro toto řešení, zdá se, že se k němu kloní i piloti neutrální, ale já osobně jsem se nikdy neřídil trendy, není to můj oblíbený styl. Myslím, že konečné rozhodnutí udělá FIA, ale pokud tento orgán zajímají názory pilotů, neměl by je žádat do rozbor, ale jednoduché vyjádření - ano nebo ne," dodává Kvjat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.