Už loni se jevil jako "natural born talent", i když po jeho nehodě v Monaku to mnozí viděli jinak. Letošní rok a šance u Red Bullu už začala brousit surový diamant do blyštivější podoby. Řeč je o Maxi Verstappenovi, v němž mnozí vidí budoucího šampiona F1.
Premiérové vítězství ve Španělsku a další zaznamenáníhodné výsledky včetně impozantního výkonu v Brazílii, kde postoupil ze 14. místa na třetí v cíli - tak hodnotí odborníci devatenáctiletého Holanďana, jemuž šéf týmu Red Bull Christian Horner větší zářnou budoucnost. Sám Max je přesvědčen, že může zahájit útok na titul mistra světa, pokud mu Red Bull poskytne odpovídající techniku, a Horner od Verstappena neočekává nic jiného, než stálý progres.
"Myslím, že jen málo sportovců se může zlepšit ve všech oblastech, ale jemu se něco podobného daří. Jezdí velice vyzrálým stylem, naposledy v Abú Zabí, což dokázal svým výkonem na superměkkých i měkkých pneumatikách. Domnívám se, že nabývání těchto zkušeností se projeví v následujících letech. Vždy existují nějaké oblasti, ve kterých je možné se zlepšovat, a Max na tom opravdu intenzivně pracuje," komentuje Holanďanovy výkony Horner.
Šéf Red Bullu také neopomněl připomenout Verstappenovu úžasnou adaptaci na nové prostředí, když po čtvrtém závodě sezóny přešel z týmu Toro Rosso do Red Bullu. Podle něj je to další důkaz o neobvyklé šíři jeho talentu, s nímž je nutné v budoucnu počítat.
"Odvedl ohromující práci, naskočil do nového auta a hned vyhrál svou první Grand Prix. A že nešlo o náhodu, dokázal dalšími výsledky na stupních vítězů. Pro mě to nebyla jenom Barcelona, ale také velmi silný dojem zanechal v Montrealu, jel výborně na mokru v Silverstone, dobře si vedl v Rakousku a výborně se předvedl v Japonsku a Mexiku. A pak tu byla úžasná Brazílie, kdy zajel vynikajícím způsobem a další podobnou show předvedl v Abú Zabí. Jenom potvrdil, že s ním musíme počítat jako s mužem budoucnosti," uzavírá své názory Horner.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.