Už loni se jevil jako "natural born talent", i když po jeho nehodě v Monaku to mnozí viděli jinak. Letošní rok a šance u Red Bullu už začala brousit surový diamant do blyštivější podoby. Řeč je o Maxi Verstappenovi, v němž mnozí vidí budoucího šampiona F1.
Premiérové vítězství ve Španělsku a další zaznamenáníhodné výsledky včetně impozantního výkonu v Brazílii, kde postoupil ze 14. místa na třetí v cíli - tak hodnotí odborníci devatenáctiletého Holanďana, jemuž šéf týmu Red Bull Christian Horner větší zářnou budoucnost. Sám Max je přesvědčen, že může zahájit útok na titul mistra světa, pokud mu Red Bull poskytne odpovídající techniku, a Horner od Verstappena neočekává nic jiného, než stálý progres.
"Myslím, že jen málo sportovců se může zlepšit ve všech oblastech, ale jemu se něco podobného daří. Jezdí velice vyzrálým stylem, naposledy v Abú Zabí, což dokázal svým výkonem na superměkkých i měkkých pneumatikách. Domnívám se, že nabývání těchto zkušeností se projeví v následujících letech. Vždy existují nějaké oblasti, ve kterých je možné se zlepšovat, a Max na tom opravdu intenzivně pracuje," komentuje Holanďanovy výkony Horner.
Šéf Red Bullu také neopomněl připomenout Verstappenovu úžasnou adaptaci na nové prostředí, když po čtvrtém závodě sezóny přešel z týmu Toro Rosso do Red Bullu. Podle něj je to další důkaz o neobvyklé šíři jeho talentu, s nímž je nutné v budoucnu počítat.
"Odvedl ohromující práci, naskočil do nového auta a hned vyhrál svou první Grand Prix. A že nešlo o náhodu, dokázal dalšími výsledky na stupních vítězů. Pro mě to nebyla jenom Barcelona, ale také velmi silný dojem zanechal v Montrealu, jel výborně na mokru v Silverstone, dobře si vedl v Rakousku a výborně se předvedl v Japonsku a Mexiku. A pak tu byla úžasná Brazílie, kdy zajel vynikajícím způsobem a další podobnou show předvedl v Abú Zabí. Jenom potvrdil, že s ním musíme počítat jako s mužem budoucnosti," uzavírá své názory Horner.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.