Tým Ferrari vstupoval do roku 2016 s cílem vyhrávat závody a bojovat o mistrovský titul, ale díky směsi několika nevhodných strategických rozhodnutí, nedobré spolehlivosti a nedostatečným pokrokem prakticky ztratil šanci konkurovat Mercedesu.
Proto si tým Ferrari dal jako prioritní úkol zaplnit "významnou díru" v aerodynamickém vývoji, protože v letošní bitvě ve startovním poli nestačily rudé oře z Maranella ani na stále se lepšící Red Bull. V konečném hodnocení v Poháru konstruktérů chybělo italské stáji na rakouského konkurenta se sídlem v Milton Keynes rozhodně nelichotivých 70 bodů.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne už během sezóny označil nedostatky ve vývoji jako největší chybu a prohlásil, že prvotní cíl pro sezónu 2017, aby došlo k naplnění cílů značky. Na toto téma hovořil na akci Ferrari Mondiali 2016 v Daytoně.
"Nejdůležitější poznatek, který tým během této sezóny učinil, byla jasná identifikace naší ztráty na konkurenci, kterou lze rozdělit do dvou bodů: jeden se týká výkonu na trati, druhý, který je podle mě důležitější, se týká zlepšení jiných týmů. Na začátku sezóny 2016 neměl Red Bull, alespoň na papíře, být přímým konkurentem Ferrari. A na jejím konci se stal životaschopným soupeřem. Netýkalo se to jenom pohonné jednotky, nýbrž i práce v oblasti aerodynamiky a šasi. Tím poukázal na jeden z největších problémů ve strategickém rozvoji Ferrari během několika posledních let. Budeme se tento problém snažit co nejdříve napravit. To neznamená, že nebereme motor jako jeden z rozhodujících prvků, práce budou pokračovat na obou frontách. Ale myslím, že je třeba si přiznat největší problém sezóny 2016, kterým byl vývoj aerodynamiky, musíme udělat vše pro to, abychom existující rozdíl co nejdříve smazali," pronesl Marchionne.
S ohledem na výše uvedené se předpokládá, že daleko větší hrozbou (bez ohledu na nové předpisy, které začnou platit od příštího roku) bude pro Mercedes právě tým Red Bullu. I Marchionne přiznal, že v této oblasti není vůbec nic jistého.
"Myslím, že dělat pro příští sezónu nějakou prognózu je prakticky nemožné. Jediná věc, kterou mohu zaručit: prakticky nezůstane kámen na kameni. Připravujeme se také na vývoj vozu během sezóny, což je nezbytné pro udržení komkurenceschopnosti a co naváže na březnový závod na melbournské trati," dodává Marchionne.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.