Britská značka Aston Martin, která absolvovala v letech 1959 a 1960 pět Grand Prix ve Formuli 1, hodlala po více než půl století opět vstoupit na stejnou půdu. Sice původní předpoklady nevyšly podle očekávání, ale nakonec se dílo zdařilo.
Historie Aston Martinu je už více než stoletá, první vůz této značky byl postaven v garáži v Kensingtonu v roce 1913 a předlohou mu byl Isotta Fraschini - u zrodu tehdy stáli Lionel Martin a Robert Bramford. Závodní éra začala v roce 1921 a často bývala spojována s osobou hraběte Louise Zborowskiho.
Aston Martin se pokoušel o opětovný návrat do F1 ve spojení s týmem Force India, ale nakonec to byl kontrakt s Red Bullem, který obě strany uzavřely těsně před Grand Prix Austrálie 2016. Hovořilo se tehdy o vytvoření hypervozu AM RB-001, na němž se měl podílet i Adrian Newey.
Spolupráce se evidentně ukázala jako úspěšná, protože došlo k jejímu rozšíření. Potvrdili to čelní představitelé obou subjektů s tím, že sv podobném duchu bude pokračovat i v následujícím roce.
"Náš vztah s Red Bullem přinesl Aston Martinu přesně to, co jsme od něj očekávali. Pomáhá nám nadále budovat jméno značky po celém světě. Partnerství tohoto typu je dobré jak po stránce obchodní, tak pokud se týká technických inovací a povědomí o značce, takže jsme rádi, že můžeme prodloužit spolupráci i v roce 2017," prohlásil Andrew Palmer, prezident a výkonný ředitel Aston Martinu.
"Mimořádný úspěch vozu AM RB-001 je odkazem pro experty, byl ukován v duchu těsné spolupráce, což náš vztah s Aston Martinem rozšiřuje i na rok 2017. Bylo to vlastně jednoduché a příjemné rozhodnutí," přidává se šéf Red Bullu Christian Horner.
Aston Martin už prodal všechny plánované vozy AM RB-001, jde o 150 cestovních verzí a 25 vozů, určených pouze pro okruhy. Prototypy se začnou testovat příští rok, termín dodání je určen na počátku roku 2019.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.