Mercedes po odchodu Nico Rosberga už několikrát dal najevo, že s ohledem na náhradu má určité dilema. Posadit do kokpitu nadějného nováčka a vypiplat si ho jako kdysi McLaren Lewise Hamiltona, nebo sáhnout po osvědčeném rutinérovi se zárukou kvality?
Je tu bezesporu příklad Maxe Verstappena, ale nikdy nelze předpokládat, že by se objevily dva tak velké talenty. Třebaže takový Pascal Wehrlein je za něj považován. Pak tu je ale možnost získat nejen kvalitního pilota, ale posílit i marketingový potenciál.
Mercedes proto připouští, že jedním z kandidátů na post vedle Lewise Hamiltona je i Fernando Alonso. Hovoří se o jeho kontaktu s Toto Wolffem poté, co vešlo ve známost, že Rosberg svou kariéru ukončil. Sám Wolff tuto zprávu potvrdil navzdory tomu, že McLaren vyjádřil přesvědčení, že dvojnásobný mistr světa v jeho barvách zůstane i příští rok.
"Fernanda Alonsa musíme vzít v úvahu. Je to pilot, kterého si opravdu vážím. Spojuje v sobě talent, rychlost, zkušenost, je tam prostě všechno. Ale v tuto chvíli je vázán smlouvou k McLaren-Honda, takže musíme zvážit i všechny ostatní eventuality," prohlásil pro stanici Sky Toto Wolff.
Pokud by došlo k tomuto rozhodnutí, nastal by zajímavý moment, protože Alonso s Hamiltonem spolu jezdili už v roce 2007 a jejich vztah, kromě velké řevnivosti, poznamenala i aféra z Grand Prix Maďarska. A to vůbec nemluvíme o mediálně široce popsaném skandálu Spygate, který týmu vynesl vyloučení z Poháru konstruktérů a pokutu 100 milionů $. Alonso zatím nebyl přímo vyloučen jako možný kandidát, ale odborníci očekávají spíš u Mercedesu jednoho z dvojice Pascal Wehrlein - Valtteri Bottas.
Problémem u Fina může být podobně jako u Alonsa běžící kontrakt - je tedy na Williamsu, zda by projevil ochotu a Valtteriho pustil dříve. Nebývá to běžné, ale jsou známy případy, kdy byl stávající zaměstnavatel velice vstřícný: vzpomeňme na Keke Rosberga, kterého při zájmu právě Williamsu uvolnil z kontraktu Emerson Fittipaldi a Fin tehdy mohl ve Frankově týmu získat svůj titul mistra světa.
Rozhodující však může být i skutečnost, že Wolff nechce do týmu vyslovenou dvojku, protože pak by veškerá tíha odpovědnosti za úspěch seděla na ramenou Hamiltona. Šéf Mercedesu tvrdí, že nehodlá měnit nastavené pořádky a potřebuje někoho, kdo bude s Hamiltonem bojovat kolo na kolo a ne mu pouze krýt záda.
"Chceme zachovat systém, jaký jsme doposud praktikovali: rovné postavení obou pilotů. Chceme jim dát stejnou příležitost, jak to nejlépe dokážeme. Domnívám se, že to dlužíme našim fanouškům i nám, nechceme, aby od začáku byla nastavena nějaká hierarchie. To bychom rozhodně nechtěli," dodává Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.