Mercedes po odchodu Nico Rosberga už několikrát dal najevo, že s ohledem na náhradu má určité dilema. Posadit do kokpitu nadějného nováčka a vypiplat si ho jako kdysi McLaren Lewise Hamiltona, nebo sáhnout po osvědčeném rutinérovi se zárukou kvality?
Je tu bezesporu příklad Maxe Verstappena, ale nikdy nelze předpokládat, že by se objevily dva tak velké talenty. Třebaže takový Pascal Wehrlein je za něj považován. Pak tu je ale možnost získat nejen kvalitního pilota, ale posílit i marketingový potenciál.
Mercedes proto připouští, že jedním z kandidátů na post vedle Lewise Hamiltona je i Fernando Alonso. Hovoří se o jeho kontaktu s Toto Wolffem poté, co vešlo ve známost, že Rosberg svou kariéru ukončil. Sám Wolff tuto zprávu potvrdil navzdory tomu, že McLaren vyjádřil přesvědčení, že dvojnásobný mistr světa v jeho barvách zůstane i příští rok.
"Fernanda Alonsa musíme vzít v úvahu. Je to pilot, kterého si opravdu vážím. Spojuje v sobě talent, rychlost, zkušenost, je tam prostě všechno. Ale v tuto chvíli je vázán smlouvou k McLaren-Honda, takže musíme zvážit i všechny ostatní eventuality," prohlásil pro stanici Sky Toto Wolff.
Pokud by došlo k tomuto rozhodnutí, nastal by zajímavý moment, protože Alonso s Hamiltonem spolu jezdili už v roce 2007 a jejich vztah, kromě velké řevnivosti, poznamenala i aféra z Grand Prix Maďarska. A to vůbec nemluvíme o mediálně široce popsaném skandálu Spygate, který týmu vynesl vyloučení z Poháru konstruktérů a pokutu 100 milionů $. Alonso zatím nebyl přímo vyloučen jako možný kandidát, ale odborníci očekávají spíš u Mercedesu jednoho z dvojice Pascal Wehrlein - Valtteri Bottas.
Problémem u Fina může být podobně jako u Alonsa běžící kontrakt - je tedy na Williamsu, zda by projevil ochotu a Valtteriho pustil dříve. Nebývá to běžné, ale jsou známy případy, kdy byl stávající zaměstnavatel velice vstřícný: vzpomeňme na Keke Rosberga, kterého při zájmu právě Williamsu uvolnil z kontraktu Emerson Fittipaldi a Fin tehdy mohl ve Frankově týmu získat svůj titul mistra světa.
Rozhodující však může být i skutečnost, že Wolff nechce do týmu vyslovenou dvojku, protože pak by veškerá tíha odpovědnosti za úspěch seděla na ramenou Hamiltona. Šéf Mercedesu tvrdí, že nehodlá měnit nastavené pořádky a potřebuje někoho, kdo bude s Hamiltonem bojovat kolo na kolo a ne mu pouze krýt záda.
"Chceme zachovat systém, jaký jsme doposud praktikovali: rovné postavení obou pilotů. Chceme jim dát stejnou příležitost, jak to nejlépe dokážeme. Domnívám se, že to dlužíme našim fanouškům i nám, nechceme, aby od začáku byla nastavena nějaká hierarchie. To bychom rozhodně nechtěli," dodává Wolff.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.