Mercedes po odchodu Nico Rosberga už několikrát dal najevo, že s ohledem na náhradu má určité dilema. Posadit do kokpitu nadějného nováčka a vypiplat si ho jako kdysi McLaren Lewise Hamiltona, nebo sáhnout po osvědčeném rutinérovi se zárukou kvality?
Je tu bezesporu příklad Maxe Verstappena, ale nikdy nelze předpokládat, že by se objevily dva tak velké talenty. Třebaže takový Pascal Wehrlein je za něj považován. Pak tu je ale možnost získat nejen kvalitního pilota, ale posílit i marketingový potenciál.
Mercedes proto připouští, že jedním z kandidátů na post vedle Lewise Hamiltona je i Fernando Alonso. Hovoří se o jeho kontaktu s Toto Wolffem poté, co vešlo ve známost, že Rosberg svou kariéru ukončil. Sám Wolff tuto zprávu potvrdil navzdory tomu, že McLaren vyjádřil přesvědčení, že dvojnásobný mistr světa v jeho barvách zůstane i příští rok.
"Fernanda Alonsa musíme vzít v úvahu. Je to pilot, kterého si opravdu vážím. Spojuje v sobě talent, rychlost, zkušenost, je tam prostě všechno. Ale v tuto chvíli je vázán smlouvou k McLaren-Honda, takže musíme zvážit i všechny ostatní eventuality," prohlásil pro stanici Sky Toto Wolff.
Pokud by došlo k tomuto rozhodnutí, nastal by zajímavý moment, protože Alonso s Hamiltonem spolu jezdili už v roce 2007 a jejich vztah, kromě velké řevnivosti, poznamenala i aféra z Grand Prix Maďarska. A to vůbec nemluvíme o mediálně široce popsaném skandálu Spygate, který týmu vynesl vyloučení z Poháru konstruktérů a pokutu 100 milionů $. Alonso zatím nebyl přímo vyloučen jako možný kandidát, ale odborníci očekávají spíš u Mercedesu jednoho z dvojice Pascal Wehrlein - Valtteri Bottas.
Problémem u Fina může být podobně jako u Alonsa běžící kontrakt - je tedy na Williamsu, zda by projevil ochotu a Valtteriho pustil dříve. Nebývá to běžné, ale jsou známy případy, kdy byl stávající zaměstnavatel velice vstřícný: vzpomeňme na Keke Rosberga, kterého při zájmu právě Williamsu uvolnil z kontraktu Emerson Fittipaldi a Fin tehdy mohl ve Frankově týmu získat svůj titul mistra světa.
Rozhodující však může být i skutečnost, že Wolff nechce do týmu vyslovenou dvojku, protože pak by veškerá tíha odpovědnosti za úspěch seděla na ramenou Hamiltona. Šéf Mercedesu tvrdí, že nehodlá měnit nastavené pořádky a potřebuje někoho, kdo bude s Hamiltonem bojovat kolo na kolo a ne mu pouze krýt záda.
"Chceme zachovat systém, jaký jsme doposud praktikovali: rovné postavení obou pilotů. Chceme jim dát stejnou příležitost, jak to nejlépe dokážeme. Domnívám se, že to dlužíme našim fanouškům i nám, nechceme, aby od začáku byla nastavena nějaká hierarchie. To bychom rozhodně nechtěli," dodává Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.