Mercedes po odchodu Nico Rosberga už několikrát dal najevo, že s ohledem na náhradu má určité dilema. Posadit do kokpitu nadějného nováčka a vypiplat si ho jako kdysi McLaren Lewise Hamiltona, nebo sáhnout po osvědčeném rutinérovi se zárukou kvality?
Je tu bezesporu příklad Maxe Verstappena, ale nikdy nelze předpokládat, že by se objevily dva tak velké talenty. Třebaže takový Pascal Wehrlein je za něj považován. Pak tu je ale možnost získat nejen kvalitního pilota, ale posílit i marketingový potenciál.
Mercedes proto připouští, že jedním z kandidátů na post vedle Lewise Hamiltona je i Fernando Alonso. Hovoří se o jeho kontaktu s Toto Wolffem poté, co vešlo ve známost, že Rosberg svou kariéru ukončil. Sám Wolff tuto zprávu potvrdil navzdory tomu, že McLaren vyjádřil přesvědčení, že dvojnásobný mistr světa v jeho barvách zůstane i příští rok.
"Fernanda Alonsa musíme vzít v úvahu. Je to pilot, kterého si opravdu vážím. Spojuje v sobě talent, rychlost, zkušenost, je tam prostě všechno. Ale v tuto chvíli je vázán smlouvou k McLaren-Honda, takže musíme zvážit i všechny ostatní eventuality," prohlásil pro stanici Sky Toto Wolff.
Pokud by došlo k tomuto rozhodnutí, nastal by zajímavý moment, protože Alonso s Hamiltonem spolu jezdili už v roce 2007 a jejich vztah, kromě velké řevnivosti, poznamenala i aféra z Grand Prix Maďarska. A to vůbec nemluvíme o mediálně široce popsaném skandálu Spygate, který týmu vynesl vyloučení z Poháru konstruktérů a pokutu 100 milionů $. Alonso zatím nebyl přímo vyloučen jako možný kandidát, ale odborníci očekávají spíš u Mercedesu jednoho z dvojice Pascal Wehrlein - Valtteri Bottas.
Problémem u Fina může být podobně jako u Alonsa běžící kontrakt - je tedy na Williamsu, zda by projevil ochotu a Valtteriho pustil dříve. Nebývá to běžné, ale jsou známy případy, kdy byl stávající zaměstnavatel velice vstřícný: vzpomeňme na Keke Rosberga, kterého při zájmu právě Williamsu uvolnil z kontraktu Emerson Fittipaldi a Fin tehdy mohl ve Frankově týmu získat svůj titul mistra světa.
Rozhodující však může být i skutečnost, že Wolff nechce do týmu vyslovenou dvojku, protože pak by veškerá tíha odpovědnosti za úspěch seděla na ramenou Hamiltona. Šéf Mercedesu tvrdí, že nehodlá měnit nastavené pořádky a potřebuje někoho, kdo bude s Hamiltonem bojovat kolo na kolo a ne mu pouze krýt záda.
"Chceme zachovat systém, jaký jsme doposud praktikovali: rovné postavení obou pilotů. Chceme jim dát stejnou příležitost, jak to nejlépe dokážeme. Domnívám se, že to dlužíme našim fanouškům i nám, nechceme, aby od začáku byla nastavena nějaká hierarchie. To bychom rozhodně nechtěli," dodává Wolff.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.