V nastálém dění kolem Mercedesu kvůli odchodu Nico Rosberga velice rychle zapadl případ Hamiltonova chování v poslední Grand Prix ročníku 2016. Mercedes ale má rád čistý stůl, takže dotáhl do konce i tento případ.
Chování Lewise Hamiltona popudilo značně vedení Mercedesu, i když vlastně nebylo tak docela jasné, v čem nejvíc. Ono pokárání, že Stříbrné šípy mohly ztratit celý závod byl takový spíše vztyčený preventivní prst, nicméně Mercedes dokonce hovořil o změnách v přístupu pro příští rok.
Jenže od té doby už uplynula nějaká doba. Jak se říká, den je někdy na události bohatší než celý rok a nečekaný konec kariéry Rosberga situaci v týmu s třícípou hvězdou ve znaku značně pozměnil. Nevýkonný ředitel Niki Lauda proto nasadil tvář smírčího soudce a zveřejnil, jak se Mercedes vypořádá s konečnou platností s případem Abú Zabí.
"Není potřeba jakkoli Hamiltona postihnout. Nemáme žádný problém s tím, jak závodil v Abú Zabí. Rozhodli jsme se za tímto případem udělat tlustou čáru," smázl veškeré předchozí rozhořčení Lauda a de facto Hamiltona rehabilitoval a jeho jednání dodal punc oficiality.
Mercedes včetně Laudy nyní řeší otázku, kdo usedne do prázdné sedačky po Rosbergovi. Mají jasnou představu a je celkem pochopitelné, že se o lukrativní místo zvedl velký zájem, i když některá prohlášení byla postupně demetována.
"Pro nás je Rosbergův odchod obrovská ztráta... teď musíme najít lepšího pilota než byl Nico. Musíme to mít na paměti, kontaktovat všechny a najít někoho, komu budeme moci svěřit nejlepší vůz ve Formuli 1. Pro první test v únoru, pro nějž bude připraven nový vůz, určitě potřebujeme mít pilota. Ale mohu vás ujistit, že se to stane dříve, protože nový adept musí absolvovat trénink na simulátoru... Rozhodnutí by určitě mělo padnout ještě před koncem roku," prohlásil Lauda.
Je zřejmé, že nový pilot si bude muset zvyknout na vysoce profesionální prostředí, ale také na tlak ze strany Hamiltona. Ten sám ve svém prohlášení podotkl, že se bude nově příchozí muž připravit na to, že mu bude "pěkné horko" (více zde). Nejčastěji se však v souvislosti s angažmá u Mercedesu mluví o Pascalu Wehrleinovi. Ten by v případě, že se dostane po Hamiltonův bok určitě nelitoval, že jeho týmový kolega Ocon dostal nabídku od Force Indie.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.