V nastálém dění kolem Mercedesu kvůli odchodu Nico Rosberga velice rychle zapadl případ Hamiltonova chování v poslední Grand Prix ročníku 2016. Mercedes ale má rád čistý stůl, takže dotáhl do konce i tento případ.
Chování Lewise Hamiltona popudilo značně vedení Mercedesu, i když vlastně nebylo tak docela jasné, v čem nejvíc. Ono pokárání, že Stříbrné šípy mohly ztratit celý závod byl takový spíše vztyčený preventivní prst, nicméně Mercedes dokonce hovořil o změnách v přístupu pro příští rok.
Jenže od té doby už uplynula nějaká doba. Jak se říká, den je někdy na události bohatší než celý rok a nečekaný konec kariéry Rosberga situaci v týmu s třícípou hvězdou ve znaku značně pozměnil. Nevýkonný ředitel Niki Lauda proto nasadil tvář smírčího soudce a zveřejnil, jak se Mercedes vypořádá s konečnou platností s případem Abú Zabí.
"Není potřeba jakkoli Hamiltona postihnout. Nemáme žádný problém s tím, jak závodil v Abú Zabí. Rozhodli jsme se za tímto případem udělat tlustou čáru," smázl veškeré předchozí rozhořčení Lauda a de facto Hamiltona rehabilitoval a jeho jednání dodal punc oficiality.
Mercedes včetně Laudy nyní řeší otázku, kdo usedne do prázdné sedačky po Rosbergovi. Mají jasnou představu a je celkem pochopitelné, že se o lukrativní místo zvedl velký zájem, i když některá prohlášení byla postupně demetována.
"Pro nás je Rosbergův odchod obrovská ztráta... teď musíme najít lepšího pilota než byl Nico. Musíme to mít na paměti, kontaktovat všechny a najít někoho, komu budeme moci svěřit nejlepší vůz ve Formuli 1. Pro první test v únoru, pro nějž bude připraven nový vůz, určitě potřebujeme mít pilota. Ale mohu vás ujistit, že se to stane dříve, protože nový adept musí absolvovat trénink na simulátoru... Rozhodnutí by určitě mělo padnout ještě před koncem roku," prohlásil Lauda.
Je zřejmé, že nový pilot si bude muset zvyknout na vysoce profesionální prostředí, ale také na tlak ze strany Hamiltona. Ten sám ve svém prohlášení podotkl, že se bude nově příchozí muž připravit na to, že mu bude "pěkné horko" (více zde). Nejčastěji se však v souvislosti s angažmá u Mercedesu mluví o Pascalu Wehrleinovi. Ten by v případě, že se dostane po Hamiltonův bok určitě nelitoval, že jeho týmový kolega Ocon dostal nabídku od Force Indie.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.