Existují "zaručené zprávy" a Formule 1 proti nim také není imunní. Když se v průběhu sezóny objevila informace, že Hamilton měl v úmyslu skončit se závoděním, byla vyhodnocena jako klasická novinářská "kachna." Nyní ale různé zdroje potvrzují, že šlo o skutečnost.
Hamilton po posledním závodě poděkoval týmu, potřásl si rukou s Rosbergem a pogratuloval mu k titulu. Nakolik šlo o nutný protokol, to nechť posoudí samotní fanoušci. Protože Hamilton po Grand Prix Španělska byl natolik rozladěn způsobem, jakým se Mercedes zabýval vzájemnou kolizí svých vozů, že zvažoval odchod z týmu. Stanice Sky Sports připustila, že nemá žádný hmatatelný důkaz pro toto tvrzení, expilot Martin Brundle na svou otázku nedostal jednoznačně zamítavou odpověď.
"Po havárii ve Španělsku k takové situaci došlo. Prý jste řekl: »Končím, odcházím!«. Je na tom něco pravdy?" tak zněla Brundleova otázka, na kterou Hamilton odvětil: "Je to příliš osobní věc, která už je minulostí." Víc nic.
Pochopitelně existují různá vysvětlení, které znějí více či méně věrohodně, například to, že Hamilton měl v úmyslu skončit debatu ohledně kolize. Přes léto se však k incidentu vrátil a po čtyřech závodech, které vyhrál Rosberg, uvedl Brit, že měl pocit, jako by na něj byl "uspořádán hon."
"Jsou některé věci, které neprozradím, dokud nepřestanu závodit. Pak vám je teprve řeknu. Druhý den jsem vstal a šel si zaběhat, takový je můj zvyk. A při běhu přemýšlím o různých věcech," vysvětluje dále Hamilton.
Někteří muži pera viděli také souvislost v tom, že na dvoudenní testy, které následovaly po Grand Prix Španělska, byl nečekaně nominovám Pascal Wehrlein. Objevily se zprávy, že šlo o preventivní opatření Mercedesu, aby mohl nasadit mladého Němce v případě, že by Hamilton svou údajnou hrozbu odchodu myslel vážně. Hamilton si pak každopádně dokázal vyčistit svou mysl a vrátil se ve velkém stylu v Grand Prix Monaka, kde začal jeho velkolepý útok na Rosbergův 43bodový náskok.
Možná se jednou dočteme i o tom, jak to po španělské kolizi vlastně bylo. Hamilton už prohlásil, že určitě po skončení své kariéry napíše knihu, kde o všem bude otevřeně hovořit. "Jsem nadšen myšlenkou, že jednou budu moci o všem mluvit, také o letošním roku. Těch myšlenek je opravdu hodně, ale zatím se s vámi o ně podělit nemohu, ještě ne," slibuje Hamilton.
Dočkáme se od něj podobného odhalení jako třeba v případě německého reprezentačního brankáře Haralda Schumachera, který napsal svůj slavný Anpfiff?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.