Existují "zaručené zprávy" a Formule 1 proti nim také není imunní. Když se v průběhu sezóny objevila informace, že Hamilton měl v úmyslu skončit se závoděním, byla vyhodnocena jako klasická novinářská "kachna." Nyní ale různé zdroje potvrzují, že šlo o skutečnost.
Hamilton po posledním závodě poděkoval týmu, potřásl si rukou s Rosbergem a pogratuloval mu k titulu. Nakolik šlo o nutný protokol, to nechť posoudí samotní fanoušci. Protože Hamilton po Grand Prix Španělska byl natolik rozladěn způsobem, jakým se Mercedes zabýval vzájemnou kolizí svých vozů, že zvažoval odchod z týmu. Stanice Sky Sports připustila, že nemá žádný hmatatelný důkaz pro toto tvrzení, expilot Martin Brundle na svou otázku nedostal jednoznačně zamítavou odpověď.
"Po havárii ve Španělsku k takové situaci došlo. Prý jste řekl: »Končím, odcházím!«. Je na tom něco pravdy?" tak zněla Brundleova otázka, na kterou Hamilton odvětil: "Je to příliš osobní věc, která už je minulostí." Víc nic.
Pochopitelně existují různá vysvětlení, které znějí více či méně věrohodně, například to, že Hamilton měl v úmyslu skončit debatu ohledně kolize. Přes léto se však k incidentu vrátil a po čtyřech závodech, které vyhrál Rosberg, uvedl Brit, že měl pocit, jako by na něj byl "uspořádán hon."
"Jsou některé věci, které neprozradím, dokud nepřestanu závodit. Pak vám je teprve řeknu. Druhý den jsem vstal a šel si zaběhat, takový je můj zvyk. A při běhu přemýšlím o různých věcech," vysvětluje dále Hamilton.
Někteří muži pera viděli také souvislost v tom, že na dvoudenní testy, které následovaly po Grand Prix Španělska, byl nečekaně nominovám Pascal Wehrlein. Objevily se zprávy, že šlo o preventivní opatření Mercedesu, aby mohl nasadit mladého Němce v případě, že by Hamilton svou údajnou hrozbu odchodu myslel vážně. Hamilton si pak každopádně dokázal vyčistit svou mysl a vrátil se ve velkém stylu v Grand Prix Monaka, kde začal jeho velkolepý útok na Rosbergův 43bodový náskok.
Možná se jednou dočteme i o tom, jak to po španělské kolizi vlastně bylo. Hamilton už prohlásil, že určitě po skončení své kariéry napíše knihu, kde o všem bude otevřeně hovořit. "Jsem nadšen myšlenkou, že jednou budu moci o všem mluvit, také o letošním roku. Těch myšlenek je opravdu hodně, ale zatím se s vámi o ně podělit nemohu, ještě ne," slibuje Hamilton.
Dočkáme se od něj podobného odhalení jako třeba v případě německého reprezentačního brankáře Haralda Schumachera, který napsal svůj slavný Anpfiff?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.