Na zem ještě pomalu nedopadly zátky z oslavných lahví šampaňského (samozřejmě mimo místo konání posledního závodu) a už se spřádají plány na sezónu budoucí. Jedním z takových týmů je i nováček - Haas Team F1
Když se projdeme jednotlivými závody, najdeme paralelu s tím, co řekl Romain Grosjean v prohlášení po závodě - byly to vzestupy a pády. Po fantastickém začátku se dokonce hovořilo, že Haas bude usilovat o body v každém závodě, ale z toho tým rychle vystřízlivěl. Podstatně zkušenější Francouz sice v prvních čtyřech závodech třikrát bodoval, ale v dalších sedmnácti Grand Prix už na body dosáhl jen dvakrát. Jinak měl Haas spoustu potíží a Grosjean třikrát odpadl a dvakrát se vůbec nedostavil na start. I druhý pilot týmu Esteban Gutiérrez se s pěti křížky značícími v tabulce odstoupení řadí mezi ty, kteří nejčastěji nedokončili závod, na druhou stranu měl i trochu smůly, protože stejně tak pětkrát skončil těsně za bodovanou desítkou.
Grosjean se rozhovořil především o nutnost soustředit se na práci s pneumatikami, protože tato okolnost ovlivnila poměrně dost velké množství závodů. Označil svůj vůz jako nevypočitatelný, protože na některých okruzích jel vůz jako po másle a během několika kol se situace rapidně změnila.
"Domnívám se, že ostatní týmy se pomalu blíží svému limitu, kdežto my jsme ještě schopni dosáhnout dalšího zlepšení, většího než ostatní a dosáhnout toho, aby na nás byla Amerika pyšná. Co se týče nových pravidel, to je opravdu hodně velká výzva, prakticky pro každého. Ale když si uvědomím, že jsme do letošní sezóny vstupovali bez zkušeností a teď jsme o 21 závodů chytřejší, je celkem jasné, že nám to v příštím roce pomůže. Jsem si jistý, že budeme mnohem lepší než v letošním roce," vzhlíží k roku 2017 Grosjean.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.