Není to zase tak dlouho, kdy se u Mercedesu sáhlo k neobvyklému kroku - výměně mechaniků, kteří pečovali o Hamiltona a Rosberga, před sezónou 2016. Měla tato akce na jejich výkony nějaký vliv a jak se s ní vyrovnávali?
Oba piloti byli ta tuto okolnost dotázáni při tiskové konferenci před zahájením závodního víkendu v Abú Zabí. Když byla otázka položena, Hamilton se obrátil na svého kolegu s dotazem, jestli mu to bylo nějak vysvětleno.
"Bojujeme už třetí rok o vítězství v jednotlivých závodech a v celém šampionátu, takže je docela přirozené, že může dojít k určitému oddělení v obou částech garáže. To není pro celkový výkon týmu ideální, protože je třeba udržet bojovného týmového ducha, který usiluje o společný cíl.
Proto si myslím, že to byl důvod oné změny v tomto roce, podle mého názoru šlo o dobrou věc a onu týmovou pospolitost se podařilo udržet. Byli jsme v poslední době svědky několika výborných oslav, které dokazují soudržnost a úžasnou atmosféru v týmu," komentuje situaci Rosberg.
"Samozřejmě, zezačátku možná nešlo všechno hladce. Moji mechanici byli zvyklí na mě a rozuměli si se mnou, takže to určitou dobu trvalo, než se přizpůsobili. Ale z hlediska týmu chápu, že šlo o správnou věc," pokračuje vedoucí závodník průběžné klasifikace.
Lewis Hamilton byl ve svém vyjadřování poněkud zdrženlivější, což si mohli novináři vykládat jako určitý projev nervozity před rozhodující bitvou. A pochopitelně se nabízí i možné vysvětlení, že právě tento zásah mohl způsobit určité problémy, což může být jedno z diskutovaných témat.
"Abyste znali můj názor na tuhle věc, budete si muset koupit mou knihu, kterou hodlám vydat někdy za deset let a v ní přesně vylíčím, co se stalo. Bude to zajímavé čtení," zavtipkoval trojnásobný mistr světa, ale pak byl poněkud konkrétnější.
"Příchod nových mechaniků na začátku sezóny a práce s nimi byla obtížná. Podle mého názoru vůbec nechápali, o co jde. Pak tu byla spousta problémů. Na sociálních sítích jsem četl názory fanoušků, kteří se cítili oklamáni. Potom ale přišly úspěchy, takže se vztah podstatně zlepšil. Nyní jsem na své mechaniky opravdu hrdý. A mám pocit, že by si za svou práci zasloužili být odměněni titulem mistra světa," uzavírá Hamilton.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.