Není to zase tak dlouho, kdy se u Mercedesu sáhlo k neobvyklému kroku - výměně mechaniků, kteří pečovali o Hamiltona a Rosberga, před sezónou 2016. Měla tato akce na jejich výkony nějaký vliv a jak se s ní vyrovnávali?
Oba piloti byli ta tuto okolnost dotázáni při tiskové konferenci před zahájením závodního víkendu v Abú Zabí. Když byla otázka položena, Hamilton se obrátil na svého kolegu s dotazem, jestli mu to bylo nějak vysvětleno.
"Bojujeme už třetí rok o vítězství v jednotlivých závodech a v celém šampionátu, takže je docela přirozené, že může dojít k určitému oddělení v obou částech garáže. To není pro celkový výkon týmu ideální, protože je třeba udržet bojovného týmového ducha, který usiluje o společný cíl.
Proto si myslím, že to byl důvod oné změny v tomto roce, podle mého názoru šlo o dobrou věc a onu týmovou pospolitost se podařilo udržet. Byli jsme v poslední době svědky několika výborných oslav, které dokazují soudržnost a úžasnou atmosféru v týmu," komentuje situaci Rosberg.
"Samozřejmě, zezačátku možná nešlo všechno hladce. Moji mechanici byli zvyklí na mě a rozuměli si se mnou, takže to určitou dobu trvalo, než se přizpůsobili. Ale z hlediska týmu chápu, že šlo o správnou věc," pokračuje vedoucí závodník průběžné klasifikace.
Lewis Hamilton byl ve svém vyjadřování poněkud zdrženlivější, což si mohli novináři vykládat jako určitý projev nervozity před rozhodující bitvou. A pochopitelně se nabízí i možné vysvětlení, že právě tento zásah mohl způsobit určité problémy, což může být jedno z diskutovaných témat.
"Abyste znali můj názor na tuhle věc, budete si muset koupit mou knihu, kterou hodlám vydat někdy za deset let a v ní přesně vylíčím, co se stalo. Bude to zajímavé čtení," zavtipkoval trojnásobný mistr světa, ale pak byl poněkud konkrétnější.
"Příchod nových mechaniků na začátku sezóny a práce s nimi byla obtížná. Podle mého názoru vůbec nechápali, o co jde. Pak tu byla spousta problémů. Na sociálních sítích jsem četl názory fanoušků, kteří se cítili oklamáni. Potom ale přišly úspěchy, takže se vztah podstatně zlepšil. Nyní jsem na své mechaniky opravdu hrdý. A mám pocit, že by si za svou práci zasloužili být odměněni titulem mistra světa," uzavírá Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.