Podoba kalendáře F1 se začíná krystalizovat, i když na definitivní schválení ještě musíme pár dní počkat. V posledních dnes se rozehrála bitva o některé závody, nakonec zůstal Černý Petr německé Grand Prix.
Definitivní požehnání dostane termínová listina po skončení této sezóny. Světová rada FIA se sejde 30. listopadu ve Vídni a tam by měl být rozpis závodů pro ročník 2017 definitivně schválen. Týmy už byly o jednotlivých zastávkách smečky F1 v roce 2017 informovány, takže už mohou začít s rezervacemi hotelů a letadel.
Při letmém pohledu na počet Grand Prix v ostře sledované sezóně ubyla Grand Prix Německa. Sice je ještě plánována na rok 2018, kdy by měly motory F1 hřmít na Hockenheimringu, ale pak by měl být kontrakt zcela zrušen. Bernie Ecclestone se k problému německého závodu vyjádřil před několika dny, kdy dal jasně najevo, že není možné dotovat zdejší závod, protože pak by podobná praxe musela bý i u dalších evropských okruhů.
Kanaďané už mohou slavit, protože navzdory nedodržení původního plánu týkajícího se renovace okruhu došlo k dohodě (info zde). Potvrzuje to i zahájení prodeje vstupenek, které jsou distribuovány se sloganem "50 let Grand Prix Kanady". Poprvé se závod F1 v kolébce hokeje jel v Mosport Parku 27. srpna 1967.
Určité termínové změny zrušením Grand Prix Německa nastanou - první polovinu šampionátu ukončí závod v Maďarsku 30. července. Díky tomu také mezi Grand Prix Velké Británie a závodem na Hungaroringu nastane třítýdenní pauza. Singapur a Malajsie nakonec zachovají stejné pořadí jako letos, sezóna skončí zruba ve stejné době, přesněji 26. listopadu.
Potvrzeny jsou také termíny testů - první zkoušky vozů F1 nove generace proběhnou v Barceloně na okruhu Circuit de Catalunya ve dnech 27. února až 2. března, vzápětí (7. - 10. března) proběhne finální příprava na rok 2017. Zatím není zcela jasné, jaký bude osud dalších čtyř testovacích dnů. Tedy zpoloviny, protože je jisté, že se týmy zdrží v Bahrajnu po místní Grand Prix a ve dnech 16. a 17. dubna by měly absolvovat první dvoudenní sezónní test. Druhá část zatím není vyjasněna - hovoří se o možnosti absolvovat ji po britské Grand Prix, ale v úvahu připadá i pozávodní termín po závodě v Maďarsku. Tím by se letní přestávka zkrátila o tři dny.
TERMÍNOVÁ LISTINA F1 201726. března GP Austrálie
9. dubna GP Číny
16. dubna GP Bahrajnu
30. dubna GP Ruska
14. května GP Španělska
28. května GP Monaka
11. června GP Kanady
18. června GP Ázerbajdžánu
2. července GP Rakouska
9. července GP Velké Británie
30. července GP Maďarska
27. srpna GP Belgie
3. září GP Itálie
17. září GP Singapuru
1. října GP Malajsie
8. října GP Japonska
22. října GP USA
5. listopadu GP Mexika
12. listopadu GP Brazílie
26. listopadu GP SAE
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.