Podoba kalendáře F1 se začíná krystalizovat, i když na definitivní schválení ještě musíme pár dní počkat. V posledních dnes se rozehrála bitva o některé závody, nakonec zůstal Černý Petr německé Grand Prix.
Definitivní požehnání dostane termínová listina po skončení této sezóny. Světová rada FIA se sejde 30. listopadu ve Vídni a tam by měl být rozpis závodů pro ročník 2017 definitivně schválen. Týmy už byly o jednotlivých zastávkách smečky F1 v roce 2017 informovány, takže už mohou začít s rezervacemi hotelů a letadel.
Při letmém pohledu na počet Grand Prix v ostře sledované sezóně ubyla Grand Prix Německa. Sice je ještě plánována na rok 2018, kdy by měly motory F1 hřmít na Hockenheimringu, ale pak by měl být kontrakt zcela zrušen. Bernie Ecclestone se k problému německého závodu vyjádřil před několika dny, kdy dal jasně najevo, že není možné dotovat zdejší závod, protože pak by podobná praxe musela bý i u dalších evropských okruhů.
Kanaďané už mohou slavit, protože navzdory nedodržení původního plánu týkajícího se renovace okruhu došlo k dohodě (info zde). Potvrzuje to i zahájení prodeje vstupenek, které jsou distribuovány se sloganem "50 let Grand Prix Kanady". Poprvé se závod F1 v kolébce hokeje jel v Mosport Parku 27. srpna 1967.
Určité termínové změny zrušením Grand Prix Německa nastanou - první polovinu šampionátu ukončí závod v Maďarsku 30. července. Díky tomu také mezi Grand Prix Velké Británie a závodem na Hungaroringu nastane třítýdenní pauza. Singapur a Malajsie nakonec zachovají stejné pořadí jako letos, sezóna skončí zruba ve stejné době, přesněji 26. listopadu.
Potvrzeny jsou také termíny testů - první zkoušky vozů F1 nove generace proběhnou v Barceloně na okruhu Circuit de Catalunya ve dnech 27. února až 2. března, vzápětí (7. - 10. března) proběhne finální příprava na rok 2017. Zatím není zcela jasné, jaký bude osud dalších čtyř testovacích dnů. Tedy zpoloviny, protože je jisté, že se týmy zdrží v Bahrajnu po místní Grand Prix a ve dnech 16. a 17. dubna by měly absolvovat první dvoudenní sezónní test. Druhá část zatím není vyjasněna - hovoří se o možnosti absolvovat ji po britské Grand Prix, ale v úvahu připadá i pozávodní termín po závodě v Maďarsku. Tím by se letní přestávka zkrátila o tři dny.
TERMÍNOVÁ LISTINA F1 201726. března GP Austrálie
9. dubna GP Číny
16. dubna GP Bahrajnu
30. dubna GP Ruska
14. května GP Španělska
28. května GP Monaka
11. června GP Kanady
18. června GP Ázerbajdžánu
2. července GP Rakouska
9. července GP Velké Británie
30. července GP Maďarska
27. srpna GP Belgie
3. září GP Itálie
17. září GP Singapuru
1. října GP Malajsie
8. října GP Japonska
22. října GP USA
5. listopadu GP Mexika
12. listopadu GP Brazílie
26. listopadu GP SAE
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.