Duely Verstappen - Vettel mohou působit stejně vyhroceným dojmem, jako druhdy souboje kohoutů Mansella a Senny. Občas se ale ukáže, že i mediálně probíraní soupeři mohou nasadit smírnější kurs.
Naznačuje to i jejich poslední duel v Brazílii, po které se tak trochu "vyčistil vzduch". Vettel sice bezprostředně po závodě na Interlagosu měl výhrady k Verstappenovu chování v zatáčce Juncão, v níž ho Holanďan vytlačil až za okraj, což podle Němce "nebylo správné".
Emoce evidentně před posledním závodech vychladly a Verstappen potvrdil, že s ním jeho soupeř ze stáje Ferrari byl po brazilském závodě v kontaktu, i když se textová zpráva, kterou od něj dostal, netýkala vzájemného incidentu.
"Po závodě mi poslal SMS! Ale jednalo se hlavně o pneumatiky. Jsme piloti a on si velice rychle uvědomil, že mě za sebou stejně neudrží. Kdyby náš souboj trval déle, možná by si mohl víc stěžovat. Ale byl to férový manévr. V zatáčce 4 se snažil udělat to samé on mě, ale rychlej jsem si uvědomil, co by se mohlo stát, tak jsem zpomalil a zůstal vzadu. Pak jsem zkusil totéž na něj a předjel ho. Byli jsme bok po boku a pořád na hraně trati. V jednu chvíli nešlo udělat nic víc, protože jsem byl na vnitřní straně, kde to mnohem víc klouzalo. Ale ani jsme se nedotkli," vysvětlil Verstappen ještě jednou události z Brazílie.
Holanďan je střídavě oslavován a zatracován - jedni vynášejí na odiv jeho neohroženou snahu po soubojích a velké sebevědomí, jiní zase čekají, až se utrhne pověstné ucho džbánu. Jak už jsme vzpomínali několikrát, ani Verstappen nemá zcela čistý rejstřík, viz jeho nehoda v Monaku v minulém roce, i když i ta se dlouze diskutovala.
"Vždy jsem byl přesvědčen, že můj závodní projev je v pořádku, tedy obecně. Pokaždé jsem se soustředil především na svůj výkon, dosáhnout co nejlepšího výsledku v závodě a tak to je. Jiné názory mě nezajímají," komentuje Verstappen kritiku své osoby.
Porazí Vettela?Pětibodový rozdíl mezi Verstappenem a Vettelem dává mladíkovi z Red Bullu šanci podtrhnout třetí místo svého týmového kolegy. Pravda, do boje by mohl ještě zasáhnout Räikkönen, ale to by musel Iceman vyhrát a Verstappen vyjít bodově naprázdno, což je věc, se kterou by si těžko poradila celá nebeská družina včetně všech andělů strážných a pohostinné asistence samotného Lucipera.
"Abych byl upřímný, bylo by hodně hezké být před Vettelem, ale v prvních čtyřech závodech jsem ještě neseděl v Red Bullu, takže jsem přišel o důležité body. Mohu být rád, že jsem tak blízko. Pokud bych skončil v šampionátě na čtvrtém místě, byl by to bonus, ale když budu pátý, bude to také v pořádku, nakonec není to nijak masivní rozdíl. Chci být především první, druhé místo, to už je vlastně jedno," pokračuje Verstappen.
Pirelli se snažíS ohledem na textovou zprávu od Vettela, týkající se pneumatik, je Max přesvědčen, že by mohlo dojít k jistému zlepšení, ale zároveň dodává, že pro něj není lehké vyslovit definitivní verdikt, protože mokré pneu Pirelli příliš často nezkoušel.
"Myslím, že k nějakému progresu došlo, ale pro mě je moc těžké to nějak posuzovat, protože jiné mokré pneumatiky na voze F1 jsem nikdy nezkoušel. Vypořádat se s loužemi stojaté vody bylo těžké, ale jsem si jist, že Pirelli dělá všechno proto, abychom dostávali ty nejlepší pneumatiky. Musíme se s nimi snažit spolupracovat, abychom je také dostali," dodává Verstappen.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.