Duely Verstappen - Vettel mohou působit stejně vyhroceným dojmem, jako druhdy souboje kohoutů Mansella a Senny. Občas se ale ukáže, že i mediálně probíraní soupeři mohou nasadit smírnější kurs.
Naznačuje to i jejich poslední duel v Brazílii, po které se tak trochu "vyčistil vzduch". Vettel sice bezprostředně po závodě na Interlagosu měl výhrady k Verstappenovu chování v zatáčce Juncão, v níž ho Holanďan vytlačil až za okraj, což podle Němce "nebylo správné".
Emoce evidentně před posledním závodech vychladly a Verstappen potvrdil, že s ním jeho soupeř ze stáje Ferrari byl po brazilském závodě v kontaktu, i když se textová zpráva, kterou od něj dostal, netýkala vzájemného incidentu.
"Po závodě mi poslal SMS! Ale jednalo se hlavně o pneumatiky. Jsme piloti a on si velice rychle uvědomil, že mě za sebou stejně neudrží. Kdyby náš souboj trval déle, možná by si mohl víc stěžovat. Ale byl to férový manévr. V zatáčce 4 se snažil udělat to samé on mě, ale rychlej jsem si uvědomil, co by se mohlo stát, tak jsem zpomalil a zůstal vzadu. Pak jsem zkusil totéž na něj a předjel ho. Byli jsme bok po boku a pořád na hraně trati. V jednu chvíli nešlo udělat nic víc, protože jsem byl na vnitřní straně, kde to mnohem víc klouzalo. Ale ani jsme se nedotkli," vysvětlil Verstappen ještě jednou události z Brazílie.
Holanďan je střídavě oslavován a zatracován - jedni vynášejí na odiv jeho neohroženou snahu po soubojích a velké sebevědomí, jiní zase čekají, až se utrhne pověstné ucho džbánu. Jak už jsme vzpomínali několikrát, ani Verstappen nemá zcela čistý rejstřík, viz jeho nehoda v Monaku v minulém roce, i když i ta se dlouze diskutovala.
"Vždy jsem byl přesvědčen, že můj závodní projev je v pořádku, tedy obecně. Pokaždé jsem se soustředil především na svůj výkon, dosáhnout co nejlepšího výsledku v závodě a tak to je. Jiné názory mě nezajímají," komentuje Verstappen kritiku své osoby.
Porazí Vettela?Pětibodový rozdíl mezi Verstappenem a Vettelem dává mladíkovi z Red Bullu šanci podtrhnout třetí místo svého týmového kolegy. Pravda, do boje by mohl ještě zasáhnout Räikkönen, ale to by musel Iceman vyhrát a Verstappen vyjít bodově naprázdno, což je věc, se kterou by si těžko poradila celá nebeská družina včetně všech andělů strážných a pohostinné asistence samotného Lucipera.
"Abych byl upřímný, bylo by hodně hezké být před Vettelem, ale v prvních čtyřech závodech jsem ještě neseděl v Red Bullu, takže jsem přišel o důležité body. Mohu být rád, že jsem tak blízko. Pokud bych skončil v šampionátě na čtvrtém místě, byl by to bonus, ale když budu pátý, bude to také v pořádku, nakonec není to nijak masivní rozdíl. Chci být především první, druhé místo, to už je vlastně jedno," pokračuje Verstappen.
Pirelli se snažíS ohledem na textovou zprávu od Vettela, týkající se pneumatik, je Max přesvědčen, že by mohlo dojít k jistému zlepšení, ale zároveň dodává, že pro něj není lehké vyslovit definitivní verdikt, protože mokré pneu Pirelli příliš často nezkoušel.
"Myslím, že k nějakému progresu došlo, ale pro mě je moc těžké to nějak posuzovat, protože jiné mokré pneumatiky na voze F1 jsem nikdy nezkoušel. Vypořádat se s loužemi stojaté vody bylo těžké, ale jsem si jist, že Pirelli dělá všechno proto, abychom dostávali ty nejlepší pneumatiky. Musíme se s nimi snažit spolupracovat, abychom je také dostali," dodává Verstappen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.