Duely Verstappen - Vettel mohou působit stejně vyhroceným dojmem, jako druhdy souboje kohoutů Mansella a Senny. Občas se ale ukáže, že i mediálně probíraní soupeři mohou nasadit smírnější kurs.
Naznačuje to i jejich poslední duel v Brazílii, po které se tak trochu "vyčistil vzduch". Vettel sice bezprostředně po závodě na Interlagosu měl výhrady k Verstappenovu chování v zatáčce Juncão, v níž ho Holanďan vytlačil až za okraj, což podle Němce "nebylo správné".
Emoce evidentně před posledním závodech vychladly a Verstappen potvrdil, že s ním jeho soupeř ze stáje Ferrari byl po brazilském závodě v kontaktu, i když se textová zpráva, kterou od něj dostal, netýkala vzájemného incidentu.
"Po závodě mi poslal SMS! Ale jednalo se hlavně o pneumatiky. Jsme piloti a on si velice rychle uvědomil, že mě za sebou stejně neudrží. Kdyby náš souboj trval déle, možná by si mohl víc stěžovat. Ale byl to férový manévr. V zatáčce 4 se snažil udělat to samé on mě, ale rychlej jsem si uvědomil, co by se mohlo stát, tak jsem zpomalil a zůstal vzadu. Pak jsem zkusil totéž na něj a předjel ho. Byli jsme bok po boku a pořád na hraně trati. V jednu chvíli nešlo udělat nic víc, protože jsem byl na vnitřní straně, kde to mnohem víc klouzalo. Ale ani jsme se nedotkli," vysvětlil Verstappen ještě jednou události z Brazílie.
Holanďan je střídavě oslavován a zatracován - jedni vynášejí na odiv jeho neohroženou snahu po soubojích a velké sebevědomí, jiní zase čekají, až se utrhne pověstné ucho džbánu. Jak už jsme vzpomínali několikrát, ani Verstappen nemá zcela čistý rejstřík, viz jeho nehoda v Monaku v minulém roce, i když i ta se dlouze diskutovala.
"Vždy jsem byl přesvědčen, že můj závodní projev je v pořádku, tedy obecně. Pokaždé jsem se soustředil především na svůj výkon, dosáhnout co nejlepšího výsledku v závodě a tak to je. Jiné názory mě nezajímají," komentuje Verstappen kritiku své osoby.
Porazí Vettela?Pětibodový rozdíl mezi Verstappenem a Vettelem dává mladíkovi z Red Bullu šanci podtrhnout třetí místo svého týmového kolegy. Pravda, do boje by mohl ještě zasáhnout Räikkönen, ale to by musel Iceman vyhrát a Verstappen vyjít bodově naprázdno, což je věc, se kterou by si těžko poradila celá nebeská družina včetně všech andělů strážných a pohostinné asistence samotného Lucipera.
"Abych byl upřímný, bylo by hodně hezké být před Vettelem, ale v prvních čtyřech závodech jsem ještě neseděl v Red Bullu, takže jsem přišel o důležité body. Mohu být rád, že jsem tak blízko. Pokud bych skončil v šampionátě na čtvrtém místě, byl by to bonus, ale když budu pátý, bude to také v pořádku, nakonec není to nijak masivní rozdíl. Chci být především první, druhé místo, to už je vlastně jedno," pokračuje Verstappen.
Pirelli se snažíS ohledem na textovou zprávu od Vettela, týkající se pneumatik, je Max přesvědčen, že by mohlo dojít k jistému zlepšení, ale zároveň dodává, že pro něj není lehké vyslovit definitivní verdikt, protože mokré pneu Pirelli příliš často nezkoušel.
"Myslím, že k nějakému progresu došlo, ale pro mě je moc těžké to nějak posuzovat, protože jiné mokré pneumatiky na voze F1 jsem nikdy nezkoušel. Vypořádat se s loužemi stojaté vody bylo těžké, ale jsem si jist, že Pirelli dělá všechno proto, abychom dostávali ty nejlepší pneumatiky. Musíme se s nimi snažit spolupracovat, abychom je také dostali," dodává Verstappen.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.