Případ Rona Dennise zahýbal názorovým děním v F1 a média se neustále vracejí k jeho nucenému odchodu. Co byl v jeho pozadí a co přinutilo muže, který se zapojil do činnosti týmu McLaren v roce 1980?
Devětašedesátiletý Ronald Dennis vstoupil do F1 podstatně dříve, nejdříve jako osobní mechanik Jochena Rindta, poté se v roce 1974 neúspěšně pokoušel proniknout do startovního pole s vlastním vozem Rondel. Ten vlastně vůbec nikdy nebyl dokončen, ale Dennis dokázal i z této složité situace vybruslit se ctí a nakonec jeho Project Four byl jedním z pilířů existence "novodobého" života týmu McLaren.
Jeho "odstavení" z vedení je spojováno s poklesem důvěry jeho dlouholetých partnerů, ať šlo o Mansoura Ojjeha nebo bahrajnský investiční fond Mumtalakat. O této variantě se ve světě F1 hovořilo už delší dobu, ačkoliv definitivně byla potvrzena až teď. Dennis neuspěl ani soudní cestou.
"Ronův pád uspíšilo, že styl jeho vedení ne zcela vyhovoval lidem, kteří společnost vlastní. Takové věci jsou vždy choulostivé," komentoval situaci pro irský televizní kanál RTE někdejší závodník a bývalý majitel stáje F1 Eddie Jordan.
Další zdroje hovoří o tom, že základní kámen úrazu nastal ve chvíli, kdy Dennis předložil Ojjehovi a Mimtalakat nabídku číských investorů. Poté se začal lámat chleba a vše vyústilo v Dennisovo odvolání.
"Není pochyb, že za tím vším stojí čínská nabídka. Bahrajnší majitelé o prodej nestáli, takže vznikl onen zásadní problém," cituje periodikum China Daily nejmenovaný zdroj. Dennisův kontrakt vyprší oficiálně v lednu příštího roku - jeho odchod je oficiální, do té doby bude odsunut na "dovolenou". Paddock ve svých prohlášeních naznačuje, že jeho odchodu lituje.
"Potíž je v tom, že celá ta věc je hodně osobní. Jakmile lidé z tohoto prostředí vypadnou, je to těžké. Ale doufám, že se mohou zase nějak propojit nebo pracovat pro ostatní. Ron je pořád čtvrtinový akcionář a stále má své slovo," domnívá se Bernie Ecclestone.
Že by však za současné situace mohlo dojít k nějakému smíření, předpokládá jen málokdo, zvláště když Dennis zkoušel své rozpory s Ojjehem a investičním fondem Mumtalakat řešit i soudní cestou. "Je to škoda, že zvolil takovou cestu, došel až k soudu, snažil se vzdorovat a nepřijal rozhodnutí. Měl odejít s potleskem a za všeobecného uznání, asi jako Felipe Massa v Brazílii," dodává k tomu Eddie Jordan.
Podobného názoru je i soudce sir Geoffrey Vos, který minulý týden rozhodl při soudním projednávání v Dennisův neprospěch. "Je neuvěřitelné, že strany, které spolu tolik let úzce spolupracovaly, došly při řešení jejich záležitostí až k soudního sporu. Mezi nimi to podle mého názoru ještě není tak vyhrocené. I když se situace může taková zdát, vyzývám je, aby zvážily své názory a pokusily se dojít k mimosoudnímu řešení," apeluje na zúčastněné Vos.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.