Okolnosti naznačují, že boom Grand Prix na asijském kontinentu pomalu, ale jistě odeznívá. Nechme nyní stranou už skončené pokusy v Koreji a Indii, jak jsme informovali nedávno, z opojného snu se probouzí Singapur a razantní krok už udělala Malajsie.
Možná si to ani neuvědomujeme, protože čas letí nesmírně rychle. V Malajsii se jelo poprvé v roce 1999 a byl to onen závod, který ještě poodsunul obhajobu Miky Häkkinena. Do závodu po svém zranění na Silverstone opět zasáhl Michael Schumacher a za jeho asisentce ještě vzkřísil své naděje na zisk titulu Eddie Irvine. Po Grand Prix navíc následovala "deflektorová kauza" Ferrari, takže definitivní rozhodnutí padlo až v Japonsku, tedy v posledním závodě této sezóny.
Promotéři malajské Grand Prix už v závěru minulého měsíce při setkání s akcionáři a zástupci ministerstva financí avizovali, že bude třeba se ohledně další budoucnosti závodu rozhodnout. Vedl je k tomu velice špatný prodej vstupenek a dle svědectví místních médií i vůbec nejmenší sledovanost závodu za celou dobu pořádání Grand Prix.
Podle malajského ministra mládeže a sportu Khairyho Jamaluddina příliš narostly výdaje na pořádání závodu, takže doporučil orientaci na podstatně levnější závody MotoGP. Ministr kultury Nazri Abdul Aziz proto uvedl, že pořadatelé v Sepangu dodrží smluvní termíny na roky 2017 a 2018, potom ale nebudou usilovat o obnovení kontraktu.
"Současná dohoda zní na roky 2016 až 2018. Takže až tento kontrakt doběhne, žádný další závod F1 už nebude. Návštěvnost F1 klesá a také je méně přitažlivá. Utrácíme 300 milionů ringgitů (asi 97 milionů $) ročně, takže náklady na pořádání závodu se od prvního závodu zvedly desetkrát," vysvětlil ministr Aziz rozhodnutí o ukončení závodů F1.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.