Okolnosti naznačují, že boom Grand Prix na asijském kontinentu pomalu, ale jistě odeznívá. Nechme nyní stranou už skončené pokusy v Koreji a Indii, jak jsme informovali nedávno, z opojného snu se probouzí Singapur a razantní krok už udělala Malajsie.
Možná si to ani neuvědomujeme, protože čas letí nesmírně rychle. V Malajsii se jelo poprvé v roce 1999 a byl to onen závod, který ještě poodsunul obhajobu Miky Häkkinena. Do závodu po svém zranění na Silverstone opět zasáhl Michael Schumacher a za jeho asisentce ještě vzkřísil své naděje na zisk titulu Eddie Irvine. Po Grand Prix navíc následovala "deflektorová kauza" Ferrari, takže definitivní rozhodnutí padlo až v Japonsku, tedy v posledním závodě této sezóny.
Promotéři malajské Grand Prix už v závěru minulého měsíce při setkání s akcionáři a zástupci ministerstva financí avizovali, že bude třeba se ohledně další budoucnosti závodu rozhodnout. Vedl je k tomu velice špatný prodej vstupenek a dle svědectví místních médií i vůbec nejmenší sledovanost závodu za celou dobu pořádání Grand Prix.
Podle malajského ministra mládeže a sportu Khairyho Jamaluddina příliš narostly výdaje na pořádání závodu, takže doporučil orientaci na podstatně levnější závody MotoGP. Ministr kultury Nazri Abdul Aziz proto uvedl, že pořadatelé v Sepangu dodrží smluvní termíny na roky 2017 a 2018, potom ale nebudou usilovat o obnovení kontraktu.
"Současná dohoda zní na roky 2016 až 2018. Takže až tento kontrakt doběhne, žádný další závod F1 už nebude. Návštěvnost F1 klesá a také je méně přitažlivá. Utrácíme 300 milionů ringgitů (asi 97 milionů $) ročně, takže náklady na pořádání závodu se od prvního závodu zvedly desetkrát," vysvětlil ministr Aziz rozhodnutí o ukončení závodů F1.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.