Australský pilot už se s F1 rozžehnal před třemi lety, ale jeho stopa v ní je hodně důkladná, navíc i přes vlastní závodní program velice často zavítal na různé podniky v rozličných rolích. Proto by bylo nemístné se nezmínit o jeho ukončení závodní kariéry.
Loučísí se Felipe Massa a Jenson Button ještě hovoří o dalších závodních aktivitách, čtyřicetiletý Mark Alan Webber už by za volant závodního vozu v mistrovském podniku usednout neměl. Jak totiž avizoval před více než měsícem, závod World Endurance Championship v Bahrajnu byl jeho posledním.
Bývalý pilot F1, který se prezentoval ve stájích Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, zakončil svůj tříletý kontrakt se značkou Porsche ve WEC na okruhu Sakhir závěrečným stintem, který trval 25 minut. Odměnou bylo jemu i kolegům, krajanu Brendonu Hartleyovi a Němci Timo Bernhardovi třetí místo.
"Strávil jsem dnes na trati druhý a poslední úsek a s oběma jsem byl celkem spokojený. Na začátku jsem svedl pěkný souboj s vozem startovního čísla 5 týmu Toyota (posádka Conway, Sarrazin, Kobayashi). Podařilo se mi ho předjed a vytvořit si náskok, ale neměli jsme dnes dostatečnou rychlost, abychom bojovali s vozy týmu Audi. Závěrečná jízda už pro mě byla dost emociální, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Hodně jsem si tu necelou půlhodinu užil a mohl jsem projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě. Bylo to maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout," prohlásil po závodě Webber.
"Pro mě to byly tři neuvěřitelné roky s Timeme a Brendonem, ale vlastně s celým týmem. Jenže nic není navždy, rozhodl jsem se skončit v dobré době a už teď se těším, až se se všemi zase setkám... ale už v jiné roli," zhodnotil Mark krátce působení v týmu Porsche, ve kterém loni slavil ve WEC mistrovský titul.
Mark Webber patřil mezi výrazné piloty F1, i když jeho kariéra byla zpočátku ovlivněna nepříliš kvalitními vozy. Až po příchodu do Red Bullu se vyšvihl mezi špičku F1 a podle některých odborníků měl i potenciál pro zisk titulu. To je ale příběh, ve kterém vystupuje Sebastian Vettel a kteří mnozí dobře znají. V každém případě se sluší s Webberem rozloučit a těšit se, že ho nadále uvidíme v paddocku Grand Prix jako hosta nebo komentátora. Se svými zkušenostmi určitě bude mít co říci.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.