Australský pilot už se s F1 rozžehnal před třemi lety, ale jeho stopa v ní je hodně důkladná, navíc i přes vlastní závodní program velice často zavítal na různé podniky v rozličných rolích. Proto by bylo nemístné se nezmínit o jeho ukončení závodní kariéry.
Loučísí se Felipe Massa a Jenson Button ještě hovoří o dalších závodních aktivitách, čtyřicetiletý Mark Alan Webber už by za volant závodního vozu v mistrovském podniku usednout neměl. Jak totiž avizoval před více než měsícem, závod World Endurance Championship v Bahrajnu byl jeho posledním.
Bývalý pilot F1, který se prezentoval ve stájích Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, zakončil svůj tříletý kontrakt se značkou Porsche ve WEC na okruhu Sakhir závěrečným stintem, který trval 25 minut. Odměnou bylo jemu i kolegům, krajanu Brendonu Hartleyovi a Němci Timo Bernhardovi třetí místo.
"Strávil jsem dnes na trati druhý a poslední úsek a s oběma jsem byl celkem spokojený. Na začátku jsem svedl pěkný souboj s vozem startovního čísla 5 týmu Toyota (posádka Conway, Sarrazin, Kobayashi). Podařilo se mi ho předjed a vytvořit si náskok, ale neměli jsme dnes dostatečnou rychlost, abychom bojovali s vozy týmu Audi. Závěrečná jízda už pro mě byla dost emociální, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Hodně jsem si tu necelou půlhodinu užil a mohl jsem projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě. Bylo to maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout," prohlásil po závodě Webber.
"Pro mě to byly tři neuvěřitelné roky s Timeme a Brendonem, ale vlastně s celým týmem. Jenže nic není navždy, rozhodl jsem se skončit v dobré době a už teď se těším, až se se všemi zase setkám... ale už v jiné roli," zhodnotil Mark krátce působení v týmu Porsche, ve kterém loni slavil ve WEC mistrovský titul.
Mark Webber patřil mezi výrazné piloty F1, i když jeho kariéra byla zpočátku ovlivněna nepříliš kvalitními vozy. Až po příchodu do Red Bullu se vyšvihl mezi špičku F1 a podle některých odborníků měl i potenciál pro zisk titulu. To je ale příběh, ve kterém vystupuje Sebastian Vettel a kteří mnozí dobře znají. V každém případě se sluší s Webberem rozloučit a těšit se, že ho nadále uvidíme v paddocku Grand Prix jako hosta nebo komentátora. Se svými zkušenostmi určitě bude mít co říci.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.