Australský pilot už se s F1 rozžehnal před třemi lety, ale jeho stopa v ní je hodně důkladná, navíc i přes vlastní závodní program velice často zavítal na různé podniky v rozličných rolích. Proto by bylo nemístné se nezmínit o jeho ukončení závodní kariéry.
Loučísí se Felipe Massa a Jenson Button ještě hovoří o dalších závodních aktivitách, čtyřicetiletý Mark Alan Webber už by za volant závodního vozu v mistrovském podniku usednout neměl. Jak totiž avizoval před více než měsícem, závod World Endurance Championship v Bahrajnu byl jeho posledním.
Bývalý pilot F1, který se prezentoval ve stájích Minardi, Jaguar, Williams a Red Bull, zakončil svůj tříletý kontrakt se značkou Porsche ve WEC na okruhu Sakhir závěrečným stintem, který trval 25 minut. Odměnou bylo jemu i kolegům, krajanu Brendonu Hartleyovi a Němci Timo Bernhardovi třetí místo.
"Strávil jsem dnes na trati druhý a poslední úsek a s oběma jsem byl celkem spokojený. Na začátku jsem svedl pěkný souboj s vozem startovního čísla 5 týmu Toyota (posádka Conway, Sarrazin, Kobayashi). Podařilo se mi ho předjed a vytvořit si náskok, ale neměli jsme dnes dostatečnou rychlost, abychom bojovali s vozy týmu Audi. Závěrečná jízda už pro mě byla dost emociální, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Hodně jsem si tu necelou půlhodinu užil a mohl jsem projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě. Bylo to maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout," prohlásil po závodě Webber.
"Pro mě to byly tři neuvěřitelné roky s Timeme a Brendonem, ale vlastně s celým týmem. Jenže nic není navždy, rozhodl jsem se skončit v dobré době a už teď se těším, až se se všemi zase setkám... ale už v jiné roli," zhodnotil Mark krátce působení v týmu Porsche, ve kterém loni slavil ve WEC mistrovský titul.
Mark Webber patřil mezi výrazné piloty F1, i když jeho kariéra byla zpočátku ovlivněna nepříliš kvalitními vozy. Až po příchodu do Red Bullu se vyšvihl mezi špičku F1 a podle některých odborníků měl i potenciál pro zisk titulu. To je ale příběh, ve kterém vystupuje Sebastian Vettel a kteří mnozí dobře znají. V každém případě se sluší s Webberem rozloučit a těšit se, že ho nadále uvidíme v paddocku Grand Prix jako hosta nebo komentátora. Se svými zkušenostmi určitě bude mít co říci.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.