O Sergeji Sirotkinovi se hovořilo jako o velké naději motoristického sportu, zatím je jeho další kariéra ve fázi vyčkávání. To ale neznamená, že jeho šance na F1 klesají. Opak je pravdou, jak naznačují zprávy z tábora Renaultu.
Šéf týmu Fred Vasseur prohlásil, že nadále hodlá rozvíjet spolupráci s ruským pilotem. Jedenadvacetiletý Sergej Olegovič Sirotkin nastoupil k Renaultu v roce 2016 jako testpilot a Vasseur potvrdil, že má zájem na spolupráci i v roce 2017, ba co víc, přivítal by, kdyby rodák z Moskvy podstatně navýšil počet testovacích kilometrů.
"Sergej odvedl velmi dobrou práci právě v Soči, byl vstřícný, plně se zapojil do činnosti v týmu. To samé předvedl rovněž na Interlagosu. Jeho vztahy s inženýry jsou velmi dobré, má zdravé odhodlání a tráví s námi hodně času. Spolupráci se Sergejem určitě chceme rozvíjet, oceňuji jeho důslednost a nasazení. Jeho projev ve voze je stále více konzistentní, co se týče jeho rychlosti," pochvaluje si výkony Sirotkina Vasseur.
Po ročním působení u Renaultu odešel Kevin Magnussen, na jehož místě se objeví Nico Hülkenberg, zatímco Jolyon Palmer zůstal. Pochopitelně se objevily otázky, zda v avizovaném dlouhodobém programu Renaultu je se Sirotkinem počítáno jako s potenciální posilou.
"Řeknu to takhle - když si promítnete, co dokázal na Interlagosu a v Soči, tak mu věřím. Teď je nutné vymyslet nějaké řešení, aby v F1 najel víc testovacích kilometrů - musí prokázat, že je stoprocentně připravený, kdyby to bylo nutné. Podle mě na to má potenciál. Musíme mu poskytnout maximální podporu, v pátečním tréninku, při testovacích jízdách a podobně. Příští rok bude pro tým hodně těžký, budou úplně nové vozy, nové pneumatiky. Musíme mít nejen dva připravené piloty, ale také třetího v záloze. Musíme si o tom podiskutovat," pokračuje Vasseur
Sirotkin vstoupil loni do GP2 a v debutové sezóně mu patřilo třetí místo. Pro letošní rok byl řazen mezi mírné favority, ale nevyšel mu začátek sezóny a musel dohánět. Po sedmém podniku v Hockenheimringu vedl šampionát, ale po třech dalších závodech už z okruhu kandidátů na titul vypadl a nyní může v nejlepším případě obhájit třetí příčku.
"Je to škoda, byla to taková podivná sezóna. V průběhu sezóny dosahoval druhých nejlepších výkonů v kvalifikaci, ale měl příliš mnoho problémů. Některé jdou na jeho vrub, ale také ho stíhaly mechanické poruchy. Celkově bych řekl, i když se jeho závodní projev tak trochu podobá skokům nahoru a dolů, že je schopen se pohybovat na špici, vyhrávat závody a podávat vyrovnané výkony v kvalifikaci. Nebylo to ztrátou rychlosti, co mu prohrálo šampionát. To způsobily jeho chyby a mechanické problémy. S jeho rychlostí jsme mohli snadno šampionát vyhrát. Ale to nejde, pokud v takové soutěži ztratíte příliš mnoho závodů," komentuje Sirotkinovu sezónu v GP2 Vasseur.
"Zda Sergej ještě zůstane rok v GP2? Chceme s ním o tom diskutovat. V určité fázi je obtížné věnovat se F1 i GP2, ale v nějakém okamžiku bude nutné se rozhodnout. Volba bude nejspíš taková, že buď bude jezdit GP2 s cílem získat mistrovský titul, nebo se bude věnovat F1, absolvovat dostatečný počet kilometrů, práci na simulátoru a páteční volné tréninky," dodává Vasseur.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.