O Sergeji Sirotkinovi se hovořilo jako o velké naději motoristického sportu, zatím je jeho další kariéra ve fázi vyčkávání. To ale neznamená, že jeho šance na F1 klesají. Opak je pravdou, jak naznačují zprávy z tábora Renaultu.
Šéf týmu Fred Vasseur prohlásil, že nadále hodlá rozvíjet spolupráci s ruským pilotem. Jedenadvacetiletý Sergej Olegovič Sirotkin nastoupil k Renaultu v roce 2016 jako testpilot a Vasseur potvrdil, že má zájem na spolupráci i v roce 2017, ba co víc, přivítal by, kdyby rodák z Moskvy podstatně navýšil počet testovacích kilometrů.
"Sergej odvedl velmi dobrou práci právě v Soči, byl vstřícný, plně se zapojil do činnosti v týmu. To samé předvedl rovněž na Interlagosu. Jeho vztahy s inženýry jsou velmi dobré, má zdravé odhodlání a tráví s námi hodně času. Spolupráci se Sergejem určitě chceme rozvíjet, oceňuji jeho důslednost a nasazení. Jeho projev ve voze je stále více konzistentní, co se týče jeho rychlosti," pochvaluje si výkony Sirotkina Vasseur.
Po ročním působení u Renaultu odešel Kevin Magnussen, na jehož místě se objeví Nico Hülkenberg, zatímco Jolyon Palmer zůstal. Pochopitelně se objevily otázky, zda v avizovaném dlouhodobém programu Renaultu je se Sirotkinem počítáno jako s potenciální posilou.
"Řeknu to takhle - když si promítnete, co dokázal na Interlagosu a v Soči, tak mu věřím. Teď je nutné vymyslet nějaké řešení, aby v F1 najel víc testovacích kilometrů - musí prokázat, že je stoprocentně připravený, kdyby to bylo nutné. Podle mě na to má potenciál. Musíme mu poskytnout maximální podporu, v pátečním tréninku, při testovacích jízdách a podobně. Příští rok bude pro tým hodně těžký, budou úplně nové vozy, nové pneumatiky. Musíme mít nejen dva připravené piloty, ale také třetího v záloze. Musíme si o tom podiskutovat," pokračuje Vasseur
Sirotkin vstoupil loni do GP2 a v debutové sezóně mu patřilo třetí místo. Pro letošní rok byl řazen mezi mírné favority, ale nevyšel mu začátek sezóny a musel dohánět. Po sedmém podniku v Hockenheimringu vedl šampionát, ale po třech dalších závodech už z okruhu kandidátů na titul vypadl a nyní může v nejlepším případě obhájit třetí příčku.
"Je to škoda, byla to taková podivná sezóna. V průběhu sezóny dosahoval druhých nejlepších výkonů v kvalifikaci, ale měl příliš mnoho problémů. Některé jdou na jeho vrub, ale také ho stíhaly mechanické poruchy. Celkově bych řekl, i když se jeho závodní projev tak trochu podobá skokům nahoru a dolů, že je schopen se pohybovat na špici, vyhrávat závody a podávat vyrovnané výkony v kvalifikaci. Nebylo to ztrátou rychlosti, co mu prohrálo šampionát. To způsobily jeho chyby a mechanické problémy. S jeho rychlostí jsme mohli snadno šampionát vyhrát. Ale to nejde, pokud v takové soutěži ztratíte příliš mnoho závodů," komentuje Sirotkinovu sezónu v GP2 Vasseur.
"Zda Sergej ještě zůstane rok v GP2? Chceme s ním o tom diskutovat. V určité fázi je obtížné věnovat se F1 i GP2, ale v nějakém okamžiku bude nutné se rozhodnout. Volba bude nejspíš taková, že buď bude jezdit GP2 s cílem získat mistrovský titul, nebo se bude věnovat F1, absolvovat dostatečný počet kilometrů, práci na simulátoru a páteční volné tréninky," dodává Vasseur.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.