O Sergeji Sirotkinovi se hovořilo jako o velké naději motoristického sportu, zatím je jeho další kariéra ve fázi vyčkávání. To ale neznamená, že jeho šance na F1 klesají. Opak je pravdou, jak naznačují zprávy z tábora Renaultu.
Šéf týmu Fred Vasseur prohlásil, že nadále hodlá rozvíjet spolupráci s ruským pilotem. Jedenadvacetiletý Sergej Olegovič Sirotkin nastoupil k Renaultu v roce 2016 jako testpilot a Vasseur potvrdil, že má zájem na spolupráci i v roce 2017, ba co víc, přivítal by, kdyby rodák z Moskvy podstatně navýšil počet testovacích kilometrů.
"Sergej odvedl velmi dobrou práci právě v Soči, byl vstřícný, plně se zapojil do činnosti v týmu. To samé předvedl rovněž na Interlagosu. Jeho vztahy s inženýry jsou velmi dobré, má zdravé odhodlání a tráví s námi hodně času. Spolupráci se Sergejem určitě chceme rozvíjet, oceňuji jeho důslednost a nasazení. Jeho projev ve voze je stále více konzistentní, co se týče jeho rychlosti," pochvaluje si výkony Sirotkina Vasseur.
Po ročním působení u Renaultu odešel Kevin Magnussen, na jehož místě se objeví Nico Hülkenberg, zatímco Jolyon Palmer zůstal. Pochopitelně se objevily otázky, zda v avizovaném dlouhodobém programu Renaultu je se Sirotkinem počítáno jako s potenciální posilou.
"Řeknu to takhle - když si promítnete, co dokázal na Interlagosu a v Soči, tak mu věřím. Teď je nutné vymyslet nějaké řešení, aby v F1 najel víc testovacích kilometrů - musí prokázat, že je stoprocentně připravený, kdyby to bylo nutné. Podle mě na to má potenciál. Musíme mu poskytnout maximální podporu, v pátečním tréninku, při testovacích jízdách a podobně. Příští rok bude pro tým hodně těžký, budou úplně nové vozy, nové pneumatiky. Musíme mít nejen dva připravené piloty, ale také třetího v záloze. Musíme si o tom podiskutovat," pokračuje Vasseur
Sirotkin vstoupil loni do GP2 a v debutové sezóně mu patřilo třetí místo. Pro letošní rok byl řazen mezi mírné favority, ale nevyšel mu začátek sezóny a musel dohánět. Po sedmém podniku v Hockenheimringu vedl šampionát, ale po třech dalších závodech už z okruhu kandidátů na titul vypadl a nyní může v nejlepším případě obhájit třetí příčku.
"Je to škoda, byla to taková podivná sezóna. V průběhu sezóny dosahoval druhých nejlepších výkonů v kvalifikaci, ale měl příliš mnoho problémů. Některé jdou na jeho vrub, ale také ho stíhaly mechanické poruchy. Celkově bych řekl, i když se jeho závodní projev tak trochu podobá skokům nahoru a dolů, že je schopen se pohybovat na špici, vyhrávat závody a podávat vyrovnané výkony v kvalifikaci. Nebylo to ztrátou rychlosti, co mu prohrálo šampionát. To způsobily jeho chyby a mechanické problémy. S jeho rychlostí jsme mohli snadno šampionát vyhrát. Ale to nejde, pokud v takové soutěži ztratíte příliš mnoho závodů," komentuje Sirotkinovu sezónu v GP2 Vasseur.
"Zda Sergej ještě zůstane rok v GP2? Chceme s ním o tom diskutovat. V určité fázi je obtížné věnovat se F1 i GP2, ale v nějakém okamžiku bude nutné se rozhodnout. Volba bude nejspíš taková, že buď bude jezdit GP2 s cílem získat mistrovský titul, nebo se bude věnovat F1, absolvovat dostatečný počet kilometrů, práci na simulátoru a páteční volné tréninky," dodává Vasseur.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.