Pro fanoušky ideální situace, protože šampionát má napětí až do posledního závodu. Ale pro členy týmu, ve kterém se dva piloti bijí o korunu šampiona, je to situace mnohdy blížící se infarktovému stavu.
Pokud si projdeme šampionáty, tak vlastně až v poslední době je téměř pravidlem, že se o titul bojuje mezi piloty Mercedesu a nikdo další jim do toho příliš nezasahuje. Tedy myšleno po stránce bodové. Na trati to může být jedna z rozhodujících položek. Strkanice po startu, kolize s opozdilcem o kolo, a pak hrozba největší a těžko předvídatelná - technická porucha.
Po Grand Prix Brazílie už proběhly nutné výpočty a je zřejmé, že v Abú Zabí musí Hamilton spoléhat na skutečnost, že Rosberg neskončí jako v posledních případech za jeho zády. Může se samozřejmě spoléhat na velice malé procento, možná až promile pravděpodobnosti, že Nico právě v posledním závodě nedojede, jenže Němec letos odstoupil pouze jednou: v Grand Prix Španělska poté, co kolidoval právě se svým týmovým kolegou.
Šéf týmu Toto Wolff se vyjádřil v tom smyslu, že právě přízrak případného selhání po stránce technické ho stojí hodně velkou část nervů. Pokud by na jednom nebo druhém voze došlo k nějaké závadě, bude čelit vždy obvinění ze strany příznivců postiženého pilota, že šlo o "nenápadný záměr". Argumentů se většinou najde víc než dost, byť jsou některé naprosto zcestné.
"Zbývá nám jediné. Poskytnout oběma pilotům vozy připravené tak, aby mohli bojovat o titul na trati. Přiznávám, že mou největší noční můrou je představa mechanického problému. Ale víc opravdu udělat nemůžeme," říká Wolff.
Že i u Mercedesu lze najít nějakou tu chybičku naznačuje Grand Prix Malajsie. Ale procentuální spolehlivost Stříbrných šípů dává větší šance Rosbergovi. Mnozí si docela určitě vzpomenout na ročník 2014, kdy byli oba piloti v podobné situaci, jen tehdy musel dotahovat Rosberg a neuspěl, navzdory pochybnému experimentu Bernie Ecclestonea, který pro poslední závod sezóny zdvojnásobil bodový zisk.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.