Ani brazilská Grand Prix se neobešla bez vyšetřování. Důvodům bylo chování nováčka Estebana Ocona v první části kvalifikace. Pro Francouze byl verdikt hodně nemilý, protože se mu podařilo v Q1 přeskočit oba saubery.
Ocon byl obviněn, že v zatáčce 4 během první části kvalifikace blokoval Jolyona Palmera, čímž ho přinutil udělat úhybný manévr, po kterém Brit dokonce vyjel z trati. Palmer si stěžoval na tento incident do radiokomunikace, ale nakonec postoupil do Q2.
"Na konci probíhající Q1 pilot vozu 31 Esteban Ocon dokončoval pomalé kolo po svém kvalifikačním pokusu, zatímco pilot vozu 30 Jolyon Palmer byl v rychlém kole. V brzdném prostoru zatáčky 4 zůstal Ocon v závodní stopě a tím přinutil Palmera uhnout ze závodní stopy. Ocon byl v radiovém spojení se svým týmem, který ho na Palmera nijak neupozornil. Když Oco Palmera zpozoroval, přesunul se co nejvíce vpravo, aby nedošlo ke kolizi nebo nebezpečné situaci, ale komisaři došli k závěru, že se nejedná o žádnou polehčující okolnost, neboť šlo o jasné bránění v Palmerově pokusu ze strany Ocona," praví se v oficiálním prohlášení komisařů po kvalifikaci.
Esteban Ocon v kvalifikaci zaostal o pouhých 0,005 vteřiny za svým týmovým kolegou Pascalem Wehrleinem. Po prošetření prohřešku byl posunut o tři místa zpět, takže odstartuje do závodu z posledního místa na startu. Navíc mu byly uděleny dva trestné body do jeho licence, takže má v současné době na kontě čtyři. Sám Ocon si při kvalifikaci stěžoval, shodou okolností na svého týmového kolegu Wehrleina, ale k žádnému dalšímu prošetřování nedošlo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.