Ani brazilská Grand Prix se neobešla bez vyšetřování. Důvodům bylo chování nováčka Estebana Ocona v první části kvalifikace. Pro Francouze byl verdikt hodně nemilý, protože se mu podařilo v Q1 přeskočit oba saubery.
Ocon byl obviněn, že v zatáčce 4 během první části kvalifikace blokoval Jolyona Palmera, čímž ho přinutil udělat úhybný manévr, po kterém Brit dokonce vyjel z trati. Palmer si stěžoval na tento incident do radiokomunikace, ale nakonec postoupil do Q2.
"Na konci probíhající Q1 pilot vozu 31 Esteban Ocon dokončoval pomalé kolo po svém kvalifikačním pokusu, zatímco pilot vozu 30 Jolyon Palmer byl v rychlém kole. V brzdném prostoru zatáčky 4 zůstal Ocon v závodní stopě a tím přinutil Palmera uhnout ze závodní stopy. Ocon byl v radiovém spojení se svým týmem, který ho na Palmera nijak neupozornil. Když Oco Palmera zpozoroval, přesunul se co nejvíce vpravo, aby nedošlo ke kolizi nebo nebezpečné situaci, ale komisaři došli k závěru, že se nejedná o žádnou polehčující okolnost, neboť šlo o jasné bránění v Palmerově pokusu ze strany Ocona," praví se v oficiálním prohlášení komisařů po kvalifikaci.
Esteban Ocon v kvalifikaci zaostal o pouhých 0,005 vteřiny za svým týmovým kolegou Pascalem Wehrleinem. Po prošetření prohřešku byl posunut o tři místa zpět, takže odstartuje do závodu z posledního místa na startu. Navíc mu byly uděleny dva trestné body do jeho licence, takže má v současné době na kontě čtyři. Sám Ocon si při kvalifikaci stěžoval, shodou okolností na svého týmového kolegu Wehrleina, ale k žádnému dalšímu prošetřování nedošlo.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.