Okruh Interlagos prošel velkou proměnou. Až do roku 1990 se řadil mezi dlouhé trati, nyní patří k těm nejkratším. Jeho značně nerovný povrch a velmi nepředvídatelné počasí znamenají pro piloty a týmy často složitou situaci.
Toho si je vědom i technický ředitel Williamsu Pat Symonds, který právě v Brazílii očekává klíčové okolnosti, které by jeho týmu a pilotům mohly pomoci k návratu na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"V Brazílii očekáváme od samého počátku velmi špatné počasí. Včetně možných přeháněk v sobotu a v neděli. Doufáme však, že bude sucho, protože stačí vzpomenout na rok 2013, kdy jsme první suchý den měli až při závodě," vzpomíná Symonds.
V minulosti byly v Brazílii obvyklé až tři zastávky, ale Symonds nyní spíše věří ve dvě, zejména pokud nenastanou nějaké krizové scénáře ohledně počasí.
"Je zajímavé, že Pirelli zvolilo letos o jeden stupeň tvrdší pneumatiky na rozdíl od loňského závodu, takže máme tvrdé, středně tvrdé a měkké. Takovou kombinaci máme poprvé od roku 2013. Bez ohledu na výběr směsí se tedy dá předpokládat, že skončíme u dvou zastávek," plánuje Symonds.
"Časy v kvalifikaci bývají velmi rychlé, letos se pravděpodobně budou pohybovat někde kolem 70 vteřin, takže to nejspíš povede k hodně vyrovnanému startovnímu roštu, kde se bude opravdu počítat každá setina vteřiny.
Okruh je poměrně citlivý na mechanickou přilnavost, takže i větší přítlak, i když ve střední části přijdou ke slovu dobré aerodynamické vlastnosti. Zatímco je pro předjíždění důležitá konstantní rychlost, nejdůležitější pro získání pozic jsou první zatáčka po startu a poté i dobrý výjezd ze zatáčky 12," dodává Symonds.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.