Okruh Interlagos prošel velkou proměnou. Až do roku 1990 se řadil mezi dlouhé trati, nyní patří k těm nejkratším. Jeho značně nerovný povrch a velmi nepředvídatelné počasí znamenají pro piloty a týmy často složitou situaci.
Toho si je vědom i technický ředitel Williamsu Pat Symonds, který právě v Brazílii očekává klíčové okolnosti, které by jeho týmu a pilotům mohly pomoci k návratu na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"V Brazílii očekáváme od samého počátku velmi špatné počasí. Včetně možných přeháněk v sobotu a v neděli. Doufáme však, že bude sucho, protože stačí vzpomenout na rok 2013, kdy jsme první suchý den měli až při závodě," vzpomíná Symonds.
V minulosti byly v Brazílii obvyklé až tři zastávky, ale Symonds nyní spíše věří ve dvě, zejména pokud nenastanou nějaké krizové scénáře ohledně počasí.
"Je zajímavé, že Pirelli zvolilo letos o jeden stupeň tvrdší pneumatiky na rozdíl od loňského závodu, takže máme tvrdé, středně tvrdé a měkké. Takovou kombinaci máme poprvé od roku 2013. Bez ohledu na výběr směsí se tedy dá předpokládat, že skončíme u dvou zastávek," plánuje Symonds.
"Časy v kvalifikaci bývají velmi rychlé, letos se pravděpodobně budou pohybovat někde kolem 70 vteřin, takže to nejspíš povede k hodně vyrovnanému startovnímu roštu, kde se bude opravdu počítat každá setina vteřiny.
Okruh je poměrně citlivý na mechanickou přilnavost, takže i větší přítlak, i když ve střední části přijdou ke slovu dobré aerodynamické vlastnosti. Zatímco je pro předjíždění důležitá konstantní rychlost, nejdůležitější pro získání pozic jsou první zatáčka po startu a poté i dobrý výjezd ze zatáčky 12," dodává Symonds.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.