Okruh Interlagos prošel velkou proměnou. Až do roku 1990 se řadil mezi dlouhé trati, nyní patří k těm nejkratším. Jeho značně nerovný povrch a velmi nepředvídatelné počasí znamenají pro piloty a týmy často složitou situaci.
Toho si je vědom i technický ředitel Williamsu Pat Symonds, který právě v Brazílii očekává klíčové okolnosti, které by jeho týmu a pilotům mohly pomoci k návratu na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"V Brazílii očekáváme od samého počátku velmi špatné počasí. Včetně možných přeháněk v sobotu a v neděli. Doufáme však, že bude sucho, protože stačí vzpomenout na rok 2013, kdy jsme první suchý den měli až při závodě," vzpomíná Symonds.
V minulosti byly v Brazílii obvyklé až tři zastávky, ale Symonds nyní spíše věří ve dvě, zejména pokud nenastanou nějaké krizové scénáře ohledně počasí.
"Je zajímavé, že Pirelli zvolilo letos o jeden stupeň tvrdší pneumatiky na rozdíl od loňského závodu, takže máme tvrdé, středně tvrdé a měkké. Takovou kombinaci máme poprvé od roku 2013. Bez ohledu na výběr směsí se tedy dá předpokládat, že skončíme u dvou zastávek," plánuje Symonds.
"Časy v kvalifikaci bývají velmi rychlé, letos se pravděpodobně budou pohybovat někde kolem 70 vteřin, takže to nejspíš povede k hodně vyrovnanému startovnímu roštu, kde se bude opravdu počítat každá setina vteřiny.
Okruh je poměrně citlivý na mechanickou přilnavost, takže i větší přítlak, i když ve střední části přijdou ke slovu dobré aerodynamické vlastnosti. Zatímco je pro předjíždění důležitá konstantní rychlost, nejdůležitější pro získání pozic jsou první zatáčka po startu a poté i dobrý výjezd ze zatáčky 12," dodává Symonds.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.