V několika závodech si piloti americké stáje stěžovali na špatnou funkci brzd, dokonce z toho důvodu došlo k nebezpečným situacím, které vyústily v nedokončení závodu. Haas také potvrdil, že funkce brzd se promítla do výkonnosti vozů v premiérovém roce jeho týmu.
Americká stáj dosud využívala vybavení firmy Brembo, ale v důsledku opakujících se problémů a rostoucí frustrace pilotů Romaina Grosjeana a Estebana Gutiérreze hodlá přistoupit ke změně dodavatele. Francouz měl s brzdami problém na startu singapurské Grand Prix a v Malajsii ho postihlo selhání brzdového kotouče, jeho mexický týmový kolega zase musel kvůli brzdám odstoupit ze závodu v Austinu.
"Budeme testovat jiného dodavatele brzd v prvním nebo druhém volném tréninku. Musíme vyzkoušet, jak se bude nové zařízení chovat a jestli se s ním budou piloti cítit dobře nebo ne. Pokusíme se to zjistit, protože nemáme k dispozici příliš času," vysvětlil situaci manažer týmu Günther Steiner.
Haas má na Interlagosu vůbec nabitý program, protože vedle vlastních záležitostí ještě bude zkoušet Halo koncept - v případě amerického týmu to bude poprvé v této sezóně.
"Plánujeme ho nasadit na Romainův vůz v prvním tréninku. Sdělí nám své poznatky a ty předáme FIA. Je potřeba toto zařízení ještě zkoušet a my budeme rádi, že přispějeme svým dílem. I když bude Halo koncept zaveden až napřesrok, pomáháme udělat další krok k vylepšení zařízení poskytující ochranu pilotovi, ale hlavně aby se byl schopen dostat rychle do auta a ven z něj," dodává Steiner.
Bude rozhodně zajímavé slyšet Grosjeanovy názory na test s Halo konceptem, protože Francouz patří mezi nejradikálnější odpůrce tohoto systému. Podle jeho názoru jeho zavedení jde proti DNA vozů s nezakrytými koly.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.