Technický šéf Mercedesu před posledními dvěma závody sezóny uvedl, že Nico Rosberg i Lewis Hamilton budou mít paritu na pohonné jednotky. Hamilton v tuto chvíli ztrácí na svého týmového kolegu 19 bodů.
Hamilton sice vyhrál poslední dvě Grand Prix, ale ani triumfy v USA a Mexiku ho nevrátily do těsnějšího boje o mistrovský titul. I kdyby vyhrál v Brazílii a Abú Zabí, Rosbergovi stačí jedno druhé a jedno třetí, aby se stal šampionem. Paddy Lowe v této situaci tvrdí, že ani jeden z pilotů s ohledem na absolvovaný počet kilometrů nebude mít výhodu.
"Jde o rovnoměrnou situaci. V žádném případě, abych byl upřímný, to není ideální. Ale opravdu neexistují faktory, které by jednomu nebo druhému přinášely nějakou výhodu. Jako vždy se budeme snažit maximálně ujistit, že máme dvě kvalitně připravená auta a dva motory, které vydrží až do konce. Mexiko bylo dalším závodem, kdy jsme úspěšně dokončili závod, což je vždy skvělé," vysvětluje Lowe.
Technický šéf rovněž kategoricky odmítá jakékoli předpovědi ať z oblasti vlastního týmu nebo debatovat o tom, jak blízko budou vozy Red Bullu a Ferrari, které by mohly do šampionátu zasáhnout.
"Nebudu nic předpovídat, jak je to u mě obvyklé. Existuje mnoho různých faktorů. Mexiko bylo úžasným víkendem, který to jenom potvrdil - z každého závodu je možné vybrat jiného vítěze, nemyslíte? Jde o to správně vyladit vůz a pneumatiky, přizpůsobit je podmínkám na trati, které jsou v určitou dobu aktuální. Jak se s těmito okolnostmi vyrovnáme je dost citlivá záležitost závislá na tolika parametrech... Ale co se týče třeba Ferrari, v kvalifikacích jsou hodně zklamáni svými výsledky. Není to špatné auto, což dokazují v závodech, ale v kvalifikaci jim to nějak nejde," dodává Lowe.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.