Technický šéf Mercedesu před posledními dvěma závody sezóny uvedl, že Nico Rosberg i Lewis Hamilton budou mít paritu na pohonné jednotky. Hamilton v tuto chvíli ztrácí na svého týmového kolegu 19 bodů.
Hamilton sice vyhrál poslední dvě Grand Prix, ale ani triumfy v USA a Mexiku ho nevrátily do těsnějšího boje o mistrovský titul. I kdyby vyhrál v Brazílii a Abú Zabí, Rosbergovi stačí jedno druhé a jedno třetí, aby se stal šampionem. Paddy Lowe v této situaci tvrdí, že ani jeden z pilotů s ohledem na absolvovaný počet kilometrů nebude mít výhodu.
"Jde o rovnoměrnou situaci. V žádném případě, abych byl upřímný, to není ideální. Ale opravdu neexistují faktory, které by jednomu nebo druhému přinášely nějakou výhodu. Jako vždy se budeme snažit maximálně ujistit, že máme dvě kvalitně připravená auta a dva motory, které vydrží až do konce. Mexiko bylo dalším závodem, kdy jsme úspěšně dokončili závod, což je vždy skvělé," vysvětluje Lowe.
Technický šéf rovněž kategoricky odmítá jakékoli předpovědi ať z oblasti vlastního týmu nebo debatovat o tom, jak blízko budou vozy Red Bullu a Ferrari, které by mohly do šampionátu zasáhnout.
"Nebudu nic předpovídat, jak je to u mě obvyklé. Existuje mnoho různých faktorů. Mexiko bylo úžasným víkendem, který to jenom potvrdil - z každého závodu je možné vybrat jiného vítěze, nemyslíte? Jde o to správně vyladit vůz a pneumatiky, přizpůsobit je podmínkám na trati, které jsou v určitou dobu aktuální. Jak se s těmito okolnostmi vyrovnáme je dost citlivá záležitost závislá na tolika parametrech... Ale co se týče třeba Ferrari, v kvalifikacích jsou hodně zklamáni svými výsledky. Není to špatné auto, což dokazují v závodech, ale v kvalifikaci jim to nějak nejde," dodává Lowe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.