Ačkoliv letošní šaráda ohledně mistrovského titulu ještě neskončila, většina týmů už se dívá do příští sezóny a odhaduje, jak se novinky promítnou do věcí, na které byli všichni zvyklí. Protože někdy stačí pár milimetrů, aby nastaly problémy.
Šéf týmu Renault Frédéric Vasseur se domnívá, že jednou z oblastí, která bude ovlivněna změnou pravidel, budou tradiční pit-stopy. Pneumatiky se zvětší z původních 245 mm na 305 mm (přední kola) a 325 mm na 405 mm vzadu a Vasseur už nyní poukazuje na to, co bude třeba uzpůsobit.
"Pravdou je, že bude třeba poněkud odlišné nastavení. Pit crew se budou muset zaměřit více na trénink, protože pneumatiky budou těžší, což platí o předních i zadních. Také bude nutné počítat s jiným vybavením počínaje stojany až k odlišným "dečkám" na pneumatiky. Budeme muset hodně nacvičovat - ostatně jako vždy. Nějaký čas nám potrvá, než si zvykneme, ale to je vždy součástí F1. Před prvním závodem roku 2017 nás čeká opravdu hodně velká příprava," naznačuje následné dění Vasseur.
Šéf týmu také podotkl, že aktivita roste i v obou továrnách, kde se připravuje nový vůz, ať jde o Enstone, kde mají na starosti šasi, tak i ve Viry-Châtillon při pracech na pohonné jednotce.
"Rok 2017 bude velkou výzvou, zejména v oblasti technciké se změnami v předpisech, navíc to bude první vůz, který vytvoříme na základně našich nových režimů. Opravdu nás tato vyhlídka elektrizuje a to se týká několika posledních měsíců. Jde o velkou neznámou, stejně jako ostatní se nacházíme při přípravě nového vozu v určité izolaci, než se objevíme v Barceloně při prvních testech. Ale to je součást onoho napětí v tomto sportu. Nemůžeme se dočkat, až vyjedem k prvním testům, abychom zjistili, jak na tom jsme. Ale do té doby ještě musíme odjel poslední dva závody roku 2016 a rozhodně nechceme v Brazílii a Abú Zabí propadnout," dodává Vasseur.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.