Ačkoliv letošní šaráda ohledně mistrovského titulu ještě neskončila, většina týmů už se dívá do příští sezóny a odhaduje, jak se novinky promítnou do věcí, na které byli všichni zvyklí. Protože někdy stačí pár milimetrů, aby nastaly problémy.
Šéf týmu Renault Frédéric Vasseur se domnívá, že jednou z oblastí, která bude ovlivněna změnou pravidel, budou tradiční pit-stopy. Pneumatiky se zvětší z původních 245 mm na 305 mm (přední kola) a 325 mm na 405 mm vzadu a Vasseur už nyní poukazuje na to, co bude třeba uzpůsobit.
"Pravdou je, že bude třeba poněkud odlišné nastavení. Pit crew se budou muset zaměřit více na trénink, protože pneumatiky budou těžší, což platí o předních i zadních. Také bude nutné počítat s jiným vybavením počínaje stojany až k odlišným "dečkám" na pneumatiky. Budeme muset hodně nacvičovat - ostatně jako vždy. Nějaký čas nám potrvá, než si zvykneme, ale to je vždy součástí F1. Před prvním závodem roku 2017 nás čeká opravdu hodně velká příprava," naznačuje následné dění Vasseur.
Šéf týmu také podotkl, že aktivita roste i v obou továrnách, kde se připravuje nový vůz, ať jde o Enstone, kde mají na starosti šasi, tak i ve Viry-Châtillon při pracech na pohonné jednotce.
"Rok 2017 bude velkou výzvou, zejména v oblasti technciké se změnami v předpisech, navíc to bude první vůz, který vytvoříme na základně našich nových režimů. Opravdu nás tato vyhlídka elektrizuje a to se týká několika posledních měsíců. Jde o velkou neznámou, stejně jako ostatní se nacházíme při přípravě nového vozu v určité izolaci, než se objevíme v Barceloně při prvních testech. Ale to je součást onoho napětí v tomto sportu. Nemůžeme se dočkat, až vyjedem k prvním testům, abychom zjistili, jak na tom jsme. Ale do té doby ještě musíme odjel poslední dva závody roku 2016 a rozhodně nechceme v Brazílii a Abú Zabí propadnout," dodává Vasseur.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.