Ačkoliv letošní šaráda ohledně mistrovského titulu ještě neskončila, většina týmů už se dívá do příští sezóny a odhaduje, jak se novinky promítnou do věcí, na které byli všichni zvyklí. Protože někdy stačí pár milimetrů, aby nastaly problémy.
Šéf týmu Renault Frédéric Vasseur se domnívá, že jednou z oblastí, která bude ovlivněna změnou pravidel, budou tradiční pit-stopy. Pneumatiky se zvětší z původních 245 mm na 305 mm (přední kola) a 325 mm na 405 mm vzadu a Vasseur už nyní poukazuje na to, co bude třeba uzpůsobit.
"Pravdou je, že bude třeba poněkud odlišné nastavení. Pit crew se budou muset zaměřit více na trénink, protože pneumatiky budou těžší, což platí o předních i zadních. Také bude nutné počítat s jiným vybavením počínaje stojany až k odlišným "dečkám" na pneumatiky. Budeme muset hodně nacvičovat - ostatně jako vždy. Nějaký čas nám potrvá, než si zvykneme, ale to je vždy součástí F1. Před prvním závodem roku 2017 nás čeká opravdu hodně velká příprava," naznačuje následné dění Vasseur.
Šéf týmu také podotkl, že aktivita roste i v obou továrnách, kde se připravuje nový vůz, ať jde o Enstone, kde mají na starosti šasi, tak i ve Viry-Châtillon při pracech na pohonné jednotce.
"Rok 2017 bude velkou výzvou, zejména v oblasti technciké se změnami v předpisech, navíc to bude první vůz, který vytvoříme na základně našich nových režimů. Opravdu nás tato vyhlídka elektrizuje a to se týká několika posledních měsíců. Jde o velkou neznámou, stejně jako ostatní se nacházíme při přípravě nového vozu v určité izolaci, než se objevíme v Barceloně při prvních testech. Ale to je součást onoho napětí v tomto sportu. Nemůžeme se dočkat, až vyjedem k prvním testům, abychom zjistili, jak na tom jsme. Ale do té doby ještě musíme odjel poslední dva závody roku 2016 a rozhodně nechceme v Brazílii a Abú Zabí propadnout," dodává Vasseur.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.