Pomalu si můžeme začít dělat čárky, kdo u někdejších pilotů se ještě k mexickým událostem nevyjádřil. Zatím poslední je někdejší pilot F1 Johnny Herbert, podle jehož názoru šlo celou situaci řešit i jinými prostředky.
John Paul "Johnny" Herbert strávil s určitými přestávkami ve Formuli 1 jedenáct let a vystřídal značky Benetton, Tyrrell, Lotus, Sauber, Jaguar, Stewart a Ligier, byť na některých absolvoval pouze epizodní závody. Je rovněž vítězem tří Grand Prix, dvě vyhrál ve stínu Michaela Schumachera na Benettonu, poslední vítězství v roce 1999 v evropské Grand Prix bylo zároveň i jedným triumfem týmu Stewart. Také on se k mexickým událostem vyjádřil, konkrétně pro agenturu Reuters.
"Nejhorší by útok přímo na Charlieho Whitinga. Myslím, že Sebastian byl docela mimo a něco se s tím mělo udělat, zašel opravdu příliš daleko," zmínil se dvaapadesátiletý pilot s tím, že na druhou stranu vítá možnost pilota se takovým způsobem zbavit stresu ze závodních situací.
"Slyšíme Vettelův emotivní projev a myslím, že něco podobného i slyšet chceme. Ale někdy je opravdu potřeba dávat pozor na to co říkáte a jak to řeknete. Jeho opravdu hrubé útoky na Charlieho už byly interpretovány nepřijatelným způsobem. Měl za ně něco dostat a ne vyváznout bez úhony," komentuje Herbert úterní rozhodnutí prezidenta FIA JEana Todta, který "výjimečně" neudělil Vettelovi trest poté, co se německý pilot omluvil.
Naproti tomu desetivteřinová penalizace pro Vettela je podle Herberta dalším špatným rozhodnutím FIA. Jeho názor na souboj s Ricciardem je takový, že nešlo o nic neobvyklého.
"Divím se, že byl Vettel za něco takového potrestán. Rád bych to věděl, co vlastně udělal špatného? Byl to těsný souboj, nic neoprávněného. Vzpomínám si, že když jsem závodil, tak jsem to občas také tak zkusil, když jsem se domníval, že se tím soupeře zbavím. Pořád mám na mysli, že vymezená trať je vymezená trať. A basta. Navzdory všem argumentům je každé zkrácení trati výhodou," uvedl ve své řeči v rámci autogramiády své knihy What Doesn't Kill You... (Co tě nezabije...) v knihkupectví Blackwell Holborn Johnny Herbert.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.