Pomalu si můžeme začít dělat čárky, kdo u někdejších pilotů se ještě k mexickým událostem nevyjádřil. Zatím poslední je někdejší pilot F1 Johnny Herbert, podle jehož názoru šlo celou situaci řešit i jinými prostředky.
John Paul "Johnny" Herbert strávil s určitými přestávkami ve Formuli 1 jedenáct let a vystřídal značky Benetton, Tyrrell, Lotus, Sauber, Jaguar, Stewart a Ligier, byť na některých absolvoval pouze epizodní závody. Je rovněž vítězem tří Grand Prix, dvě vyhrál ve stínu Michaela Schumachera na Benettonu, poslední vítězství v roce 1999 v evropské Grand Prix bylo zároveň i jedným triumfem týmu Stewart. Také on se k mexickým událostem vyjádřil, konkrétně pro agenturu Reuters.
"Nejhorší by útok přímo na Charlieho Whitinga. Myslím, že Sebastian byl docela mimo a něco se s tím mělo udělat, zašel opravdu příliš daleko," zmínil se dvaapadesátiletý pilot s tím, že na druhou stranu vítá možnost pilota se takovým způsobem zbavit stresu ze závodních situací.
"Slyšíme Vettelův emotivní projev a myslím, že něco podobného i slyšet chceme. Ale někdy je opravdu potřeba dávat pozor na to co říkáte a jak to řeknete. Jeho opravdu hrubé útoky na Charlieho už byly interpretovány nepřijatelným způsobem. Měl za ně něco dostat a ne vyváznout bez úhony," komentuje Herbert úterní rozhodnutí prezidenta FIA JEana Todta, který "výjimečně" neudělil Vettelovi trest poté, co se německý pilot omluvil.
Naproti tomu desetivteřinová penalizace pro Vettela je podle Herberta dalším špatným rozhodnutím FIA. Jeho názor na souboj s Ricciardem je takový, že nešlo o nic neobvyklého.
"Divím se, že byl Vettel za něco takového potrestán. Rád bych to věděl, co vlastně udělal špatného? Byl to těsný souboj, nic neoprávněného. Vzpomínám si, že když jsem závodil, tak jsem to občas také tak zkusil, když jsem se domníval, že se tím soupeře zbavím. Pořád mám na mysli, že vymezená trať je vymezená trať. A basta. Navzdory všem argumentům je každé zkrácení trati výhodou," uvedl ve své řeči v rámci autogramiády své knihy What Doesn't Kill You... (Co tě nezabije...) v knihkupectví Blackwell Holborn Johnny Herbert.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.