Pilot, který do týmu přinesl nejvíce peněz - na soukromé testování s Williamsem FW36 bylo zapotřebí 25 lidí včetně 5 techniků Mercedesu, který musel znovu postavit dva nové motory specifikace 2014 - odmítá, že by byl jen "platičem."
Cesta k vysněné F1 sedačce stále dle insiderů 70 - 80 milionů dolarů, což ale osmnáctiletého pilota až tak trápit nemusí, protože jeho otec Lawrence Stroll figuruje na 16. příčce žebříčku nejbohatších lidí v Kanadě. Navíc Lance nepopírá "finanční podporu", ale zároveň věří, že hlavním kritériem Williamsu pro jeho volbu byla odpovídající výkonnost. Do Formule 1 nastupuje Stroll jako vítěz šampionátu F3, kde jasně dominoval - zvítězil ve 14 ze třiceti závodů.
"Každý má svůj názor a já ho nezměním. Mám za sebou finanční jistotu, to nebudu popírat, ale domnivám se, že svou šanci v F1 jsem dostal také proto, že jsem vyhrál každý šampionát, ve kterém jsem startoval. FIA nyní zavedla do kritérií pro získání superlicence podobnou podmínku, takže už nepůjde si prostě cestu do F1 koupit, budete muset prokázat své kvality a vítězit v juniorských kategoriích," prohlásil Stroll, jehož otec vydělal miliardy prostřednictvím módních značek Michael Kors a Tommy Hilfiger (ten nějakou dobu působil v F1 ve spojení se stájí Lotus).
"Nechci, aby se o mně říkalo, že tu jsem jen díky penězům, záleží na mnoha věcech, které musejí do sebe správně zapadnout. Já se budu starat jen o mé závodění, těším se na příští sezónu," dodává Stroll, který se stane jedním z nejmladších smluvních pilotů v historii F1.
"Víme, že se objevilo hodně komentářů ohledně Strollova financování. Chci proto vyjasnit prohlášení týmu Williams, že jeho stanovisko nedovoluje, aby finanční aspekty ovlivňovaly volbu pilotů. To byl také letošní případ. Peníze pilotovu výkonnost neřídí - buď má talent nebo ne. Lance prokázal, že je talentovaný a má na to, aby pokračoval na vyšším stupni. Věříme, že svou prací v příští sezóně rozptýlí podobné zvěsti," vysvětluje spolumajitelka týmu Claire Williamsová.
Přitom je pikantní, že jeden z platících pilotů v F1 byl rovněž Kanaďan - dnes už dávno zapomenutý rodák z Toronta George Eaton. Tento sedmdesátiletý expilot díky svému otci, který vlastnil v zemi javorového listu síť obchodních řetězců a svému synovi zaplatil u stáje BRM celou sezónu 1970. George ale nedosáhl oslnivých výsledků, dvakrát se nekvalifikoval a nejlepší umístění se mu povedlo v rodné Kanadě - na trati v Mosportu byl desátý. Ještě absolvoval Grand Prix Kanady 1971, poté se z F1 nadobro vytratil.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.