Pilot, který do týmu přinesl nejvíce peněz - na soukromé testování s Williamsem FW36 bylo zapotřebí 25 lidí včetně 5 techniků Mercedesu, který musel znovu postavit dva nové motory specifikace 2014 - odmítá, že by byl jen "platičem."
Cesta k vysněné F1 sedačce stále dle insiderů 70 - 80 milionů dolarů, což ale osmnáctiletého pilota až tak trápit nemusí, protože jeho otec Lawrence Stroll figuruje na 16. příčce žebříčku nejbohatších lidí v Kanadě. Navíc Lance nepopírá "finanční podporu", ale zároveň věří, že hlavním kritériem Williamsu pro jeho volbu byla odpovídající výkonnost. Do Formule 1 nastupuje Stroll jako vítěz šampionátu F3, kde jasně dominoval - zvítězil ve 14 ze třiceti závodů.
"Každý má svůj názor a já ho nezměním. Mám za sebou finanční jistotu, to nebudu popírat, ale domnivám se, že svou šanci v F1 jsem dostal také proto, že jsem vyhrál každý šampionát, ve kterém jsem startoval. FIA nyní zavedla do kritérií pro získání superlicence podobnou podmínku, takže už nepůjde si prostě cestu do F1 koupit, budete muset prokázat své kvality a vítězit v juniorských kategoriích," prohlásil Stroll, jehož otec vydělal miliardy prostřednictvím módních značek Michael Kors a Tommy Hilfiger (ten nějakou dobu působil v F1 ve spojení se stájí Lotus).
"Nechci, aby se o mně říkalo, že tu jsem jen díky penězům, záleží na mnoha věcech, které musejí do sebe správně zapadnout. Já se budu starat jen o mé závodění, těším se na příští sezónu," dodává Stroll, který se stane jedním z nejmladších smluvních pilotů v historii F1.
"Víme, že se objevilo hodně komentářů ohledně Strollova financování. Chci proto vyjasnit prohlášení týmu Williams, že jeho stanovisko nedovoluje, aby finanční aspekty ovlivňovaly volbu pilotů. To byl také letošní případ. Peníze pilotovu výkonnost neřídí - buď má talent nebo ne. Lance prokázal, že je talentovaný a má na to, aby pokračoval na vyšším stupni. Věříme, že svou prací v příští sezóně rozptýlí podobné zvěsti," vysvětluje spolumajitelka týmu Claire Williamsová.
Přitom je pikantní, že jeden z platících pilotů v F1 byl rovněž Kanaďan - dnes už dávno zapomenutý rodák z Toronta George Eaton. Tento sedmdesátiletý expilot díky svému otci, který vlastnil v zemi javorového listu síť obchodních řetězců a svému synovi zaplatil u stáje BRM celou sezónu 1970. George ale nedosáhl oslnivých výsledků, dvakrát se nekvalifikoval a nejlepší umístění se mu povedlo v rodné Kanadě - na trati v Mosportu byl desátý. Ještě absolvoval Grand Prix Kanady 1971, poté se z F1 nadobro vytratil.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.