Travnaté úprky v Grand Prix Mexika v podání Hamiltona a Verstappena vyvolaly hodně vášně a snahu podobnou situaci nějak vyřešit. Tak to ostatně bývá, že se některé věci řeší až poté, co dojde k vyhrocené situaci.
Že bez přehánění jde o silně diskutované téma naznačuje počet komentářů, které se k událostem v Grand Prix Mexika udály. Zvláště také proto, že ze strany komisařů došlo k rozdílnému posouzení a "ohodnocení" v podobě trestných vteřin.
Na scénu se tak dostává záměr Bernie Ecclestonea, kterým minulý týden vyvolal určitý rozruch. Podobné dohady by podle něj odstranila zhruba 40 cm vysoká zídka podél některých zatáček, která by zabránila pilotům, aby využívali únikové zóny a příliš často se pohybovali za hranicí trati. K tomu se vyjádřil Christian Horner, podle nějž je třeba použít některé odrazující prostředky, ale nikoli v takovém provedení.
"Bernieho názor umístit vedle trati zeď je jednou stranou určitého názorového spektra. Rozhodně bych jako řešení bral spíše šterkové plochy, protože když se v ní ocitnete, buď ztratíte velké množství času nebo pro vás závod skončí docela. Rozhodně si myslím, že podobné řešení by mělo být aplikováno v zatáčkách, jako je mexická 1, protože štěrk určitě bude lépe odrazovat než velké asfaltové únikové zóny. Ty jenom napomáhají příliš volnému výkladu pravidel. V čem se lišil Maxův manévr od Lewisova v šikaně v Monte Carlu nebo v Mexiku v první zatáčce? Pořád to všechno závisí na výkladu komisařů k určité události, takhle by se chytili do štěrkové pasti a bylo by to jednoduché," vyjádřil se k této situaci Horner.
Překračování limitů trati se stalo jedním z nejdiskutovanějších témat tohoto roku. Na některých tratích v určitých úsecích bylo penalizováno vyjetí z trati za pomoci elektronických senzorů, v Rakousku zase byly instalovány "odrazující" obrubníky. Naproti tomu některé osobnosti v paddocku, mezi nimi i Toto Wolff, volají po zrušení sankcí za výjezdy mimo trať.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.