Travnaté úprky v Grand Prix Mexika v podání Hamiltona a Verstappena vyvolaly hodně vášně a snahu podobnou situaci nějak vyřešit. Tak to ostatně bývá, že se některé věci řeší až poté, co dojde k vyhrocené situaci.
Že bez přehánění jde o silně diskutované téma naznačuje počet komentářů, které se k událostem v Grand Prix Mexika udály. Zvláště také proto, že ze strany komisařů došlo k rozdílnému posouzení a "ohodnocení" v podobě trestných vteřin.
Na scénu se tak dostává záměr Bernie Ecclestonea, kterým minulý týden vyvolal určitý rozruch. Podobné dohady by podle něj odstranila zhruba 40 cm vysoká zídka podél některých zatáček, která by zabránila pilotům, aby využívali únikové zóny a příliš často se pohybovali za hranicí trati. K tomu se vyjádřil Christian Horner, podle nějž je třeba použít některé odrazující prostředky, ale nikoli v takovém provedení.
"Bernieho názor umístit vedle trati zeď je jednou stranou určitého názorového spektra. Rozhodně bych jako řešení bral spíše šterkové plochy, protože když se v ní ocitnete, buď ztratíte velké množství času nebo pro vás závod skončí docela. Rozhodně si myslím, že podobné řešení by mělo být aplikováno v zatáčkách, jako je mexická 1, protože štěrk určitě bude lépe odrazovat než velké asfaltové únikové zóny. Ty jenom napomáhají příliš volnému výkladu pravidel. V čem se lišil Maxův manévr od Lewisova v šikaně v Monte Carlu nebo v Mexiku v první zatáčce? Pořád to všechno závisí na výkladu komisařů k určité události, takhle by se chytili do štěrkové pasti a bylo by to jednoduché," vyjádřil se k této situaci Horner.
Překračování limitů trati se stalo jedním z nejdiskutovanějších témat tohoto roku. Na některých tratích v určitých úsecích bylo penalizováno vyjetí z trati za pomoci elektronických senzorů, v Rakousku zase byly instalovány "odrazující" obrubníky. Naproti tomu některé osobnosti v paddocku, mezi nimi i Toto Wolff, volají po zrušení sankcí za výjezdy mimo trať.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.