Travnaté úprky v Grand Prix Mexika v podání Hamiltona a Verstappena vyvolaly hodně vášně a snahu podobnou situaci nějak vyřešit. Tak to ostatně bývá, že se některé věci řeší až poté, co dojde k vyhrocené situaci.
Že bez přehánění jde o silně diskutované téma naznačuje počet komentářů, které se k událostem v Grand Prix Mexika udály. Zvláště také proto, že ze strany komisařů došlo k rozdílnému posouzení a "ohodnocení" v podobě trestných vteřin.
Na scénu se tak dostává záměr Bernie Ecclestonea, kterým minulý týden vyvolal určitý rozruch. Podobné dohady by podle něj odstranila zhruba 40 cm vysoká zídka podél některých zatáček, která by zabránila pilotům, aby využívali únikové zóny a příliš často se pohybovali za hranicí trati. K tomu se vyjádřil Christian Horner, podle nějž je třeba použít některé odrazující prostředky, ale nikoli v takovém provedení.
"Bernieho názor umístit vedle trati zeď je jednou stranou určitého názorového spektra. Rozhodně bych jako řešení bral spíše šterkové plochy, protože když se v ní ocitnete, buď ztratíte velké množství času nebo pro vás závod skončí docela. Rozhodně si myslím, že podobné řešení by mělo být aplikováno v zatáčkách, jako je mexická 1, protože štěrk určitě bude lépe odrazovat než velké asfaltové únikové zóny. Ty jenom napomáhají příliš volnému výkladu pravidel. V čem se lišil Maxův manévr od Lewisova v šikaně v Monte Carlu nebo v Mexiku v první zatáčce? Pořád to všechno závisí na výkladu komisařů k určité události, takhle by se chytili do štěrkové pasti a bylo by to jednoduché," vyjádřil se k této situaci Horner.
Překračování limitů trati se stalo jedním z nejdiskutovanějších témat tohoto roku. Na některých tratích v určitých úsecích bylo penalizováno vyjetí z trati za pomoci elektronických senzorů, v Rakousku zase byly instalovány "odrazující" obrubníky. Naproti tomu některé osobnosti v paddocku, mezi nimi i Toto Wolff, volají po zrušení sankcí za výjezdy mimo trať.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.