Existuje rčení o spojených nádobách nebo také všechno souvisí se vším. Poslední události ve světě F1 by mohly naznačovat, že dojde k výměně figurek na šachovnici nejen v oblasti pilotů, ale i týmových šéfů.
Každá situace, která trochu zahýbe prostředím F1 vyvolá i množství zpráv, které leckdo vydedukuje téměř z "křišťálové koule", jiný zase prostým posouzením situace a porovnáním s událostmi dřívějšími. Že u Ferrari není situace nijak růžová, to je evidentní a poslední extempore Sebastiana Vettela tomu jenom napovídá. Také se neustále debatuje o tom, jaká je vlastně pozice Maurizia Arrivabeneho a zda není jednou, nebo téměř oběma nohama na odchodu.
I proto se objevily zprávy, které nejsou žádnou novinkou, protože se prohnaly sdělovacími prostředky už několikrát v minulosti - samozřejmě s různým stupněm vážnosti. Podle nich by se mohl k Ferrari přesunout jak nynější šéf Red Bullu Christian Horner, tak i proslulý konstruktér Adrian Newey.
Sedmapadesátiletý konstruktér už jednou prožil podobný případ, kdy ještě jako zaměstnanec McLarenu čelil soustředěným útokům ze strany Bobby Rahala, tehdejšího šéfa týmu Jaguar. Byla dokonce zveřejněna několikamilionová částka, za kterou by měl od Rona Dennise odejít, ale ten důrazně zakročil a Newey další čtyři roky u McLarenu setrval. Když pak odešel k Red Bullu (2006), tak už to bylo do nástupnického prostředí britské značky. Ale abychom nezamluvili současný možný přesun...
"Nemám absolutně žádnou palčivou touhu po přestupu k Ferrari. Jsem opravdu šťastný tam, kde jsem a jsem odhodlán tu zůstat až do roku 2020. Adrian také potvrdil dlouhodobou dohodu, která zahrnuje další faktory jako spolupráci na návrhu vozu Aston Martin. Takže naším cílem a přáním je, abychom se opět vrátili na vítězné pozice a nadále v průběhu několika dalších let bojovali s Mercedesem," prohlásil pro stanici Sky Sport News Christian Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.