Existuje rčení o spojených nádobách nebo také všechno souvisí se vším. Poslední události ve světě F1 by mohly naznačovat, že dojde k výměně figurek na šachovnici nejen v oblasti pilotů, ale i týmových šéfů.
Každá situace, která trochu zahýbe prostředím F1 vyvolá i množství zpráv, které leckdo vydedukuje téměř z "křišťálové koule", jiný zase prostým posouzením situace a porovnáním s událostmi dřívějšími. Že u Ferrari není situace nijak růžová, to je evidentní a poslední extempore Sebastiana Vettela tomu jenom napovídá. Také se neustále debatuje o tom, jaká je vlastně pozice Maurizia Arrivabeneho a zda není jednou, nebo téměř oběma nohama na odchodu.
I proto se objevily zprávy, které nejsou žádnou novinkou, protože se prohnaly sdělovacími prostředky už několikrát v minulosti - samozřejmě s různým stupněm vážnosti. Podle nich by se mohl k Ferrari přesunout jak nynější šéf Red Bullu Christian Horner, tak i proslulý konstruktér Adrian Newey.
Sedmapadesátiletý konstruktér už jednou prožil podobný případ, kdy ještě jako zaměstnanec McLarenu čelil soustředěným útokům ze strany Bobby Rahala, tehdejšího šéfa týmu Jaguar. Byla dokonce zveřejněna několikamilionová částka, za kterou by měl od Rona Dennise odejít, ale ten důrazně zakročil a Newey další čtyři roky u McLarenu setrval. Když pak odešel k Red Bullu (2006), tak už to bylo do nástupnického prostředí britské značky. Ale abychom nezamluvili současný možný přesun...
"Nemám absolutně žádnou palčivou touhu po přestupu k Ferrari. Jsem opravdu šťastný tam, kde jsem a jsem odhodlán tu zůstat až do roku 2020. Adrian také potvrdil dlouhodobou dohodu, která zahrnuje další faktory jako spolupráci na návrhu vozu Aston Martin. Takže naším cílem a přáním je, abychom se opět vrátili na vítězné pozice a nadále v průběhu několika dalších let bojovali s Mercedesem," prohlásil pro stanici Sky Sport News Christian Horner.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.