Debata kolem úvodu Grand Prix Mexika nadále pokračuje, po Hülkenbergovi se k situaci v první zatáčce vyjádřil i další účastník, dalo by se říci jeden z těch, kteří byli do incidentu přímo zapojeni.
Kontakt mezi Mercedesem pilota průběžně vedoucího šampionát a Red Bullem Maxe Verstappena byl takové povahy, že jej Nico Rosberg považuje za manévr jdoucí za limit. Hamilton před ním se prohnal napříč travou, Rosberg se dostal mimo trať také ve chvíli, kdy se o něj opřel Verstappen v souboji o druhé místo. Ačkoliv se zdálo, že nedošlo k žádnému zásadnímu poškození jednoho nebo druhého vozu, Rosberg uvedl, že došlo k jistému rozhození funkce volantu.
"Verstappenův manévr byl za limitem. Zablokoval si přední pneumatiku a poslal mě mimo trať. Pro mě to mělo velký dopad. V televizi to tak možná nevypadalo, ale pro mě to mělo zásadní, masivní dopad. V první chvíli jsem myslel, že mám po autě, ve skutečnosti byl problém s nastavením volantu. Potrestání? Já o tom nerozhoduji. Nepotrestali ho, umím to přijmout," líčí své podání incidentu Rosberg.
Německý pilot se rovněž vrací k jednání svého týmového kolegy. Původně si myslel, že po jeho probrždění a výjezdu z trati půjde do čela.
"Byl jsem potěšen, protože jsem si myslel, že se dostanu do vedení. Bylo to hodně pozdní brzdění, pak to vzal přes trávu. Ale znovu podotýkám, na mě není, abych vynášel tresty," pokračuje Rosberg. Na otázku, zda FIA neprokazuje nedostatek konzistentního rozhodování, protože Verstappen byl za podobný prohřešek jako Hamilton penalizován, Rosberg uvedl, že má pro činnost řídícího orgánu pochopení.
"Je to složité, ale žádný incident není navlas stejný jako ten následující. Je to stále výzvou, je to něco, o čem víme a chceme dosáhnout dalšího pokroku. Měli bychom nadále debatovat a dostat se k lepším výsledkům, ale to je známý fakt. Nejsem oprávněn k tomu, abych si stěžoval," dodává Rosberg.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.