Debata kolem úvodu Grand Prix Mexika nadále pokračuje, po Hülkenbergovi se k situaci v první zatáčce vyjádřil i další účastník, dalo by se říci jeden z těch, kteří byli do incidentu přímo zapojeni.
Kontakt mezi Mercedesem pilota průběžně vedoucího šampionát a Red Bullem Maxe Verstappena byl takové povahy, že jej Nico Rosberg považuje za manévr jdoucí za limit. Hamilton před ním se prohnal napříč travou, Rosberg se dostal mimo trať také ve chvíli, kdy se o něj opřel Verstappen v souboji o druhé místo. Ačkoliv se zdálo, že nedošlo k žádnému zásadnímu poškození jednoho nebo druhého vozu, Rosberg uvedl, že došlo k jistému rozhození funkce volantu.
"Verstappenův manévr byl za limitem. Zablokoval si přední pneumatiku a poslal mě mimo trať. Pro mě to mělo velký dopad. V televizi to tak možná nevypadalo, ale pro mě to mělo zásadní, masivní dopad. V první chvíli jsem myslel, že mám po autě, ve skutečnosti byl problém s nastavením volantu. Potrestání? Já o tom nerozhoduji. Nepotrestali ho, umím to přijmout," líčí své podání incidentu Rosberg.
Německý pilot se rovněž vrací k jednání svého týmového kolegy. Původně si myslel, že po jeho probrždění a výjezdu z trati půjde do čela.
"Byl jsem potěšen, protože jsem si myslel, že se dostanu do vedení. Bylo to hodně pozdní brzdění, pak to vzal přes trávu. Ale znovu podotýkám, na mě není, abych vynášel tresty," pokračuje Rosberg. Na otázku, zda FIA neprokazuje nedostatek konzistentního rozhodování, protože Verstappen byl za podobný prohřešek jako Hamilton penalizován, Rosberg uvedl, že má pro činnost řídícího orgánu pochopení.
"Je to složité, ale žádný incident není navlas stejný jako ten následující. Je to stále výzvou, je to něco, o čem víme a chceme dosáhnout dalšího pokroku. Měli bychom nadále debatovat a dostat se k lepším výsledkům, ale to je známý fakt. Nejsem oprávněn k tomu, abych si stěžoval," dodává Rosberg.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.