Není to tak dávno, co jsme na našich stránkách přinesli sérii článků o Rossu Brawnovi ve spojitosti s jeho novou knihou Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One, kterou vytvořil společně s Adamem Parrem.
Nedávno Ross James Brawn uvedl, že pokud by se do F1 vrátil, tak rozhodně ne jako člen určitého týmu, ale v takové roli, aby pomohli tomuto motoristickému odvětví (více zde). Rodák z britského Ashton-under-Lyne, jehož čeká 21. listopadu oslava 61. narozenin, po svých štacích u F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari, úspěšnou sezónou s vlastním týmem Brawn GP a Mercedes opustil svět F1 v roce 2013 kvůli manažerskému sporu s Laudou a Wolffem.
Autor uvedení knihy podle jistých zdrojů podepsal dohodu se zástupci Liberty Media a měl by tak stát sportovním ředitelem F1, nikoliv náhradou za Bernieho Ecclestonea. Ovšem konkrétní datum potvrzení kontraktu a nástup do funkce nebylo specifikováno.
Pokud by Brawn zmíněnou pozici získal, došlo by k zajímavému propojení s prezidentem FIA Jeanem Todtem, se kterým se Brawn sešel u Ferrari v letech 1997 - 2006. Vzhledem k tomu, že F1 neustále laboruje s technickými předpisy, které by ji udělali více konkurenceschopnější a trpí častými neshodami mezi týmy, mohl by Brawn být ideálním kandidátem pro realizaci takových plánů.
"Pokud se mě ptáte, co F1 potřebuje, tak je to plán. Tříletý a pětiletý. Podle mého názoru ale není ideální struktura pro jejich vytvoření a provedení," prohlásil před mexickou Grand Prix pro list The Daily Telegraph Ross Brawn.
Brawn podobné spekulace dementovalSám Ross Brown však dva dny poté, co se tato zpráva objevila v médiích, prohlásil, že žádnou funkci od nových vlastníků Formule 1 nepřijal. Podle jeho vysvětlení pro stanici BBC uvedl, že hodlal vykonávat určitý druh poradenské práce pro Liberty Media, ale společnost nebyla připravena učinit mu konkrétní nabídku. "Liberty Media ještě nedospěla na své cestě tak daleko, aby mi podobnou funkci nabídla. Spolupracuji s nimi formou určitého poradenství, abych jim pomohl lépe pochopit F1, ale to je také všechno," vysvětlil situaci Brawn s tím, že všechno záleží na jednání Bernie Ecclestonea.
Ten by měl po dohodě s Chase Careyem zastávat svou funkci ještě další tři roky, i když ani tady ještě nedošlo ze strany Liberty Media k oficiálnímu potvrzení. Podle odborníků opustí šestaosmdesátiletý Brit Formuli 1 ve střednědobém až dlouhodobém horizontu a měl by být nahrazen nejméně dvěma manažery - jeden by byl odpovědný za finanční a obchodní, druhý za sportovní stránku F1.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.