Není to tak dávno, co jsme na našich stránkách přinesli sérii článků o Rossu Brawnovi ve spojitosti s jeho novou knihou Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One, kterou vytvořil společně s Adamem Parrem.
Nedávno Ross James Brawn uvedl, že pokud by se do F1 vrátil, tak rozhodně ne jako člen určitého týmu, ale v takové roli, aby pomohli tomuto motoristickému odvětví (více zde). Rodák z britského Ashton-under-Lyne, jehož čeká 21. listopadu oslava 61. narozenin, po svých štacích u F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari, úspěšnou sezónou s vlastním týmem Brawn GP a Mercedes opustil svět F1 v roce 2013 kvůli manažerskému sporu s Laudou a Wolffem.
Autor uvedení knihy podle jistých zdrojů podepsal dohodu se zástupci Liberty Media a měl by tak stát sportovním ředitelem F1, nikoliv náhradou za Bernieho Ecclestonea. Ovšem konkrétní datum potvrzení kontraktu a nástup do funkce nebylo specifikováno.
Pokud by Brawn zmíněnou pozici získal, došlo by k zajímavému propojení s prezidentem FIA Jeanem Todtem, se kterým se Brawn sešel u Ferrari v letech 1997 - 2006. Vzhledem k tomu, že F1 neustále laboruje s technickými předpisy, které by ji udělali více konkurenceschopnější a trpí častými neshodami mezi týmy, mohl by Brawn být ideálním kandidátem pro realizaci takových plánů.
"Pokud se mě ptáte, co F1 potřebuje, tak je to plán. Tříletý a pětiletý. Podle mého názoru ale není ideální struktura pro jejich vytvoření a provedení," prohlásil před mexickou Grand Prix pro list The Daily Telegraph Ross Brawn.
Brawn podobné spekulace dementovalSám Ross Brown však dva dny poté, co se tato zpráva objevila v médiích, prohlásil, že žádnou funkci od nových vlastníků Formule 1 nepřijal. Podle jeho vysvětlení pro stanici BBC uvedl, že hodlal vykonávat určitý druh poradenské práce pro Liberty Media, ale společnost nebyla připravena učinit mu konkrétní nabídku. "Liberty Media ještě nedospěla na své cestě tak daleko, aby mi podobnou funkci nabídla. Spolupracuji s nimi formou určitého poradenství, abych jim pomohl lépe pochopit F1, ale to je také všechno," vysvětlil situaci Brawn s tím, že všechno záleží na jednání Bernie Ecclestonea.
Ten by měl po dohodě s Chase Careyem zastávat svou funkci ještě další tři roky, i když ani tady ještě nedošlo ze strany Liberty Media k oficiálnímu potvrzení. Podle odborníků opustí šestaosmdesátiletý Brit Formuli 1 ve střednědobém až dlouhodobém horizontu a měl by být nahrazen nejméně dvěma manažery - jeden by byl odpovědný za finanční a obchodní, druhý za sportovní stránku F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.