Není to tak dávno, co jsme na našich stránkách přinesli sérii článků o Rossu Brawnovi ve spojitosti s jeho novou knihou Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One, kterou vytvořil společně s Adamem Parrem.
Nedávno Ross James Brawn uvedl, že pokud by se do F1 vrátil, tak rozhodně ne jako člen určitého týmu, ale v takové roli, aby pomohli tomuto motoristickému odvětví (více zde). Rodák z britského Ashton-under-Lyne, jehož čeká 21. listopadu oslava 61. narozenin, po svých štacích u F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari, úspěšnou sezónou s vlastním týmem Brawn GP a Mercedes opustil svět F1 v roce 2013 kvůli manažerskému sporu s Laudou a Wolffem.
Autor uvedení knihy podle jistých zdrojů podepsal dohodu se zástupci Liberty Media a měl by tak stát sportovním ředitelem F1, nikoliv náhradou za Bernieho Ecclestonea. Ovšem konkrétní datum potvrzení kontraktu a nástup do funkce nebylo specifikováno.
Pokud by Brawn zmíněnou pozici získal, došlo by k zajímavému propojení s prezidentem FIA Jeanem Todtem, se kterým se Brawn sešel u Ferrari v letech 1997 - 2006. Vzhledem k tomu, že F1 neustále laboruje s technickými předpisy, které by ji udělali více konkurenceschopnější a trpí častými neshodami mezi týmy, mohl by Brawn být ideálním kandidátem pro realizaci takových plánů.
"Pokud se mě ptáte, co F1 potřebuje, tak je to plán. Tříletý a pětiletý. Podle mého názoru ale není ideální struktura pro jejich vytvoření a provedení," prohlásil před mexickou Grand Prix pro list The Daily Telegraph Ross Brawn.
Brawn podobné spekulace dementovalSám Ross Brown však dva dny poté, co se tato zpráva objevila v médiích, prohlásil, že žádnou funkci od nových vlastníků Formule 1 nepřijal. Podle jeho vysvětlení pro stanici BBC uvedl, že hodlal vykonávat určitý druh poradenské práce pro Liberty Media, ale společnost nebyla připravena učinit mu konkrétní nabídku. "Liberty Media ještě nedospěla na své cestě tak daleko, aby mi podobnou funkci nabídla. Spolupracuji s nimi formou určitého poradenství, abych jim pomohl lépe pochopit F1, ale to je také všechno," vysvětlil situaci Brawn s tím, že všechno záleží na jednání Bernie Ecclestonea.
Ten by měl po dohodě s Chase Careyem zastávat svou funkci ještě další tři roky, i když ani tady ještě nedošlo ze strany Liberty Media k oficiálnímu potvrzení. Podle odborníků opustí šestaosmdesátiletý Brit Formuli 1 ve střednědobém až dlouhodobém horizontu a měl by být nahrazen nejméně dvěma manažery - jeden by byl odpovědný za finanční a obchodní, druhý za sportovní stránku F1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.