O závěru mexické Grand Prix se bude ještě dlouho mluvit. Zastánci Verstappena, Vettela i Hamiltona budou přesvědčeni, že právě oni mají pravdu. Pochopitelně se to bude týkat i výroků zástupců týmu - těch případů, kdy dokáží přiznat chybu svých "oveček", je pomálu.
Přitom zrovna u Red Bullu by to mohlo fungovat - stačí si vzpomenout na Soči, kde Kvjat poslal z trati nadvakrát Vettela a vzápětí se z týmu stěhoval do záložního Toro Rosso. Tam asi šlo těžko něco namítat, i když by se dalo hovořit o závodním incidentu. I v těch je vždy někdo, kdo má větší a kdo menší podíl viny.
Christian Horner se po dramatickém závěru nedělního závodu, kdy se několikrát prohazovalo pořadí, přiznal k velké frustraci, protože neustále věří, že Verstappenův trest byl nespravedlivý.
"Konec závodu byl jako crescendo. Rozhodně jsme neměli pocit, že by Max brzděním v zatáčce 1 získal nějakou výhodu. Evidetně probrzdil, projel trávou a vyjel přes Sebastianem. Kdyby byl po jeho boku nebo při opuštění trati posunul před něj, pak bychom možná ten trest i pochopili. Jeho jednání se vůbec nelišilo od toho, co udělal Lewis na začátku závodu, kdy také opustil trať. Požadovali jsme vysvětlení od vedení závodu a oni řekli, že potřebují celý incident prověřit. Tak jsme nechali Maxe na jeho pozici a nedali mu pokyn, aby pustil Sebastiana před sebe.
Daniel, který dvacet kol před koncem přezul na měkkou směs, doháněl Sebastiana. Předpokládali jsme, že ho dostihne čtyři kola před cílem. To se mu podařilo. Zaútočil v zatáčce 4 - bylo tam hodně dohadů o pohybu Vettela během brzdění; po zkušenostech z Japonska byla minulý týden zveřejněna směrnice ohledně změny směru během brzdného manévru. Kdyby se to stalo o týden dříve, tak by to možná bylo v pořádku, ale pravidla jsou jasně dána. Proto také Sebastian skončil s penalizací 10 vteřin, což nám přineslo třetí a čtvré místo. Bylo to pak zvláštní, když Max skončil na dráze třetí, ale musel opustit místnost za stupni vítězů, Sebastian si převzal trofej, kterou teď musí předat Danielovi," vyjadřuje se k celé situaci obšírněji Horner.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.