Poslední kola na Autodrómo Hermanos Rodríguez byla hodně hektická a Sebastian Vettel, jak je v posledních dnech jeho zvykem, nešetřil výrazy, které někteří příznivci označovali za hranou přijatelnosti. Čtyřnásobný mistr světa se po závodě pokusil ospravedlnit.
Německý pilot po závodě přiznal, že byl značně vyveden z rovnováhy chováním Maxe Verstappena, takže jeho následné výlevy do týmové radiokomunikace byly důsledkem jeho emocí. Vettel se pokoušel probít na třetí místo a v zatáčce 1 se Verstappen po pozdním brzdění vydal napříč přes trávník, takže minul zatáčku 2 a vrátil se před Vettela v zatáčce 3. Tým ho instruoval, aby před sebe Vettela pustil, ale Holanďan neuposlechl, což exšampiona rozčílilo natolik, že do vysílačky nadával jak Verstappenovi, tak Charlie Whitingovi.
Verstappen Vettela za sebou stále držel a díky tomu se dostal na Vettelův dostřel Maxův týmový kolega Daniel Ricciardo. Mezi nimi došlo rovněž k tvrdému souboji, ve kterém Vettel bránil svou pozici stejným způsobem, který byl ještě nedávno vyčítán právě Verstappenovi. Nakonec dojel Holanďan do cíle třetí a když mu vedle jedoucí Vettel varovně ukazováčkem naznačoval, že takhle tedy ne, odpověděl mu zaťatou pěstí.
Nakonec ale ještě před vyhlášením vítězů Verstappen dostal pětivteřinovou penalizaci a prostor za pódiem musel opustit; Vettel pospíchal na stupně místo něj. Piloty na prvních třech místech zpovídal Juan Pablo Montoya a došla řeč i na Vettelovy jadrné výroky.
"Používal jsem hodně nespisovných výrazů, hrubého jazyka, řekl bych, že jsem to použil podle tebe. Když si vzpomenu na minulost, tak jsem dostal vztek jako se to stávalo tobě. Musíte pochopit, že jsem byl plný adrenalinu. Tlačil jsem na Maxe, on vyjel z trati a neuhnul, takže se to dá snad pochopil," ospravedlňoval Vettel své výroky na pódiu.
"Nemyslím, že je k tomu třeba ještě něco dodávat. Bylo jasné, že měl přepustit pozici, bylo mu to nařízeno rádiem a on to ignoroval, takže je snad pochopitelné můj adrenalin. Byl jsem hodně naštvaný, ale pak mi Maurizio Arrivabene v rádiu domluvil, takže jsem se uklidnil," dodal Vettel později.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.