Poslední kola na Autodrómo Hermanos Rodríguez byla hodně hektická a Sebastian Vettel, jak je v posledních dnech jeho zvykem, nešetřil výrazy, které někteří příznivci označovali za hranou přijatelnosti. Čtyřnásobný mistr světa se po závodě pokusil ospravedlnit.
Německý pilot po závodě přiznal, že byl značně vyveden z rovnováhy chováním Maxe Verstappena, takže jeho následné výlevy do týmové radiokomunikace byly důsledkem jeho emocí. Vettel se pokoušel probít na třetí místo a v zatáčce 1 se Verstappen po pozdním brzdění vydal napříč přes trávník, takže minul zatáčku 2 a vrátil se před Vettela v zatáčce 3. Tým ho instruoval, aby před sebe Vettela pustil, ale Holanďan neuposlechl, což exšampiona rozčílilo natolik, že do vysílačky nadával jak Verstappenovi, tak Charlie Whitingovi.
Verstappen Vettela za sebou stále držel a díky tomu se dostal na Vettelův dostřel Maxův týmový kolega Daniel Ricciardo. Mezi nimi došlo rovněž k tvrdému souboji, ve kterém Vettel bránil svou pozici stejným způsobem, který byl ještě nedávno vyčítán právě Verstappenovi. Nakonec dojel Holanďan do cíle třetí a když mu vedle jedoucí Vettel varovně ukazováčkem naznačoval, že takhle tedy ne, odpověděl mu zaťatou pěstí.
Nakonec ale ještě před vyhlášením vítězů Verstappen dostal pětivteřinovou penalizaci a prostor za pódiem musel opustit; Vettel pospíchal na stupně místo něj. Piloty na prvních třech místech zpovídal Juan Pablo Montoya a došla řeč i na Vettelovy jadrné výroky.
"Používal jsem hodně nespisovných výrazů, hrubého jazyka, řekl bych, že jsem to použil podle tebe. Když si vzpomenu na minulost, tak jsem dostal vztek jako se to stávalo tobě. Musíte pochopit, že jsem byl plný adrenalinu. Tlačil jsem na Maxe, on vyjel z trati a neuhnul, takže se to dá snad pochopil," ospravedlňoval Vettel své výroky na pódiu.
"Nemyslím, že je k tomu třeba ještě něco dodávat. Bylo jasné, že měl přepustit pozici, bylo mu to nařízeno rádiem a on to ignoroval, takže je snad pochopitelné můj adrenalin. Byl jsem hodně naštvaný, ale pak mi Maurizio Arrivabene v rádiu domluvil, takže jsem se uklidnil," dodal Vettel později.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.