Nové události přebíjí s velkou rychlostí ty staré, kdo si ještě dnes vzpomene na Grand Prix Indie? Sejde z očí, sejde z mysli, takže mnozí budou dnes jen těžko dolovat z paměti, kdy se tu vlastně Formule 1 zastavila. Není proto od věci si připomenout, co se u New Delhi děje.
Nebudeme vás dlouho napínat, jely se tu tři závody v letech 2011-2013 a zajímavé bezesporu je, že všechny vyhrál Sebastian Vettel, tehdy ještě v barvách Red Bullu. Trať Buddh International Circuit ležící u metropole Dillí byla po ukončení krátké kariéry v kalendáři F1 předmětem různých spekulací, dokonce se hovořilo o jejím prodeji.
Vlastník okruhu, firma Jaypee Group podnikající v oblasti energetiky, stavebnictví a nemovitostí, se během let dostala do značných finančních potíží, v poslední době měla problémy se splácením pohledávek, což vedlo v vyčíslení dluhů v hodnotě zhruba 9 miliard dolarů. Taková byla situace v v posledním březnovém dni letošního roku. Konglomerát tak musel omezit svá aktiva, ale jak zástupci uvedli, rozhodně neuvažují o prodeji areálu okruhu. Potvrdil to i šéf Buddh International Circuit pan Sameer Gaur, navzdory okolnosti, že se v dohledné době nejeví návrat závodů F1 jako aktuální.
"Zatím o pořádání nějakého velkého podniku, včetně Grand Prix F1, ze známých důvodů v blízké budoucnosti neuvažujeme, ale to neznamená, že bychom měli v úmyslu okruh prodat. Nic takového nás ani nenapadlo. Provoz tak velkého zařízení, jakým BIC je není samozřemě jednoduchou záležitostí, ale i přes určitá omezení jsme schopni to zvládat," uvedl Gaur pro list Press Trust of India.
Myšlenka návratu královské formule do Indie podle šéfa okruhu není utopií, on sám se tohoto cíle nezvdal, ale prvořadým úkolem je finanční stabilizace vlastníků okruhu, pak bude postoj zcela určitě přehodnocen.
"Vytvořili jsme obrovský komplex schopný hostit velké akce jako Formule 1. V současné době na závody Grand Prix nemůžeme pomýšlet, ale pokud se situace zlepší, určitě budeme uvažovat o lepším využití okruhu," dodává Gaur.
Pikantní na celé věci je, že pořadatelé indické trati uzavřeli s FOM pětiletou smlouvu, ze které museli z finančních důvodů ustoupit, ale zclea ji nezrušili, takže vlastně mohou ještě požadovat pořádání dvou závodů. Což jim ale neumožňuje nedostatek prostředků. Na BIC se nyní pořádají domácí závody a často je okruh využíván pro testovací jízdy. Nedávno se tu pořádal motocyklový závod mistrovství Asia Road Racing, organizovaný Madras Motor Sport Club vedeným Vicky Chandhokem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.