Jedna z nejvýraznějších postav Formule 1 se rozloučila s tímto prostředím na sklonku roku 2013, kdy opustila stáj Mercedes. Ross Brawn byl od té doby často spojován s různými spekulacemi o návratu, ale všechny většinou popíral.
Teď se zdá, že se Brawn hodlá do Formule 1 vrátit. Jako to ale bývá, bude to mít určitý háček. Muž, který stál u zrodu stáje F.O.R.C.E. Haas-Lola a poté prošel týmy Benetton a Ferrari až k vlastní stáji Brawn GP, projevil zájem o opětovný vstup do F1, ale nikoli ve spojení s konkrétním týmem, nýbrž jako osobnost, která by pomohla této motoristické kategorii jako takové.
Přitom ještě před několika měsíci se spekulovalo, že by se mohl vrátit ke stáji Ferrari, v níž prožil společně s Michaelem Schumacherem opravdu úspěšné období (čtěte zde). Brawn se mezitím chystá na knižní trh s knihou Total Competition: Lessons in Strategy from Formula 1, o níž jsme už na stránkách F1NEWS.cz informovali.
Šéf Red Bullu Christian Horner vyslovil znepokojení nad stavem motorsportu a zvláště F1, podle jeho mínění by byl Brawn ideálním kandidátem na nápravu situace. Dokonce se i objevily názory, že by Brawn mohl být nástupcem samotného Ecclestonea.
"Bylo příjemné tohle od Christiana Hornera slyšet. Takhle bych si představoval své zapojení do sportu. Už bych se nevrátil k žádnému týmu, v téhle oblasti jsem udělal už všechno, co se dalo, ale to už se opakuji. Mým zájmem by bylo pomoci F1, aby se stala lepší a přitažlivější. To by byla jedna z opravdu zajímavých věcí. Pokud se mě ptáte, co F1 potřebuje, tak je to plán. Tříletý a pětiletý. Podle mého názoru ale není ideální struktura pro jejich vytvoření a provedení," prohlásil před mexickou Grand Prix pro list The Daily Telegraph Ross Brawn.
Na scéně ale je nový majitel Liberty Media. V současné době se přehodnocují plány, které by měly přinést Formuli 1 zlepšení, takže by se v jejich programu mohla pro Brawna najít nějaká funkce. Otázkou je, zda by to nevyvolalo konfliktní situaci s Ecclestonem.
"Nemám s Berniem žádné spory. Ale on je plně odpovědný za současný stav F1. Pro mě je to jisté zklamání, protože můj přístup je metodický a strukturovaný, zatímco Bernieho chaotický a impulsivní. Pokud by se tyto dvě věci sešly, mohla by to být zajímavá kombinace. Občas mi jeho výstřednosti a přístup připadají zábavné. Já bych jen zaklepal na dveře, než se otevřou," pokračuje Brawn.
Nositel řádu britského impéria, jenž oslaví 23. listopadu dvaašedesáté narozeniny, pomáhal vytvořit infrastrukturu současného Mercedesu, který ostatně převzal jeho Brawn GP. Proto padla otázka nikoli kdo bude podle něj mistrem světa, ale komu by titul přál více.
"Byl bych rád, kdyby to byl Rosberg. Je skutečně odolný. Na chvíli se ztratí, mluví sám k sobě a pak se zase vrátí. Mnoho pilotů, které by Hamilton tak dlouho porážel, už by dávno odešlo. Proto bych mu z mnoha důvodů přál, aby vyhrál šampionát, protože odvádí skvělou práci, po každé porážce se dokáže vrátit zpět," dodal Brawn.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.