Jedna z nejvýraznějších postav Formule 1 se rozloučila s tímto prostředím na sklonku roku 2013, kdy opustila stáj Mercedes. Ross Brawn byl od té doby často spojován s různými spekulacemi o návratu, ale všechny většinou popíral.
Teď se zdá, že se Brawn hodlá do Formule 1 vrátit. Jako to ale bývá, bude to mít určitý háček. Muž, který stál u zrodu stáje F.O.R.C.E. Haas-Lola a poté prošel týmy Benetton a Ferrari až k vlastní stáji Brawn GP, projevil zájem o opětovný vstup do F1, ale nikoli ve spojení s konkrétním týmem, nýbrž jako osobnost, která by pomohla této motoristické kategorii jako takové.
Přitom ještě před několika měsíci se spekulovalo, že by se mohl vrátit ke stáji Ferrari, v níž prožil společně s Michaelem Schumacherem opravdu úspěšné období (čtěte zde). Brawn se mezitím chystá na knižní trh s knihou Total Competition: Lessons in Strategy from Formula 1, o níž jsme už na stránkách F1NEWS.cz informovali.
Šéf Red Bullu Christian Horner vyslovil znepokojení nad stavem motorsportu a zvláště F1, podle jeho mínění by byl Brawn ideálním kandidátem na nápravu situace. Dokonce se i objevily názory, že by Brawn mohl být nástupcem samotného Ecclestonea.
"Bylo příjemné tohle od Christiana Hornera slyšet. Takhle bych si představoval své zapojení do sportu. Už bych se nevrátil k žádnému týmu, v téhle oblasti jsem udělal už všechno, co se dalo, ale to už se opakuji. Mým zájmem by bylo pomoci F1, aby se stala lepší a přitažlivější. To by byla jedna z opravdu zajímavých věcí. Pokud se mě ptáte, co F1 potřebuje, tak je to plán. Tříletý a pětiletý. Podle mého názoru ale není ideální struktura pro jejich vytvoření a provedení," prohlásil před mexickou Grand Prix pro list The Daily Telegraph Ross Brawn.
Na scéně ale je nový majitel Liberty Media. V současné době se přehodnocují plány, které by měly přinést Formuli 1 zlepšení, takže by se v jejich programu mohla pro Brawna najít nějaká funkce. Otázkou je, zda by to nevyvolalo konfliktní situaci s Ecclestonem.
"Nemám s Berniem žádné spory. Ale on je plně odpovědný za současný stav F1. Pro mě je to jisté zklamání, protože můj přístup je metodický a strukturovaný, zatímco Bernieho chaotický a impulsivní. Pokud by se tyto dvě věci sešly, mohla by to být zajímavá kombinace. Občas mi jeho výstřednosti a přístup připadají zábavné. Já bych jen zaklepal na dveře, než se otevřou," pokračuje Brawn.
Nositel řádu britského impéria, jenž oslaví 23. listopadu dvaašedesáté narozeniny, pomáhal vytvořit infrastrukturu současného Mercedesu, který ostatně převzal jeho Brawn GP. Proto padla otázka nikoli kdo bude podle něj mistrem světa, ale komu by titul přál více.
"Byl bych rád, kdyby to byl Rosberg. Je skutečně odolný. Na chvíli se ztratí, mluví sám k sobě a pak se zase vrátí. Mnoho pilotů, které by Hamilton tak dlouho porážel, už by dávno odešlo. Proto bych mu z mnoha důvodů přál, aby vyhrál šampionát, protože odvádí skvělou práci, po každé porážce se dokáže vrátit zpět," dodal Brawn.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.