O změnách v F1 se hovoří neustále a existuje velké množství názorů, co by se mělo upravit a předělat, aby se dosáhlo většího efektu. Často do takových otázek zasahují i ti, kteří mají k závodům jednoznačně nejblíž, totiž sami piloti.
Už v minulosti se o tom problému hovořilo, sdílejí ho nejen fanoušci, ale i sami muži v kokpitech a nakonec i sám velký Bernie Ecclestone. Nelíbí se jím velké únikové zóny v zatáčkách, které podle nich zbytečně snižuji kredit Formule 1. Ecclestone po Grand Prix USA prohlásil, že si někteří piloti navykli pohybovat se až příliš často za hranicí tratě a vůbec za to nejsou stíháni. To zbytečně poškozuje show, kterou má F1 divákům přinášet.
"Byl jsem v minulosti tvrdě kritizován, protože jsem chtěl podél zatáček vystavět zídku vysokou 40 centimetrů. Pořád se bavíme o tom, že se nesmí vyjíždět z trati, takže vám slibuji, že to pilotu určitě nebudou dělat," hovoří Ecclestone o poněkud tvrdém, ale účinném nápadu.
Souhlas a podporu s Ecclestoneovým řešením vyslovil i současný třetí pilot průběžné klasifikace Daniel Ricciardo. Podle něj by přineslo do závodů větší prvek napětí a vzrušení.
"Ta myšlenka se mi líbí, myslím, že takové stěny by vlastně byly docela dobré, zavést nějakou permanentní překážku. Lewis Hamilton v Monaku se přede mnou bránil a projel rovně šikanu. Kdyby tam byla zeď, tak bych se dnes radoval z vítězství. Nejsem zastánce velkých otevřených únikových zón. Na určitých místech by mělo být něco, co bude působit jako odstrašující prostředek. Jinak to nebude vzrušující. Jsem zastáncem závodní stopy," podporuje Ecclestonea australský pilot.
"Na schůzkách pilotů jsme o této záležitosti mluvili, jak únikové zóny vyřešit. Rychlé obrubníky jsou účinné jen v některých pasážích. Někde fungují, ale je víc případů, kdy pilot vyjede mimo trať, klidně se na ni vrátí a nemusí se bát žádného postihu. Alespoň nějaký postih by se ho měl týkat. Koneckonců když vyjedete z trati, udělali jste chybu a měli byste ztratit nějaký čas. Myslím, že to je ta hlavní věc, která mi vadí. Příliš mnoho z nás pak nebudou usilovat, aby byli perfektní, to nás pak dělá méně kvalitní. Zkrátka budeme moci chybovat a nic za to nezaplatíme," komentoval Ricciardo situaci s tím, že pokud si pilot takto ulehčí komplikovanou situaci a nebude potrestán, bude to pro diváky vypadat špatně. Fanoušci už také na různých diskusních fórech o podobných případech živě debatují a ve většině případů mají na věc shodný názor s tím Ricciardovým.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.