O změnách v F1 se hovoří neustále a existuje velké množství názorů, co by se mělo upravit a předělat, aby se dosáhlo většího efektu. Často do takových otázek zasahují i ti, kteří mají k závodům jednoznačně nejblíž, totiž sami piloti.
Už v minulosti se o tom problému hovořilo, sdílejí ho nejen fanoušci, ale i sami muži v kokpitech a nakonec i sám velký Bernie Ecclestone. Nelíbí se jím velké únikové zóny v zatáčkách, které podle nich zbytečně snižuji kredit Formule 1. Ecclestone po Grand Prix USA prohlásil, že si někteří piloti navykli pohybovat se až příliš často za hranicí tratě a vůbec za to nejsou stíháni. To zbytečně poškozuje show, kterou má F1 divákům přinášet.
"Byl jsem v minulosti tvrdě kritizován, protože jsem chtěl podél zatáček vystavět zídku vysokou 40 centimetrů. Pořád se bavíme o tom, že se nesmí vyjíždět z trati, takže vám slibuji, že to pilotu určitě nebudou dělat," hovoří Ecclestone o poněkud tvrdém, ale účinném nápadu.
Souhlas a podporu s Ecclestoneovým řešením vyslovil i současný třetí pilot průběžné klasifikace Daniel Ricciardo. Podle něj by přineslo do závodů větší prvek napětí a vzrušení.
"Ta myšlenka se mi líbí, myslím, že takové stěny by vlastně byly docela dobré, zavést nějakou permanentní překážku. Lewis Hamilton v Monaku se přede mnou bránil a projel rovně šikanu. Kdyby tam byla zeď, tak bych se dnes radoval z vítězství. Nejsem zastánce velkých otevřených únikových zón. Na určitých místech by mělo být něco, co bude působit jako odstrašující prostředek. Jinak to nebude vzrušující. Jsem zastáncem závodní stopy," podporuje Ecclestonea australský pilot.
"Na schůzkách pilotů jsme o této záležitosti mluvili, jak únikové zóny vyřešit. Rychlé obrubníky jsou účinné jen v některých pasážích. Někde fungují, ale je víc případů, kdy pilot vyjede mimo trať, klidně se na ni vrátí a nemusí se bát žádného postihu. Alespoň nějaký postih by se ho měl týkat. Koneckonců když vyjedete z trati, udělali jste chybu a měli byste ztratit nějaký čas. Myslím, že to je ta hlavní věc, která mi vadí. Příliš mnoho z nás pak nebudou usilovat, aby byli perfektní, to nás pak dělá méně kvalitní. Zkrátka budeme moci chybovat a nic za to nezaplatíme," komentoval Ricciardo situaci s tím, že pokud si pilot takto ulehčí komplikovanou situaci a nebude potrestán, bude to pro diváky vypadat špatně. Fanoušci už také na různých diskusních fórech o podobných případech živě debatují a ve většině případů mají na věc shodný názor s tím Ricciardovým.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.