O změnách v F1 se hovoří neustále a existuje velké množství názorů, co by se mělo upravit a předělat, aby se dosáhlo většího efektu. Často do takových otázek zasahují i ti, kteří mají k závodům jednoznačně nejblíž, totiž sami piloti.
Už v minulosti se o tom problému hovořilo, sdílejí ho nejen fanoušci, ale i sami muži v kokpitech a nakonec i sám velký Bernie Ecclestone. Nelíbí se jím velké únikové zóny v zatáčkách, které podle nich zbytečně snižuji kredit Formule 1. Ecclestone po Grand Prix USA prohlásil, že si někteří piloti navykli pohybovat se až příliš často za hranicí tratě a vůbec za to nejsou stíháni. To zbytečně poškozuje show, kterou má F1 divákům přinášet.
"Byl jsem v minulosti tvrdě kritizován, protože jsem chtěl podél zatáček vystavět zídku vysokou 40 centimetrů. Pořád se bavíme o tom, že se nesmí vyjíždět z trati, takže vám slibuji, že to pilotu určitě nebudou dělat," hovoří Ecclestone o poněkud tvrdém, ale účinném nápadu.
Souhlas a podporu s Ecclestoneovým řešením vyslovil i současný třetí pilot průběžné klasifikace Daniel Ricciardo. Podle něj by přineslo do závodů větší prvek napětí a vzrušení.
"Ta myšlenka se mi líbí, myslím, že takové stěny by vlastně byly docela dobré, zavést nějakou permanentní překážku. Lewis Hamilton v Monaku se přede mnou bránil a projel rovně šikanu. Kdyby tam byla zeď, tak bych se dnes radoval z vítězství. Nejsem zastánce velkých otevřených únikových zón. Na určitých místech by mělo být něco, co bude působit jako odstrašující prostředek. Jinak to nebude vzrušující. Jsem zastáncem závodní stopy," podporuje Ecclestonea australský pilot.
"Na schůzkách pilotů jsme o této záležitosti mluvili, jak únikové zóny vyřešit. Rychlé obrubníky jsou účinné jen v některých pasážích. Někde fungují, ale je víc případů, kdy pilot vyjede mimo trať, klidně se na ni vrátí a nemusí se bát žádného postihu. Alespoň nějaký postih by se ho měl týkat. Koneckonců když vyjedete z trati, udělali jste chybu a měli byste ztratit nějaký čas. Myslím, že to je ta hlavní věc, která mi vadí. Příliš mnoho z nás pak nebudou usilovat, aby byli perfektní, to nás pak dělá méně kvalitní. Zkrátka budeme moci chybovat a nic za to nezaplatíme," komentoval Ricciardo situaci s tím, že pokud si pilot takto ulehčí komplikovanou situaci a nebude potrestán, bude to pro diváky vypadat špatně. Fanoušci už také na různých diskusních fórech o podobných případech živě debatují a ve většině případů mají na věc shodný názor s tím Ricciardovým.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.