Mexičané jsou na svou Grand Prix velice pyšní, comeback v loňském roce ukázal, jak si největší země Střední Ameriky považuje, že byla zařazena do kalendáře Grand Prix. Navíc má letos ve startovním poli hned dvě želízka, i když tím hlavním je "Checo" Pérez.
Právě šestadvacetiletý pilot Force Indie je opět považován za "hlavního hrdinu" nadcházejícího víkendu. Loni tu předvedl solidní výkon a dojel do cíle na osmém místě, ovšem oslavován byl jako kdyby vyhrál. Pochopitelně se od něj hodně očekává, ale sám pilot prý cítí, že ho lidé podporují a v mnoha případech je potěší i čirý zážitek ze závodu.
"Nepochybuji o tom, že letošní rok bude ještě lepší než ten loňský. Po úspěchu v roce 2015 provází tento ročník velké očekávání. Pro mě je velkým překvapením nadšení fanoušků: veškerá podpora, všechny zprávy a vůbec ony neuvěřitelné okamžiky, co jsem tu zažil, na mě udělaly opravdu velký dojem. Skutečně moc rád se sem zase vracím," popsal své pocity Pérez.
Ačkoliv se narodil v Guadalajaře (oblast Jalisco), která se tak smutně zapsala do historie československé kopané, Pérez připouští, že je obrovským fanouškem mexické metropole.
"Mexico City je od mé rodné Guadalajary opravdu dost daleko, ale často do hlavního města mířím z profesních důvodů. Miluju to město, je tu tolik lákadel: nejlepší restaurace, mnoho památek a tolik věcí, které se tu dají dělat, je to obrovské město a někdy jenom přejít z jedné strany ulice na druhou je kvůli provozu velké dobrodružství. Proto není divu, že zdejší závod cítím jako jeden z nejkrásnějších momentů v sezóně. Loňský rok byl hodně zvláštní nejen pro mě a můj tým, ale pro každého, kdo se přišel na závod podívat," svěřuje se Pérez
Force India v současné době stále drží čtvrté místo v Poháru konstruktérů před Williamsem a Pérez by měl být oním správným mužem na správném místě, který jí pomůže toto postavení obhájit.
"Samotná trať je geniální, má oblíbená místa jsou úseky Esses a Foro Sol. Okruh je hodně technický s několika záludnými zatáčkami. V rychlostech, které dosahujeme, je někdy ovládání vozu dost složité a je proto důležité neztratit rytmus. Není tu žádné klíčové místo, kde můžete zvýraznit nebo zabít své kolo, snad kromě pomalé sekce na stadionu, na této trati prostě musíte dosáhnout takové kombinace průjezdu zatáček, aby jste z nich udělali výborný čas. Na trať se opět hodně těším, loni byl povrch zcela nový, takže letos bychom měli dosáhnout jistého zlepšení," předpokládá Pérez.
V celém mexickém nadšení se poněkud rozplývá druhý domácí pilot, Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez. Tento pětadvacetiletý rodák z Monterrey, jehož konto absolvovaných Grand Prix je oproti Pérezovi poloviční, se určitě bude chtít doma vytáhnout a dokázat, že má nárok na setrvání v seriálu Grand Prix. Body na domácí půdě by tento argument opravdu hodně podpořily.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.