Mexičané jsou na svou Grand Prix velice pyšní, comeback v loňském roce ukázal, jak si největší země Střední Ameriky považuje, že byla zařazena do kalendáře Grand Prix. Navíc má letos ve startovním poli hned dvě želízka, i když tím hlavním je "Checo" Pérez.
Právě šestadvacetiletý pilot Force Indie je opět považován za "hlavního hrdinu" nadcházejícího víkendu. Loni tu předvedl solidní výkon a dojel do cíle na osmém místě, ovšem oslavován byl jako kdyby vyhrál. Pochopitelně se od něj hodně očekává, ale sám pilot prý cítí, že ho lidé podporují a v mnoha případech je potěší i čirý zážitek ze závodu.
"Nepochybuji o tom, že letošní rok bude ještě lepší než ten loňský. Po úspěchu v roce 2015 provází tento ročník velké očekávání. Pro mě je velkým překvapením nadšení fanoušků: veškerá podpora, všechny zprávy a vůbec ony neuvěřitelné okamžiky, co jsem tu zažil, na mě udělaly opravdu velký dojem. Skutečně moc rád se sem zase vracím," popsal své pocity Pérez.
Ačkoliv se narodil v Guadalajaře (oblast Jalisco), která se tak smutně zapsala do historie československé kopané, Pérez připouští, že je obrovským fanouškem mexické metropole.
"Mexico City je od mé rodné Guadalajary opravdu dost daleko, ale často do hlavního města mířím z profesních důvodů. Miluju to město, je tu tolik lákadel: nejlepší restaurace, mnoho památek a tolik věcí, které se tu dají dělat, je to obrovské město a někdy jenom přejít z jedné strany ulice na druhou je kvůli provozu velké dobrodružství. Proto není divu, že zdejší závod cítím jako jeden z nejkrásnějších momentů v sezóně. Loňský rok byl hodně zvláštní nejen pro mě a můj tým, ale pro každého, kdo se přišel na závod podívat," svěřuje se Pérez
Force India v současné době stále drží čtvrté místo v Poháru konstruktérů před Williamsem a Pérez by měl být oním správným mužem na správném místě, který jí pomůže toto postavení obhájit.
"Samotná trať je geniální, má oblíbená místa jsou úseky Esses a Foro Sol. Okruh je hodně technický s několika záludnými zatáčkami. V rychlostech, které dosahujeme, je někdy ovládání vozu dost složité a je proto důležité neztratit rytmus. Není tu žádné klíčové místo, kde můžete zvýraznit nebo zabít své kolo, snad kromě pomalé sekce na stadionu, na této trati prostě musíte dosáhnout takové kombinace průjezdu zatáček, aby jste z nich udělali výborný čas. Na trať se opět hodně těším, loni byl povrch zcela nový, takže letos bychom měli dosáhnout jistého zlepšení," předpokládá Pérez.
V celém mexickém nadšení se poněkud rozplývá druhý domácí pilot, Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez. Tento pětadvacetiletý rodák z Monterrey, jehož konto absolvovaných Grand Prix je oproti Pérezovi poloviční, se určitě bude chtít doma vytáhnout a dokázat, že má nárok na setrvání v seriálu Grand Prix. Body na domácí půdě by tento argument opravdu hodně podpořily.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.