Mexičané jsou na svou Grand Prix velice pyšní, comeback v loňském roce ukázal, jak si největší země Střední Ameriky považuje, že byla zařazena do kalendáře Grand Prix. Navíc má letos ve startovním poli hned dvě želízka, i když tím hlavním je "Checo" Pérez.
Právě šestadvacetiletý pilot Force Indie je opět považován za "hlavního hrdinu" nadcházejícího víkendu. Loni tu předvedl solidní výkon a dojel do cíle na osmém místě, ovšem oslavován byl jako kdyby vyhrál. Pochopitelně se od něj hodně očekává, ale sám pilot prý cítí, že ho lidé podporují a v mnoha případech je potěší i čirý zážitek ze závodu.
"Nepochybuji o tom, že letošní rok bude ještě lepší než ten loňský. Po úspěchu v roce 2015 provází tento ročník velké očekávání. Pro mě je velkým překvapením nadšení fanoušků: veškerá podpora, všechny zprávy a vůbec ony neuvěřitelné okamžiky, co jsem tu zažil, na mě udělaly opravdu velký dojem. Skutečně moc rád se sem zase vracím," popsal své pocity Pérez.
Ačkoliv se narodil v Guadalajaře (oblast Jalisco), která se tak smutně zapsala do historie československé kopané, Pérez připouští, že je obrovským fanouškem mexické metropole.
"Mexico City je od mé rodné Guadalajary opravdu dost daleko, ale často do hlavního města mířím z profesních důvodů. Miluju to město, je tu tolik lákadel: nejlepší restaurace, mnoho památek a tolik věcí, které se tu dají dělat, je to obrovské město a někdy jenom přejít z jedné strany ulice na druhou je kvůli provozu velké dobrodružství. Proto není divu, že zdejší závod cítím jako jeden z nejkrásnějších momentů v sezóně. Loňský rok byl hodně zvláštní nejen pro mě a můj tým, ale pro každého, kdo se přišel na závod podívat," svěřuje se Pérez
Force India v současné době stále drží čtvrté místo v Poháru konstruktérů před Williamsem a Pérez by měl být oním správným mužem na správném místě, který jí pomůže toto postavení obhájit.
"Samotná trať je geniální, má oblíbená místa jsou úseky Esses a Foro Sol. Okruh je hodně technický s několika záludnými zatáčkami. V rychlostech, které dosahujeme, je někdy ovládání vozu dost složité a je proto důležité neztratit rytmus. Není tu žádné klíčové místo, kde můžete zvýraznit nebo zabít své kolo, snad kromě pomalé sekce na stadionu, na této trati prostě musíte dosáhnout takové kombinace průjezdu zatáček, aby jste z nich udělali výborný čas. Na trať se opět hodně těším, loni byl povrch zcela nový, takže letos bychom měli dosáhnout jistého zlepšení," předpokládá Pérez.
V celém mexickém nadšení se poněkud rozplývá druhý domácí pilot, Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez. Tento pětadvacetiletý rodák z Monterrey, jehož konto absolvovaných Grand Prix je oproti Pérezovi poloviční, se určitě bude chtít doma vytáhnout a dokázat, že má nárok na setrvání v seriálu Grand Prix. Body na domácí půdě by tento argument opravdu hodně podpořily.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.