Britský spisovatel Robert Fulghum je autorem citátu: Naděje způsobí, že nakonec opět uvěříme. V podobnou věc možná doufal Pierre Gasly ohledně svého angažmá v F1, místo toho ale přišla tvrdá rána v podobě potvrzení současného obsazení týmu Toro Rosso.
Kolem Daniila Kvjata a jeho dalšího působení v Toro Rosso se debatovalo hodně dlouho. Jeho degradace z Red Bullu zpět do stáje, kde s F1 začínal, měla na dvaadvacetiletého Rusa značný vliv a rozhodně nepodával výkony srovnatelné s Carlosem Sainzem jr. Proto se bralo jako téměř samozřejmé, že po sezóně tým se sídlem ve Faenze opustí. Přišla ale Grand Prix USA a pro mnohé překvapivé rozhodnutí - Daniil Kvjat zůstane v týmu Toro Rosso i pro sezónu 2017.
Pochoiptelně se množí dohady kolem tohoto nečekaného kroku, od vlivného zázemí rodáka u Ufy až po nevyzpytatelnost příštího ročníku s novými pravidly, včetně přechodu Toro Rosso zpět na motory Renault. Každopádně tím vznikla zcela nová situace pro Pierra Gaslyho, pilota juniorského programu Red Bull, který měl velkou šanci získat místo právě po Kvjatovi.
"Mým cílem bylo dostat se pro příští sezónu do týmu Toro Rosso. Nepochopil jsem jejich rozhodnutí a vlastně mi nebyly sděleny žádné důvody, proč se tak stalo. Vypadalo to pro mě nadějně, hovořil jsem s dr. Helmutem Markem a dělal, co bylo v mých silách. Takže nechápu, proč jsem během dvou nebo tří dnů tak rychle vypadl ze hry, když znovu podepsali Kvjata. Nerozumím tomu. Vypadá to, jako když jsem byl na správném místě, ale ve špatnou dobu," neskrýval své rozladění Gasly
Dvacetiletý Francouz, který v současné době bojuje o titul šampiona v GP2 - na průběžně prvního Antonia Giovinazziho před posledním závodem v Abú Zabí ztrácí sedm bodů, usedl v minulých dnech do Red Bullu rovněž na okruhu Yas Marina při testu pneumatik Pirelli pro sezónu 2017. Možná právě tady uzrálo Markovo rozhodnutí prozatím přesunout Gasslyho na lavici náhradníků.
Rodák z Rouenu má ještě další možnosti, pokud by se chtěl prosadit do Formule 1 už v příštím roce, pořád se spekuluje o druhých místech v týmech Force India, Renault, Sauber a Manor.
"Jsem opravdu zklamaný, ale stalo se, teď se musím pohnout kupředu a myslet na budoucnost. Pořád je dost možností, dveře některých týmů jsou stále otevřené - dost míst je volných. S Markem jsem tento víkend hodně mluvil, zná mé cíle a ví, že chci do F1. Je jenom třeba najít co nejlepší řešení, nejlepší kombinaci, abych jezdil Formuli 1 příští rok a pokud by se to nepovedlo, musím udělat něco extra, abych byl připraven pro rok 2018," dodává Gasly.
Koneckonců, nikde není řečeno, že se příští rok nemůže stát něco podobného, jako v této sezóně po Grand Prix Ruska u Red Bullu, případě že nedojde k výměně pilotů jako u týmu Manor. Pak lze Gaslyho odhodlání být připraven považovat za veskrze rozumné.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.