Britský spisovatel Robert Fulghum je autorem citátu: Naděje způsobí, že nakonec opět uvěříme. V podobnou věc možná doufal Pierre Gasly ohledně svého angažmá v F1, místo toho ale přišla tvrdá rána v podobě potvrzení současného obsazení týmu Toro Rosso.
Kolem Daniila Kvjata a jeho dalšího působení v Toro Rosso se debatovalo hodně dlouho. Jeho degradace z Red Bullu zpět do stáje, kde s F1 začínal, měla na dvaadvacetiletého Rusa značný vliv a rozhodně nepodával výkony srovnatelné s Carlosem Sainzem jr. Proto se bralo jako téměř samozřejmé, že po sezóně tým se sídlem ve Faenze opustí. Přišla ale Grand Prix USA a pro mnohé překvapivé rozhodnutí - Daniil Kvjat zůstane v týmu Toro Rosso i pro sezónu 2017.
Pochoiptelně se množí dohady kolem tohoto nečekaného kroku, od vlivného zázemí rodáka u Ufy až po nevyzpytatelnost příštího ročníku s novými pravidly, včetně přechodu Toro Rosso zpět na motory Renault. Každopádně tím vznikla zcela nová situace pro Pierra Gaslyho, pilota juniorského programu Red Bull, který měl velkou šanci získat místo právě po Kvjatovi.
"Mým cílem bylo dostat se pro příští sezónu do týmu Toro Rosso. Nepochopil jsem jejich rozhodnutí a vlastně mi nebyly sděleny žádné důvody, proč se tak stalo. Vypadalo to pro mě nadějně, hovořil jsem s dr. Helmutem Markem a dělal, co bylo v mých silách. Takže nechápu, proč jsem během dvou nebo tří dnů tak rychle vypadl ze hry, když znovu podepsali Kvjata. Nerozumím tomu. Vypadá to, jako když jsem byl na správném místě, ale ve špatnou dobu," neskrýval své rozladění Gasly
Dvacetiletý Francouz, který v současné době bojuje o titul šampiona v GP2 - na průběžně prvního Antonia Giovinazziho před posledním závodem v Abú Zabí ztrácí sedm bodů, usedl v minulých dnech do Red Bullu rovněž na okruhu Yas Marina při testu pneumatik Pirelli pro sezónu 2017. Možná právě tady uzrálo Markovo rozhodnutí prozatím přesunout Gasslyho na lavici náhradníků.
Rodák z Rouenu má ještě další možnosti, pokud by se chtěl prosadit do Formule 1 už v příštím roce, pořád se spekuluje o druhých místech v týmech Force India, Renault, Sauber a Manor.
"Jsem opravdu zklamaný, ale stalo se, teď se musím pohnout kupředu a myslet na budoucnost. Pořád je dost možností, dveře některých týmů jsou stále otevřené - dost míst je volných. S Markem jsem tento víkend hodně mluvil, zná mé cíle a ví, že chci do F1. Je jenom třeba najít co nejlepší řešení, nejlepší kombinaci, abych jezdil Formuli 1 příští rok a pokud by se to nepovedlo, musím udělat něco extra, abych byl připraven pro rok 2018," dodává Gasly.
Koneckonců, nikde není řečeno, že se příští rok nemůže stát něco podobného, jako v této sezóně po Grand Prix Ruska u Red Bullu, případě že nedojde k výměně pilotů jako u týmu Manor. Pak lze Gaslyho odhodlání být připraven považovat za veskrze rozumné.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.