Günther Steiner prozradil, že od mexického mladíka čekal v této sezóně více. Na druhou stranu by to prý není pouze Gutierrézova vina.
Romain Grosjean si letos u Haasu připsal dvacet osm bodů, a v prvních dvou závodech sezóny dokonce obsadil šesté a páté místo. To samé se ale nedá říct o jeho týmovém kolegovi. Guttieréz jede zatím letos bez bodu a celou sezónu se mu lepí smůla na paty- již pětkrát dojel jedenáctý.
Dle šéfa týmu, Günthera Steinera, se od bývalého záložního jezdce Ferrari čekalo více.
"Čekali jsme, že získá alespoň nějaké body. Loni jsme nic předpovídat nemohli, ale nyní vidíme, že Romainovi se to povedlo. Doufali jsme, že rozdíl mezi jezdci bude menší," prozradil Steiner.
Ne však vše se dá mladíkovi připisovat na vinu. Do značné míry měl smolný rok. V Austrálii se srazil s předjíždějícím Alonsem, který posléze skončil v zídce. Celou sezónu ho navíc provází technické problémy.
"Myslím si, že tu není ohledně bodů nikdo více zklamaný než samotný Guttieréz. Jako závodníkovi se mu určitě nelíbí, že je bez bodu a týmový kolega jich má na svém kontě osmadvacet. Je to velký rozdíl. Musíme ale vzít v potaz, že hned prvním závodě měl problémy. Alonso do něj napálil a následovaly problémy s brzdami a motorem. Jsme samozřejmě zklamaní, ale není to jen jeho chyba," dodal šéf týmu Haas.
Na otázku, zda bude Guttieréz za tým jezdit i v příštím roce, Steiner odpověděl: "Momentálně o tom diskutujeme. Zatím jsme se nerozhodli. Nejde jen o body, je tu mnohem více faktorů."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.