Günther Steiner prozradil, že od mexického mladíka čekal v této sezóně více. Na druhou stranu by to prý není pouze Gutierrézova vina.
Romain Grosjean si letos u Haasu připsal dvacet osm bodů, a v prvních dvou závodech sezóny dokonce obsadil šesté a páté místo. To samé se ale nedá říct o jeho týmovém kolegovi. Guttieréz jede zatím letos bez bodu a celou sezónu se mu lepí smůla na paty- již pětkrát dojel jedenáctý.
Dle šéfa týmu, Günthera Steinera, se od bývalého záložního jezdce Ferrari čekalo více.
"Čekali jsme, že získá alespoň nějaké body. Loni jsme nic předpovídat nemohli, ale nyní vidíme, že Romainovi se to povedlo. Doufali jsme, že rozdíl mezi jezdci bude menší," prozradil Steiner.
Ne však vše se dá mladíkovi připisovat na vinu. Do značné míry měl smolný rok. V Austrálii se srazil s předjíždějícím Alonsem, který posléze skončil v zídce. Celou sezónu ho navíc provází technické problémy.
"Myslím si, že tu není ohledně bodů nikdo více zklamaný než samotný Guttieréz. Jako závodníkovi se mu určitě nelíbí, že je bez bodu a týmový kolega jich má na svém kontě osmadvacet. Je to velký rozdíl. Musíme ale vzít v potaz, že hned prvním závodě měl problémy. Alonso do něj napálil a následovaly problémy s brzdami a motorem. Jsme samozřejmě zklamaní, ale není to jen jeho chyba," dodal šéf týmu Haas.
Na otázku, zda bude Guttieréz za tým jezdit i v příštím roce, Steiner odpověděl: "Momentálně o tom diskutujeme. Zatím jsme se nerozhodli. Nejde jen o body, je tu mnohem více faktorů."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.