Tým Vijaye Mallyi se dlouho jevil jako ten, který bude mít sestavu stabilizovanou, jenže přišlo nečekané rozhodnutí Nico Hülkenberga změnit prostředí a rázem se sedačka vedle Sergia Péreze stala vyhledávaným místem.
Jde samozřejmě o to, jak se bude vyvíjet situace v dalších týmech, protože z nich se mohou rekrutovat piloti, kteří nebudou mít pro příští rok angažmá. S ohledem na změny pravidel od příští sezóny nechce Force India sáhnout pro vysloveného nováčka - tým by rád angažoval jezdce, který by dokázal motivovat Sergia Péreze k výborným výkonům.
Kdo tedy připadá v úvahu? Z pilotů, kteří v současné době mají angažmá, by se mohlo jednat o Jolyona Palmera (Renault), Estebana Ocona (Manor) a Daniila Kvjata. Toho by musel uvolnit Red Bull, který zatím o jeho další budoucnosti nerozhodl. Na druhou stranu by pro ruského pilota byla Force India ideálním místem pro restart jeho kariéry, která se v rakouském týmu a následném přesunu zpět k Toro Rosso poněkud zadrhla.
Ocon a Palmer mají tedy o něco jasnější vyhlídky, navíc v posledních závodech předvedli slušné výkony a byli lepší než jejich týmoví kolegové Wehrlein resp. Magnussen. Není také bez zajímavosti, že oba zmínění piloti už si kokpit Force Indie vyzkoušeli, i když už to je nějaký pátek: Palmer se svezl v Abú Zabí na sklonku roku 2014, Ocon pak usedl do vozu v testech ve Španělsku a Rakousku v loňské sezóně.
Také Pascal Wehrlein už v minulosti testoval Force Indii, ale jeho jméno na seznamu adeptů chybí. Z dvojice Ocon-Palmer může každý nabídnout něco: Esteban je smluvně vázán u Mercedesu, takže by Force India mohla počítat s nějakým finančním zvýhodněním ohledně motoru plus převodovky, Palmer se zase může opřit o velmi slušnou podporu se strany osobních sponzorů. Je ovšem otázkou, zda si Force India vybere sféru peněz jako hlavní kritérium, to se zdá málo pravděpodobné.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.