Jedno nepsané pravidlo říká - když se firmě daří, zvyšuje se počet zaměstnanců. Podle toho by Renault musel plout na vítězné vlně, protože francouzská automobilka významně rozšiřuje svou britskou základnu v Enstone.
Od loňského prosince, kdy Renault převzal od Lotusu areál v Enstone, usiloval tým o další kvalitní posily svých řad. Šéf týmu Frédéric Vasseur označil tuto aktivitu jako nábor "na všech úrovních" a vidí v něm další posílení konkurenceschopnosti v F1.
"Přijali jsme dost lidí, od začátku sezóny to bylo nějakých 85 osob, také jsme podstatně rozšířili stávající areál. Nelze říci »OK, najímám sto lidí, přijdou zítra, chci pro ně vybavení. Nemůžeme najednou zvýšit náš stav ze 400 pracovníků na osm set během jednoho týdne - je potřeba takový postup zvládat krok za krokem. Také je nesmysl nabírat jen proto, abyste vykázali nějaký stav. To by byla zásadní chyba," uvažuje Vasseur.
Šéf týmu dále podotýká, že cílem není expanze zaměstnanců, při jejich angažování je nutné postupovat citlivě a postupně, aby nedošlo k přetížení rodící se infrastruktury.
"Náš tým musíme posilovat pozici po pozici - jakmile zjistíme, kde jsou naše slabiny. V tuto chvíli vám nemohu poskytnout konkrétní jména, protože by to bylo nefér, ale určitě náš tým výrazně posílí. Klíčové osoby přijdou na posty zdola nahoru, k našemu týmu se připojí v příštích týdnech a měsících," pokračuje Vasseur.
Co se týče nového projektu základny Renaultu, jehož hodnota je vyčíslena mnohamilionovou částkou v librách, měl by být podle vedení Renaultu hotov ke konci budoucí sezóny.
"Když dojde k posílení konstrukční kanceláře, je nutné také nabrat další lidi do produkce, k aerodynamickému tunelu a podobně. Nemá smysl mít u něj dvacet lidí, když nebude mít kdo navrhovat jednotlivé díly. Je nutné zvolit uvážlivý přístup, nejde mi o množství, ale kvalitu. Během příštích týdnů poznáte styl naší práce," uzavírá Vasseur.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.