Jedno nepsané pravidlo říká - když se firmě daří, zvyšuje se počet zaměstnanců. Podle toho by Renault musel plout na vítězné vlně, protože francouzská automobilka významně rozšiřuje svou britskou základnu v Enstone.
Od loňského prosince, kdy Renault převzal od Lotusu areál v Enstone, usiloval tým o další kvalitní posily svých řad. Šéf týmu Frédéric Vasseur označil tuto aktivitu jako nábor "na všech úrovních" a vidí v něm další posílení konkurenceschopnosti v F1.
"Přijali jsme dost lidí, od začátku sezóny to bylo nějakých 85 osob, také jsme podstatně rozšířili stávající areál. Nelze říci »OK, najímám sto lidí, přijdou zítra, chci pro ně vybavení. Nemůžeme najednou zvýšit náš stav ze 400 pracovníků na osm set během jednoho týdne - je potřeba takový postup zvládat krok za krokem. Také je nesmysl nabírat jen proto, abyste vykázali nějaký stav. To by byla zásadní chyba," uvažuje Vasseur.
Šéf týmu dále podotýká, že cílem není expanze zaměstnanců, při jejich angažování je nutné postupovat citlivě a postupně, aby nedošlo k přetížení rodící se infrastruktury.
"Náš tým musíme posilovat pozici po pozici - jakmile zjistíme, kde jsou naše slabiny. V tuto chvíli vám nemohu poskytnout konkrétní jména, protože by to bylo nefér, ale určitě náš tým výrazně posílí. Klíčové osoby přijdou na posty zdola nahoru, k našemu týmu se připojí v příštích týdnech a měsících," pokračuje Vasseur.
Co se týče nového projektu základny Renaultu, jehož hodnota je vyčíslena mnohamilionovou částkou v librách, měl by být podle vedení Renaultu hotov ke konci budoucí sezóny.
"Když dojde k posílení konstrukční kanceláře, je nutné také nabrat další lidi do produkce, k aerodynamickému tunelu a podobně. Nemá smysl mít u něj dvacet lidí, když nebude mít kdo navrhovat jednotlivé díly. Je nutné zvolit uvážlivý přístup, nejde mi o množství, ale kvalitu. Během příštích týdnů poznáte styl naší práce," uzavírá Vasseur.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.