Jedno nepsané pravidlo říká - když se firmě daří, zvyšuje se počet zaměstnanců. Podle toho by Renault musel plout na vítězné vlně, protože francouzská automobilka významně rozšiřuje svou britskou základnu v Enstone.
Od loňského prosince, kdy Renault převzal od Lotusu areál v Enstone, usiloval tým o další kvalitní posily svých řad. Šéf týmu Frédéric Vasseur označil tuto aktivitu jako nábor "na všech úrovních" a vidí v něm další posílení konkurenceschopnosti v F1.
"Přijali jsme dost lidí, od začátku sezóny to bylo nějakých 85 osob, také jsme podstatně rozšířili stávající areál. Nelze říci »OK, najímám sto lidí, přijdou zítra, chci pro ně vybavení. Nemůžeme najednou zvýšit náš stav ze 400 pracovníků na osm set během jednoho týdne - je potřeba takový postup zvládat krok za krokem. Také je nesmysl nabírat jen proto, abyste vykázali nějaký stav. To by byla zásadní chyba," uvažuje Vasseur.
Šéf týmu dále podotýká, že cílem není expanze zaměstnanců, při jejich angažování je nutné postupovat citlivě a postupně, aby nedošlo k přetížení rodící se infrastruktury.
"Náš tým musíme posilovat pozici po pozici - jakmile zjistíme, kde jsou naše slabiny. V tuto chvíli vám nemohu poskytnout konkrétní jména, protože by to bylo nefér, ale určitě náš tým výrazně posílí. Klíčové osoby přijdou na posty zdola nahoru, k našemu týmu se připojí v příštích týdnech a měsících," pokračuje Vasseur.
Co se týče nového projektu základny Renaultu, jehož hodnota je vyčíslena mnohamilionovou částkou v librách, měl by být podle vedení Renaultu hotov ke konci budoucí sezóny.
"Když dojde k posílení konstrukční kanceláře, je nutné také nabrat další lidi do produkce, k aerodynamickému tunelu a podobně. Nemá smysl mít u něj dvacet lidí, když nebude mít kdo navrhovat jednotlivé díly. Je nutné zvolit uvážlivý přístup, nejde mi o množství, ale kvalitu. Během příštích týdnů poznáte styl naší práce," uzavírá Vasseur.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.