Japonská automobilka jako jediná setrvává v současném startovním poli F1 dodavatelem pohonných jednotek pro jeden tým, i když se šířily a šíří zvěsti, že své působení hodlá rozšířit.
Zástupci Hondy však prohlásili, že dříve než v roce 2018 nemají žádný "konkrétní plán" ohledně druhého týmu pro dodávky motorů. Jenže jak nás poslední dny a historie vůbec neustále ubezpečují, zítra může být všechno jinak.
Je tu totiž tým Sauber, který od roku 2010 používá pohonné jednotky Ferrari a v příštím roce, kdy mu kontrakt s italským dodavatelem vyprší, bude mít k dispozici letošní specifikace. Je celkem logické, že už v této době se začíná Sauber poohlížet po novém partnerovi. A nejeden zdroj se domnívá, že pokud by nebylo prodlouženo spojenectví s Ferrari, jevila by se Honda jako možný dodavatel pro švýcarský tým. Nasvědčuje tomu i fakt, že japonský výrobce rozšiřuje svou evropskou základnu v Milton Keynes, aby zvládl dodávky dvěma týmům.
"Připravujeme se na rozšíření dodávky pohonných jednotek pro více týmů od roku 2018, ale v tuto chvíli žádný konkrétní plán není. Ať nás osloví kterýkoli tým F1, budeme se takovou možností zabývat se vší vážností a stejně takové přijmeme i rozhodnutí," sdělil šéf projektu Honda F1 Jusuke Hasegawa. Zároveň dodal, že co se týče pokroku Hondy v letošním roce, zatím je spokojen tak na 50 %. Jako příklad obou pólu uvedl častější působení pilotů v první desítce na rozdíl od slabých výsledků při posledním závodním víkendu v Japonsku.
Honda už několikrát vyjádřila svou ochotu zásobovat vedle McLarenu další tým svými motory. V rámci nových pravidel by mohlo být teoreticky nařízeno, aby japonská automobilka poskytla motory týmu, který by neměl kotrakt s jiným dodavatelem agregátů pro následující sezónů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.