Japonská automobilka jako jediná setrvává v současném startovním poli F1 dodavatelem pohonných jednotek pro jeden tým, i když se šířily a šíří zvěsti, že své působení hodlá rozšířit.
Zástupci Hondy však prohlásili, že dříve než v roce 2018 nemají žádný "konkrétní plán" ohledně druhého týmu pro dodávky motorů. Jenže jak nás poslední dny a historie vůbec neustále ubezpečují, zítra může být všechno jinak.
Je tu totiž tým Sauber, který od roku 2010 používá pohonné jednotky Ferrari a v příštím roce, kdy mu kontrakt s italským dodavatelem vyprší, bude mít k dispozici letošní specifikace. Je celkem logické, že už v této době se začíná Sauber poohlížet po novém partnerovi. A nejeden zdroj se domnívá, že pokud by nebylo prodlouženo spojenectví s Ferrari, jevila by se Honda jako možný dodavatel pro švýcarský tým. Nasvědčuje tomu i fakt, že japonský výrobce rozšiřuje svou evropskou základnu v Milton Keynes, aby zvládl dodávky dvěma týmům.
"Připravujeme se na rozšíření dodávky pohonných jednotek pro více týmů od roku 2018, ale v tuto chvíli žádný konkrétní plán není. Ať nás osloví kterýkoli tým F1, budeme se takovou možností zabývat se vší vážností a stejně takové přijmeme i rozhodnutí," sdělil šéf projektu Honda F1 Jusuke Hasegawa. Zároveň dodal, že co se týče pokroku Hondy v letošním roce, zatím je spokojen tak na 50 %. Jako příklad obou pólu uvedl častější působení pilotů v první desítce na rozdíl od slabých výsledků při posledním závodním víkendu v Japonsku.
Honda už několikrát vyjádřila svou ochotu zásobovat vedle McLarenu další tým svými motory. V rámci nových pravidel by mohlo být teoreticky nařízeno, aby japonská automobilka poskytla motory týmu, který by neměl kotrakt s jiným dodavatelem agregátů pro následující sezónů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.