Japonská automobilka jako jediná setrvává v současném startovním poli F1 dodavatelem pohonných jednotek pro jeden tým, i když se šířily a šíří zvěsti, že své působení hodlá rozšířit.
Zástupci Hondy však prohlásili, že dříve než v roce 2018 nemají žádný "konkrétní plán" ohledně druhého týmu pro dodávky motorů. Jenže jak nás poslední dny a historie vůbec neustále ubezpečují, zítra může být všechno jinak.
Je tu totiž tým Sauber, který od roku 2010 používá pohonné jednotky Ferrari a v příštím roce, kdy mu kontrakt s italským dodavatelem vyprší, bude mít k dispozici letošní specifikace. Je celkem logické, že už v této době se začíná Sauber poohlížet po novém partnerovi. A nejeden zdroj se domnívá, že pokud by nebylo prodlouženo spojenectví s Ferrari, jevila by se Honda jako možný dodavatel pro švýcarský tým. Nasvědčuje tomu i fakt, že japonský výrobce rozšiřuje svou evropskou základnu v Milton Keynes, aby zvládl dodávky dvěma týmům.
"Připravujeme se na rozšíření dodávky pohonných jednotek pro více týmů od roku 2018, ale v tuto chvíli žádný konkrétní plán není. Ať nás osloví kterýkoli tým F1, budeme se takovou možností zabývat se vší vážností a stejně takové přijmeme i rozhodnutí," sdělil šéf projektu Honda F1 Jusuke Hasegawa. Zároveň dodal, že co se týče pokroku Hondy v letošním roce, zatím je spokojen tak na 50 %. Jako příklad obou pólu uvedl častější působení pilotů v první desítce na rozdíl od slabých výsledků při posledním závodním víkendu v Japonsku.
Honda už několikrát vyjádřila svou ochotu zásobovat vedle McLarenu další tým svými motory. V rámci nových pravidel by mohlo být teoreticky nařízeno, aby japonská automobilka poskytla motory týmu, který by neměl kotrakt s jiným dodavatelem agregátů pro následující sezónů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.